Gå til innhold

Ettermontering av Xenonlys

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

hehe.. her legger man altså ut et bilde som liksom skal "bevise" hvor stor forskjellen er på original og ettermontert xenon. Uten å engang vite hvilken type bil bilen til høyre på bildet faktisk er. Slikt noe blir litt mystisk for meg, og bekrefter egentlig ingenting.

 

Du gir deg altså ikke..

 

Ok, vi prøver på ny..

 

1996 BMW E36 M3 med reflektorbasert lykt, ettermontert.

 

1996-bmw-3series-hid-kit5.jpg

 

 

Lexus GS400, universalkit, ettermontert.

 

5.jpg

 

Lexus GS400, orginal Xenonpakke, altså tilpasset lykt.

 

goodcutoff.jpg

 

 

Audi A6, orginal xenon

 

ece.jpg

 

Hvis det er ønskelig kan jeg gjerne finne ut mer nøyaktig info om bilene..

 

 

Og til sist, dagens store gladsak..

 

Blender andre trafikanter

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 931
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en ting som irriterer meg som faen som JEG fikk pepper for er at jeg fikk mangel lapp på min fordi jeg har montrt xenon og ikke har AUTOMATISK høydejustering! det er faen ikke mange biler som har i dag bortsett fra de aller nyeste siset 2 åra! biler før det med original xenonen har jo heller ikke.. men det er lov!

 

 

det er da at lyset AUTOMATISK skal justere seg om du f.eks kommer over en fartsdump eller hull eller hva faen det måtte være.

 

Men lysbildet mitt hadde han ikkenoe å si på.

 

for en idiotisk regel!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting som irriterer meg som faen som JEG fikk pepper for er at jeg fikk mangel lapp på min fordi jeg har montrt xenon og ikke har AUTOMATISK høydejustering! det er faen ikke mange biler som har i dag bortsett fra de aller nyeste siset 2 åra! biler før det med original xenonen har jo heller ikke.. men det er lov!

 

 

det er da at lyset AUTOMATISK skal justere seg om du f.eks kommer over en fartsdump eller hull eller hva faen det måtte være.

 

Men lysbildet mitt hadde han ikkenoe å si på.

 

for en idiotisk regel!

Nøyaktig hvilke biler har originale Xenon uten automatisk høydejustering?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst, dere har ingen liv! Som klarer å lage et diskusjonstema av frontlampene på bilen til naboen!

 

Jeg blir så oppgitt at jeg dør.

 

Jeg gir fullstendig f... i hva folk kjører med, for det er aldri en eneste god sjåfør jeg møter på, kun de som holder fulltlyset tent til de er 5 meter unna meg, så slår de av fulltlysa og når de har kjørt 20-30m forbi meg, så slår de det på..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hvilke biler har originale Xenon uten automatisk høydejustering?

 

det er bare å ta seg en titt det! så kan du fortelle meg hvor mange biler som faktisk har automatisk høydejustering av lys mens man kjører!

 

da snakker jeg ikke om at du har en bryter i bilen du kan justere høyde med selv. jeg mener den som justerer seg i forhold til vekt i bilen, dump i veien eller bakketopper.

 

det er ikke mange utenom de nyeste bila

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg glemte å tilføye! OM bilen så har dette. altså automatisk høydejustering, ikke elektronisk høydejustering, så er dem i visse tilfeller så trege at det egentlig er meningsløst å ha på bilen! for den rekker omtrent ikke å senke lyset før du er over en eventuell fartsdump.

 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor dette er et krav når det er langt værre tenk å tenke på enn akkurat dette.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer tiltenkt korrigering av høyden i forbindelse med last.

 

ok! hva med de TUNGT lasta hiacene som kjører på veien eller berlingo som ikke har xenon eller høydejustering!?

 

 

XENON er ikke noe å værre å få i trynet enn vanlige kjørelys forsjellen er fargen og at xenoen kan gi intrykk av å være mye sterkere! men lys er lys! feil høyde er feil høyde! man blir blenda og irritert anyway!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! hva med de TUNGT lasta hiacene som kjører på veien eller berlingo som ikke har xenon eller høydejustering!?

 

Nå har jeg ikke studert utstyrslisten på disse bilene, men har sett manuel høydejusteringsfunksjon på både Berlingo og Hiace.

Er vel bare å ta ansvar å stille ned..

 

En grei handlerunde på butikken vil nok gi utslag på høyden på mange vanlige personbiler, men f,eks på din US-traktor må det nok et par paller flis til for at det skal gi betydelig utslag på lysene.

 

 

XENON er ikke noe å værre å få i trynet enn vanlige kjørelys forsjellen er fargen og at xenoen kan gi intrykk av å være mye sterkere! men lys er lys! feil høyde er feil høyde! man blir blenda og irritert anyway!

 

Nå tuller du igjen.

En vanlig 35w Xenonpære leverer rundt 3000Lumen, en vanlig 55w halogenpære leverer ca. 1300Lumen ved 14volt.

Det er over dobbelt så mye lys det..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelt så mye lys i tall. ikke syn. grunnen til at det SYNES ut som mere lys er pga klarere farger! du ser hvitt mye bedre i natta enn du ser blått

 

 

jeg skal si deg at om du står forran en bil med xenon og en med vanlig lampe og begge er filjusterte vil du overhodet ikke se forskjell på styrke! de blender deg like jævla

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår