Gå til innhold

TurboTore: E36 M3 Turbo.

Ranger emnet


TurboTore

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er et prosjekt som faller meg i smak. Bmw M-motorer er perfekt til overlading!!

 

Kompresjon på 9.0 : 1 er jo perfekt til E85. Ikke sikkert du trenger større bensinpumper siden du har 2 stk. Du trenger nok større dyser. 1000 eller 1640 cc. Spørs vel også om de oroginale coilene holder. Burde hatt cdi-tenning med egne coiler. Har en kompis som nettopp har bremset sin volvo 2.5 16 v med 9.0 i kompresjon til 636 hk/749 Nm ved 1.7 kg i ladetrykk. Da holdt ikke turboen lengre. Motoren ble bremset hos vidar strand. Med større turbo vil han kunne lade mere og selvfølgelig få ut mere effekt.

 

Ved 2 kg ladetrykk på din motor vil du nok få ca 800 hk hvis du bruker E85. Ved bruk av 98 oktan vil du kanskje kunne lade 1.5 kg og få ut ca 600+ vil jeg tippe. Uansett vil dette bli en utrolig artig bil. Kanskje du kommer til ACR i august? Garantert norges beste bane!

 

Hvor skal du forresten bremse motoren? Klarte ikke å lese dette i tråden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et prosjekt som faller meg i smak. Bmw M-motorer er perfekt til overlading!!

 

Kompresjon på 9.0 : 1 er jo perfekt til E85. Ikke sikkert du trenger større bensinpumper siden du har 2 stk. Du trenger nok større dyser. 1000 eller 1640 cc. Spørs vel også om de oroginale coilene holder. Burde hatt cdi-tenning med egne coiler. Har en kompis som nettopp har bremset sin volvo 2.5 16 v med 9.0 i kompresjon til 636 hk/749 Nm ved 1.7 kg i ladetrykk. Da holdt ikke turboen lengre. Motoren ble bremset hos vidar strand. Med større turbo vil han kunne lade mere og selvfølgelig få ut mere effekt.

 

Ved 2 kg ladetrykk på din motor vil du nok få ca 800 hk hvis du bruker E85. Ved bruk av 98 oktan vil du kanskje kunne lade 1.5 kg og få ut ca 600+ vil jeg tippe. Uansett vil dette bli en utrolig artig bil. Kanskje du kommer til ACR i august? Garantert norges beste bane!

 

Hvor skal du forresten bremse motoren? Klarte ikke å lese dette i tråden din?

 

Legg på 200hk til. PPF bremset nylig en S50 3L (Tore sin er 3,2.) til 1016 hp @ 1,8 bar på E85 - med orginalt topp!! Samt 840 hk på 1,4 bar med 98 okt.

 

S50 er råskap uten sidestykke, trolig en av bilindustriens råeste skapelser med overtrykk. Flower utrolig bra orginalt.

 

bengtrace.JPG

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et prosjekt som faller meg i smak. Bmw M-motorer er perfekt til overlading!!

 

Kompresjon på 9.0 : 1 er jo perfekt til E85. Ikke sikkert du trenger større bensinpumper siden du har 2 stk. Du trenger nok større dyser. 1000 eller 1640 cc. Spørs vel også om de oroginale coilene holder. Burde hatt cdi-tenning med egne coiler. Har en kompis som nettopp har bremset sin volvo 2.5 16 v med 9.0 i kompresjon til 636 hk/749 Nm ved 1.7 kg i ladetrykk. Da holdt ikke turboen lengre. Motoren ble bremset hos vidar strand. Med større turbo vil han kunne lade mere og selvfølgelig få ut mere effekt.

 

Ved 2 kg ladetrykk på din motor vil du nok få ca 800 hk hvis du bruker E85. Ved bruk av 98 oktan vil du kanskje kunne lade 1.5 kg og få ut ca 600+ vil jeg tippe. Uansett vil dette bli en utrolig artig bil. Kanskje du kommer til ACR i august? Garantert norges beste bane!

 

Hvor skal du forresten bremse motoren? Klarte ikke å lese dette i tråden din?

 

 

Hyggelig at du liker prosjektet!

 

:thumb.

Når det kommer til E85 så trenger den som kjent 30-40% mer av det enn vanlig bensin. Pumpene mine yter vel nok til 900-1000 bensinhk,men bare ca 700 E85 hk.

Har kjøpt andre dyser nå,disse er på 1600cc så suppe skal den få:cheers: .

 

På tenningssiden har jeg MSD DIS-4 samt M5 coiler som forhåpentligvis rekker i massevis på bensin,men på E85 blir man nok nødt til å oppgradere coilene.

 

Målet er kjørbarhet i første omgang så får man se med tiden. Mye vil ofte ha mer....:blunk: Bremsing blir,etter litt vandring, foretatt hos http://www.autokvikk.no på Alfaset.

 

ACR hadde vært jævlig gøy,men er redd jeg ikke får lurt det inn i kalenderen.

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsnettet nesten ferdig:

 

 

Ledn.jpg

 

 

Ledningsnett ferdig:

 

Ledn-1.jpg

 

 

Burkene på plass:

 

DISSM4montert.jpg

 

 

Trykkrør ferdig,passformen ble superb :thumb :

 

Trykkrr.jpg

 

Manifold med brakett for trykkregulator ferdig:

 

Innsugsmanifold.jpg

 

Ledninger,slanger,ledninger,slanger....trangt,men ting faller på plass:

 

Krkereir.jpg

 

 

Dårlige bilder,men her er den endelig komplettert :eddie :

 

Motorromhs.jpg

 

Motorromf2.jpg

 

Motorromvs.jpg

 

Trykkrør ennå ikke montert på dette bildet,men slik ble det under:

 

Motorunder.jpg

 

 

Motoren er startet!:yodude:

Gjenstår noe småplukk som instrumentmontering o.l,men alt i alt lysner det nå!:m'm:

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hvordan blir det med trykk røret som går ut fra turboen egentli, så bare at enden på turbinhuset peker ned mot veien å det ser ut som det ligger jevnt med traversen... på bildet vertfall, blir det ikke litt vrient å få på trykk røret da?

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hvordan blir det med trykk røret som går ut fra turboen egentli, så bare at enden på turbinhuset peker ned mot veien å det ser ut som det ligger jevnt med traversen... på bildet vertfall, blir det ikke litt vrient å få på trykk røret da?

 

Trangt,men d går. Skal få lagt ut et bilde.

 

--------------------------------------------

 

 

En liten filmsnutt fra tidlig i mappinga. Ikke mye man hører til lyden,men...:

 

th_Mapping002.jpg

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skulle egentlig vært på bremsing i dag,men er utsatt på ubestemt tid grunnet sykdom og ferieavvikling.

 

Har ellers kjøpt og montert ladetrykksventil som styres slik man ønsker av sprutet i forhold til gasspådrag,turtall etc.

 

 

Ladetrykksventil.jpg

 

 

Montert i rommet der DME'en vanligvis sitter:

 

Ladetrykksventilmont.jpg

 

 

Liten film under mappingen,dog er den ikke korrekt justert her:

 

th_Mapping003.jpg

Normality is the death of personality

 

Prosjekttråder:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår