Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

Hvorfor tenker du kun på sikkerheten for deg selv og ikke på sikkerheten til dine medtrafikanter? Er dine linselykter montert i et lyktehus for halogen? I så fall er ikke de lovlige.

 

Er det lenge siden du har fått deg noe? Bare surmuling på deg jo!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor er du mer interessert i og debattere person enn sak? Hvorfor tenker sånne som ettermonterer xenon bare på seg selv? Hvis de mener de ser for dårlig,hvorfor kan de ikke gjøre dette på en lovlig måtte eller kjøpe seg en bil som har xenon?

 

Vi lever i 2012 og nå har trafikksikkerhet blit surmuling. Makkan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faen, vi ungdommer har lett råd til 2012 modell biler med original xenon, pappa spanderer jo selvsagt det...

 

Hvorfor skal vi se dårlig når de som har en slik pappa får se bra?

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De linselyktene jeg har er samme lykta som kommer med xenon, så ja har lovlige nærlys da :) Fjernlys som jeg har skjønt er lovt å ha xenon i siden dette går på bryter, da syns jeg grøftelys med xenon godt kunne vært lovlig også da disse er egne lys med brytere. Så jeg skal ihvertfall ha xenon i alle lys.

 

Som jeg skrev Rsele: Lyktene blir justert etter montering av xenon, så andre medtrafikanter kan ikke bli blendet med mindre jeg glemmer å skru av fjernlys... Men da er vel allerede hornhinnen til møtende blitt kraftig brent og øyne renner lenge etterpå. :lol:

 

Bare for å dra det opp igjen.. Har blitt blendet mange ganger av nyere biler med xenon i grøftelys og nærlys, spesiellt de som skal liksm heve og senke seg selv og de som snur seg når du svinger på rattet. Lyssensoren som dimmer lysene igjen ligger i grill eller toppen av ruta, så blir ofte blendet før den sensoren reagerer.. Skal jeg sitte å sutre over sossene så blender meg? nei, de får heller smake litt fjernlys til bilen deres dimmer seg :)

Endret av ThomasEK

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere ringe å tipse politi og BT om ettermonterte Xenon da... Jeg kommer alltid til å ha ettermontert Xenon i bilene mine, liker å se godt. Veldig sjeldent jeg blir blenda av dårlig nærlys når jeg har xenon der og, så da påvirker det ikke meg.

 

Justerer lyktene etter xenon er montert + i omega'en nå er det ettermontert linselykter som orginalt kom ut med xenon. Så itillegg er det lovlig da :) 55w i nærlys og 75watt i fjernlys er digg.. håper de som møter meg har solbriller lett tilgjengelig xD hehehe :lol:

 

så du hadde ikke klagd om du hadde møtt meg i en gammel golf med elendige reflektorlyker men med 75w xenon på nærlyset siden det orginale lyset var så dårlig... (ikke at jeg kjører gammel golf, men som et eksempel) for JEG ser meget bra da, litt værre med synet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hadde sikkert klagd å bannet litt for meg selv.. Men hadde ikke tatt det så alvorligt at jeg hadde starta en tråd om det å satt her å surmult om alt å alle som har det. Grunnen til jeg klager over nyere biler å at jeg blir blenda av de, er for å prøve overbevise folk at det ikke bare er eldre biler med xenon som blender. De nye er ikke så mye bedre heller selv om de er godkjent med dette..

 

Siden du tydeligvis skulle prøve å gi et ekstremt eksempel, så er ikke golf den verste bilen å ha xenon på :) Verre er det med biler som har svære reflektor plater.. f.eks. Mitsubishi L400, den lyste ekstremt med xenon ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det surmuling og informere om trafikksikkerhet?

Xenon lamper lyser 3 ganger sterkere enn en halogenpære,da sier det seg selv at dette blir feil når den er montert i en halogenlykt. Og da nytter det heller ikke hvor mye du stiller på lyktene,du lurer bare deg selv.

 

Og at de nye bilene ikke er så mye bedre når det gjelder blending kontra ettermontert xenon i halogenlykter da må jeg gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår