Gå til innhold

Borg warner T5 i 240

Ranger emnet


Shorty85

Anbefalte innlegg

Vet det har vært en tråd om dette før men min inkompetanse når det gjelder søk funksjonen kom fort fram og jeg klarte ikke finne den igjen.

så noen som vet noe om dette er vanskelig, evt noen steder internett sider som beskriver dette.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det har vært en tråd om dette før men min inkompetanse når det gjelder søk funksjonen kom fort fram og jeg klarte ikke finne den igjen.

så noen som vet noe om dette er vanskelig, evt noen steder internett sider som beskriver dette.??

 

T5 swap

 

http://www.aaronreedbaker.com/t5swap.html

 

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=3620&highlight=T5+swap

 

 

:blunk:

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T5 er en ganske så oppskrytt kasse.

 

ps. den er ikke DÅRLIG, men den er ikke så gull som alle vil ha det til..

 

Hva mener du??

Har en kompis med en 86 mustang med nærmere 400hk, han har T5 kasse i den og han har voldtatt den kassa, men den er like fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du??

Har en kompis med en 86 mustang med nærmere 400hk, han har T5 kasse i den og han har voldtatt den kassa, men den er like fin..

 

1) Det fins mange typer T5 kasser

2) Jeg kjenner en som knekte en på en 850r motor, standard innmat og ikke noe særlig boost

 

For all del, ingen DÅRLIG kasse, men mange får de til å høres ut som de tåler sånn 2000hk. Om de var så *skuddsikre* hvorfor skulle folk da brukt tremec tko, m.m.?

 

Men for all del, den tåler jo mer enn m90 seff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan krangle om dette for all evighet, men jeg kan vise dere tremec sin side:

 

http://www.ttcautomotive.com/English/products/T-5.asp

 

Må ellers påpeke at alle sier: "den tåler så og så mye hk", men den kan gjerne tåle 2000hk, så lenge den får bare 1nm.

 

Greit nok, en 450hk v8 har mer nm enn en b230a, men som dere ser der er det ikke en SÅ SINNSYK kasse.

 

1 lb-ft = 1.356 Nm

 

Snakker vi om Tremec TKO med torque cap på 600 lb-ft, så skal jeg heller være enig i at kassen tåler MYYYE.

 

Ps. skal nevnes at en volvo veier en del mindre enn 5000lbs, den veier vel ca. 3500lbs i standardutførelse. I tillegg kommer da "fete felger", wunderbaums, styling, stereoanlegg++

 

Vekt, hvilke dekk du har, hvilken diff du har, hvilken clutch du har, hvordan du kjører++++ spiller jo også inn på hvor mye den tåler av mishandling, men ikke hvor mye den tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig kan det krangles om i lang tid, og det er ikkje noe god ide å velge den svakeste t-5 kassa hvis du først skal ha en, men orginal kassa til sierra cosworth 2wd er Borg-Warner t-5 og en 2liter cosworth motor med ca.450hk gir ca 400-500nm. Så t-5 kassa er et greit alternativ til 300-400hk volvoer, en volvo 2,3l gir ofte litt mer dreimoment en cosworth 2.0l. men har aldri sett noen mene den er like sterk som tko600, det mangler det mye på. T-5 kassene er ofte like dyre som getrag så det er nok et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en motor med mye pulver så er det like greit å få tak i noe som holder første gang, T5 kassa kneler rimelig fort hvis du clutchern ut i litt hastighet osv... etter min erfaring hvertfall

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det fins mange typer T5 kasser

2) Jeg kjenner en som knekte en på en 850r motor, standard innmat og ikke noe særlig boost

 

For all del, ingen DÅRLIG kasse, men mange får de til å høres ut som de tåler sånn 2000hk. Om de var så *skuddsikre* hvorfor skulle folk da brukt tremec tko, m.m.?

 

Men for all del, den tåler jo mer enn m90 seff

 

 

Hallo...

Hva mener du med at en med en volvo 850 knekte en slik kasse?

Det er ikke T56..59 kasser vi snakker om, men de kassene

som står i 5.7L mustang osv.. de er rimelig sterke.

De Getrag kassene begynner å bli overprisa for å si de mildt.

og desuten de er ikke skudd sikker de heller.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo...

Hva mener du med at en med en volvo 850 knekte en slik kasse?

Det er ikke T56..59 kasser vi snakker om, men de kassene

som står i 5.7L mustang osv.. de er rimelig sterke.

De Getrag kassene begynner å bli overprisa for å si de mildt.

og desuten de er ikke skudd sikker de heller.

 

Øyvind

 

Heisann,

Om du ser hva jeg skrev, sa jeg aldri at kassen var DÅRLIG.

Jeg sa at den ikke var dårlig, men jeg ville bare påpeke at det langt fra er en "skuddsikker" kasse.

 

Det var selvsagt ikke en 850 som knakk en slik kasse, jeg er jo ikke så på bærtur at jeg tror denne kassen kan monteres i en FWD bil.

 

Jeg ber deg derfor LESE skikkelig, før du "halloer" meg.

 

1) Han knakk den på en 850r MOTOR (i en "s90" i tilfelle du lurer)

2) Girkassen T5 er ikke SÅ SKUDDSIKKER som mange vil den skal være

 

Ja, jeg er enig i at samme gjelder Getrag 265, den er gjerne også oppskrytt litt. Samme gjelder volvo sin bakaksel, volvo sin m45, m47, m90, etc. De fleste uten peiling kjenner en garasjemekker som hadde en onkel som trodde han hadde 900hk pga. han hadde olje i intercooleren.

 

Det kjørte han da med i en uke, uten at kassen raste og han burnet på gresset med sine 165 brede 14" steinharde vinterdekk.

 

Prøver å sette opp litt kontraster nå, så du kanskje skjønner hva jeg mener. T5 er nok bedre enn m45, m46 og noen av de er nok bedre enn m90, men ikke alle.

 

Getrag 265 er nok bedre enn de fleste, om ikke alle standard t5 kasser.

 

De fleste tror det er bare en type m90, bare en type t5, etc. men sånn er det nå desverre ikke. Men vi kan godt legge denne diskusjonen død, jeg har forklart hva jeg mente og iallefall en i denne tråden skjønte det. Formålet mitt var ikke å starte diskusjon om girkasseprodusenter, m.m., men mer å tipse om at denne kassen ikke akkuratt er "the dopest trip", som jeg selv en gang trodde (for ca 2 år siden).

 

Jeg trodde for 2 år siden at t5 kassen ja.. Monterer jeg den, kan jeg mishandle den dag inn og dag ut, pga MANGE folk påstår dette.

Samtidig, påstår en del tullinger at m47 tåler 450hk med herjing, m.m. :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår