240FK Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Har en 92mod 240 me lavtrykker'n i. Kjøpte meg ecomaxchipet men opplevde ingen forskjel, har litt vassere bensinpumpe kjører på orginalt trykk og 98. burde jeg ikke merka no forskjell?????? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Hvis ikke du øker ladetrykket til turboen så vil du vel bare få økt bensinforbruk. Man setter jo i chip for å få nok bensin når man øker ladetrykk... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Hvis ikke du øker ladetrykket til turboen så vil du vel bare få økt bensinforbruk. Man setter jo i chip for å få nok bensin når man øker ladetrykk... Trykk er tingen! Da trenger du turbomåler og ny klokke/resirkulerende dump/boost controller. Det siste er vel best, men vanskeligst å få justert skikkelig... Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Skjønner godt at du ikke merket noe forskjell... Som det blir nevnt her, skaff deg en pysventil, eller en wg-klokke med justerbart stag... (anbefaler det siste) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240FK Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Skjønner godt at du ikke merket noe forskjell... Som det blir nevnt her, skaff deg en pysventil, eller en wg-klokke med justerbart stag... (anbefaler det siste) oki. ikke værre nei. har bestillt ny trykklokke fra bsr men den har ikke kommet enda c. da blir det vel saker håper jeg. takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240FK Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 oki. ikke værre nei. har bestillt ny trykklokke fra bsr men den har ikke kommet enda c. da blir det vel saker håper jeg. takk. Hva mener du me pysventil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Hva mener du me pysventil? "Pysventiler används vanligtvisför att höja laddtrycket. montering sker alltså på wastegateslangen." Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Pysventil = boostcontroller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Pysventil = boostcontroller Men er vel egentlig noe skit så lenge den ikke resirkulerer. TurboXS har en fin resirkulerende dump de kaller High Performance Boost Controller. Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Men er vel egentlig noe skit så lenge den ikke resirkulerer.TurboXS har en fin resirkulerende dump de kaller High Performance Boost Controller. Men dump og boostcontroller er ikke det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240FK Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Men dump og boostcontroller er ikke det samme.[/quoteSånn pysventil har jeg satt på for lenge sia. tok å shimsa opp trykkventilen og da lada den 0,8 mot 0,3 men syns det tar litt lang tid før han når 0,8 kanskje det forbedrer seg når jeg får bsr-klokka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Men dump og boostcontroller er ikke det samme. Det har jeg vel egentlig ikke påstått heller, men var vel litt utydelig der. Takker for rettelsen. Enig med du :) Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Har en 92mod 240 me lavtrykker'n i. Kjøpte meg ecomaxchipet men opplevde ingen forskjel, har litt vassere bensinpumpe kjører på orginalt trykk og 98. burde jeg ikke merka no forskjell??????Takker for svar. Mårn; Hvor lang leveringstid var det på chipen? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jyztrik Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Hvordan fikk du løs Jettronic boksen? Får ikke ut min uten og ødelegge noe tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Hos meg måtte vi ta skruen som var plombert med vinkelsliper.. Den sto dønn fast. Boksen heng fint i festet sitt uten den plomberinga Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg