Gå til innhold

242 Racecar. prosjekt fra trøndelag!

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

ja se der ja. er faktisk ganske intresssant det der.

 

Har kjøpt 750ml dyser nå, og skal bygge om bilen til å gå på E85. Vurderer også litt frem og tilbake på om vi skal lage til sentermutter på den

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet tråd..tror jeg har lest igjennom alle sidene idag. Hehe.. Relativt gromme 240'er for å si det sånn:) Gutta som har peiling virker det som!! Keep up the good work. Flere bilder eller videoer med litt fart i da? :D

 

Et lite spm. Jeg har forøvrig kjøpt en 940 Turbo for en stund tilbake. Sitter en trimmet B230FK i den, fordeleren sitter på blokka. Samme plassering som på deres 240 motorer.(org.sitter de vel på bak på kammen?) Men iallefall sliter med at den driver å kutter på høyere turtall på 1,2bar. F.eks 5500rpm ved fullt pådrag i 2 gir->(Kutt)osv...sinnsykt irriterende. Lyst å prøve meg på litt høyere ladetrykk som 1,4bar eller noe i området der.. Hva kan dette komme av? Når bør man bytte bensinpumpe(under)? Vet ikke om den er byttet..

 

Skal bytte simple ting først som.tennigsdeler..Kjører med større dyser,BTR-justerbar,org.LMM,Garret T3 Turbo fra 240R Sport,3" Hele veien,chippet innsprut og tenning,530 topp med A-kam,balansert bunndel etc..Jager ikke på tomgang og sviver fint.Bruker ikke olje. Andre trekk,litt lav på tomgang til tider,har etterfulgt litt kjøleveske.

 

takker for svar :)

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs om det er bensinpumpasom er problemet her ja. når du øker turbotrykket øker også bensintrykket vet du, og med de større dysene du har da, vil pumpen kjenne sin begrensing. ville gått for en større pumpe uansett.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifta dyser i dagtil 750ml dyser og lagde 3" luftmengdemåler. bytter chip med en som er lagd for større dyser og 3" LMM. så fyller vi E85 å prøver :)

 

skal bli gøy å se hvor mye mer vi klarer å skvise ut av motoren her

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt lange åpningstider på dysene på E85 map'en for at den vil gå noe spes. på vanlig bensin.. om i det hele tatt

 

dette på datasprut sef.

 

Kan jo legge inn to map'er da,hvis man vil ha muligheten for å kjøre på både bensin og E85..

 

Blir jo samme problemet med Lh 2.4 og å gå opp i dysestørrelse med de samme åpningstidene... som tidligere nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg låner tråden din for dette spørsmålet.

Jeg skal fikse på T5 motoren min før jeg monterer den, jeg har kjøpt haltec datasprut til den. Noen som vet om det går å legge inn 2 programer der så det går å veksle mellom E85 oh bensin? Den er programert for 500 hk nå, kunne kanskje brukt det på E85??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går vel ikke å legge inn to programmer på haltecen og bytte med en bryter, må ha en laptop for å bytte?

 

Var egentlig det jeg mente, men går det å lagre 2 programmer i dataprogrammet til haltech på lapptoppen og veksle der på en lettvinn måte?

 

Sorry igjen for lån av tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går helt fint T5, godt med litt aktivitet her også.

 

Ace of Spades:

Vil ikke være noe prob med LH2.4 heller da med annenchip, er jo den som styrer åpningstiden på dysene. men om man kan kjøre på bensin på samme map, det tviler jeg også på. mulig man kan "vanne" ut E85'en med bensin da. At det vil funke noen lunde, ved gatekjøring

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår