Gå til innhold

Ble påkjørt bakfra! Fikk skylda?!?!?!

Ranger emnet


daruu

Anbefalte innlegg

Ja, sånn er det. MEN her er det snakk om å skifte kjøreretning og en person som foretar en forbikjøring. Dersom noen kjører forbi har du vikeplikt for den bilen.

 

 

Ikke kom å si at bilen ikke skulle kjøre forbi. Den må jo ha vært godt ut i motsatt felt dersom du lå helt på midtlinja. Og siden den bilen foretar en forbikjøring må du vike og vente til den har passert før du svinger

 

Det er en grunn til at også mopeder har speil

 

Hun sa hun skulle kjøre forbi, men hvis hun hadde ligget godt over i det andre feltet hadde ikke hun truffet meg i det hele tatt... Fortsatt mener jeg at det er idioti å i det hele tatt prøve å kjøre forbi på venstesida i ett kryss da, uansett om man kjører forbi moped eller bil...

Men jeg tror at hun rett og slett ikke var oppmerksom da hun kom bak meg, å måtte vrenge bilen over til sida for å prøve å ikke treffe meg..

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da misforstod jeg hendelsesforløpet, jeg trodde bilen du krasja med var i det andre feltet og du traff han når du svinga og kryssa det kjørefeltet.. :)

 

En liten ting; Åssen klarte bilen å først treffe sitt høyre baklys, og deretter komme seg på venstre side av mopeden? Traff han deg 2 ganger?

 

Ikke høyre baklys, men høyre lykta foran på bilen traff litt på venstresida bak på mopeden(tok bla annet blinklyset der) Så du kan si at jeg hadde griseflaks som ikke ble truffet rett bakfra... var snakk om cm...

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både enig og uenig i det som blir sakt her. Tenker på føste gangen jeg fylte ut ett skade skjema. Hadde aldri sett på skjema engang og har adrenalin opp etter øra blanda med nervøsitet også står det en fyr og sier ja så skriver vi sånn og sånn. Egentlig litt rart at ikke utfylling og gjennomgang av skadeskjema er med under føreropplæringen. Det er utrolig lett for en erfaren bilist å snurre en 16-20 åring rundt fingeren når sånne ting skal gjøres. Men bare å klage og lykke til videre i saken.

 

Ja det var igrunn sånn jeg følte det... jeg ante jo ikke hva jeg skulle skrive, å hu dama virka jo hyggelig å behjelpelig med å fylle ut det skjemaet...

Det skal ogsi sies at jeg tror hu jobber i ett forsikringsselskap selv, å det har nok ikke gjort at hun ble dårligerere til å forklare seg ihvertfall...

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel ikke noe om det, men jeg regner med du hadde fungerende blinklys og bremselys, samt tittet i speilet da du bremset ned og stoppet?

 

Det hadde jeg ja.

Å jeg tittet i speilet da jeg kom inn mot krysset, å når jeg var liksom inne i det, så skulle jeg akkurat til å titte der for å forsikre meg om at hu hadde sett at jeg skulle svinge, da det smalt...

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bilister er veldig uoppmerksomme på mc'er. (Snakker av egen erfaring x 2) Spesielt små mopeder..

 

2 hjuling er farlig å kjøre med i trafikken :S

Å spesielt mopeder/scootere som ikke engang klarer å holde fartsgrensa...

Har flere ganger opplevd å bli pressa ut i grøfta av trailere som vil forbi feks :oohh

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det. MEN her er det snakk om å skifte kjøreretning og en person som foretar en forbikjøring. Dersom noen kjører forbi har du vikeplikt for den bilen.

 

 

Ikke kom å si at bilen ikke skulle kjøre forbi. Den må jo ha vært godt ut i motsatt felt dersom du lå helt på midtlinja. Og siden den bilen foretar en forbikjøring må du vike og vente til den har passert før du svinger

 

Det er en grunn til at også mopeder har speil

 

 

Skal du til venstre og blinker deg til venstre, er det bilen bak som skal vike for deg ved eventuell forbikjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett så lurer jeg på hvorfor du ikke hadde svingt av veien, kom det motgående trafikk? Hvorfor var du der i første omgang? Hun hadde vel ikke prøvd og kjøre forbi hvis det kom motgående trafikk? Og hvis det ikke kom motgående trafikk hadde vel du svingt allerede?

Mulig det bare er jeg som surrer med hovedpoenget her.. =p

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borti nesten samme selv.. bare at eg kom bakifra... ente med at eg mista lappen i 1år! pga uaksom kjøring med store matrieleskalder...

 

er så jævli forskjels behandling... og hun eg kjørte på la seg i venstre fila, blinka ikke... og skulle inn på en sandveg mellom noen busker som ikke var synleg... så eg kjørte ned bilen hennes når eg skulle kjøreforbi tullingen som hadde stoppet i grøfta på høgre siden...

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett så lurer jeg på hvorfor du ikke hadde svingt av veien, kom det motgående trafikk? Hvorfor var du der i første omgang? Hun hadde vel ikke prøvd og kjøre forbi hvis det kom motgående trafikk? Og hvis det ikke kom motgående trafikk hadde vel du svingt allerede?

Mulig det bare er jeg som surrer med hovedpoenget her.. =p

 

Det var ikke motgående trafikk akkurat da det skjedde, jeg sto nesten rolig å skulle akkurat til å svinge over samt ta ett forsiktig blikk i speilet for å forsikre meg om at hun bak hadde sett at jeg faktisk skulle svinge, men det rakk jeg ikke før jeg ble rent ned...

Nå skal det sies at krysset er litt større enn på tegningen, samt at det er midtrabatt på den veien jeg skulle svinge inn på

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til venstre og blinker deg til venstre, er det bilen bak som skal vike for deg ved eventuell forbikjøring.

 

Det er riktig som du sier, men hu dama påstår at jeg ikke har brukt blinklys, så da er det ord mot ord... Men hadde hu lagt seg ut før jeg hadde begynt å blinke, var det jeg som hadde hatt vikeplikt for henne, men det var altså ikke tilfelle her...

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår