Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe Sørstat flagget?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ja, snart tid for å flagge med sørstatflagget! Sist skjærtorsdag i strømstad så jeg tilogmed bmw'er kjøre rundt med store sørstat-flagg!

Den dagen var det plutselig ingen som ville si noe stykt om amerikansk bil! :race

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du kjøpe på Sigmaskin på svinesund(veteranen),http://www.nomshame.se, fønix i halden.. Har også sett det mange andre steder som jeg ikke kommer på nå i farta.. Florer nesten med steder å få kjøpt det her i østfold;-)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har Sørstatsflagget med amerikansk bil å gjøre da?

 

Det er vel et internasjonalt rasistsymbol, noe jeg ikke forbinder med hobbyen min.

 

 

Enig (selv om det var meg som opgav linken).

Derimot kunne jeg godt tenkt meg et Stars & Stripes av en tidlig utgave med mindre enn 52 stjerner.

DET er skikkelig western style ihvertfall.

 

Pluss at endel lissom cowboy's med plastikkboots og Henry Choise bukser ikke skjønner bæret...:wonder: babyhmm?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mange som har misforstått det gjør det ikke til mindre rasistsymbol :hellothere:

På en måte er det bra å høre at det blant noen ikke blir oppfattet som det, men på en annen måte ganske urovekkende hvor dårlig opplyste folk er.

Det er bokstavelig talt snakk om å flagge sin mening.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan folk flagge med hva de vil. Jeg bryr meg ikke.

 

Men det er jo greit å være klar over det hvis omgivelsene oppfatter et flagg som noe helt annet enn den som flagger ønsker å stå frem med.

Jernkorset som er så populært i visse hot rod /rat rod kretser er jo f.eks et velbrukt nazi-symbol. Jeg har ikke hørt om fornærmede jøder (ennå).

 

Forøvrig oppfatter jeg bilmiljøet som ikke-voldelig. Diskusjoner kan gå høyt, folk kan oppleve utfrysninger hvis de har "feil" biler osv. Men vold er det lite av.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "At det er mange som har misforstått det gjør det ikke til mindre rasistsymbol"

 

Så Dukes of Hazzard er en rasist-film? Og The General Lee er en rasist-vogn?

 

Jo nettopp det at mange har "misforstått" gjør det til ett mye mindre rasistsymbol.. Hvis ingen tenker på rasister når de ser flagget er det ufarliggjort og dermed ett symbol mindre rasistene kan bruke for å markere sin tilhørighet.

 

:soldiersf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår