Gå til innhold

bytte automat girolje på mercedes 190.

Ranger emnet


AMPFILER

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Noen her som har byttet olje på automatgir kassa til en mercedes 190e?

 

hvor mange liter olje?

Hvor kjøpte du olje? Ossen ?

ATF olje står det i haynes boka..

 

Skal også bytte filter samtidig..

er plaget med att bilen ikke girer ned når jeg trår på gassen annet enn kickdown funksjonen da, så håper det hjelper med å bytte girolje og filter. :)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shell Donax TA heter oljen som brukes på atuomatkasser til MB på BOS i tromsø i hvertfall (når ikke orginal MB ATF olje brukes). trur det er tappeplugg på konverteren i tillegg til bunnpanna på kassa på disse, er bare å vippe ut ett lokk under "clutch-huset" på kassa og snurre rundt på konverteren til du finner en plugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen formening om det er olja som er feilen? har ikke sjekket olje ellernoe enda..

 

Men bilen girer ikke ned når jeg gir på. den vil heller gire opp på en måte.

 

må ta kickdown for att den skal gire fra 4 til 3 i 60kmt ... hehe,

 

Men girspaken funker helt fint, girer med engang jeg girer..

 

Der kom det en mens jeg skrev gitt. :)

 

Høres også ut som rettskårende drev inni der vis jeg kjører på høyt turtall, dette hører man ikke før etter litt aktiv kjøring, men da girer den ikke akkurat særlig pent heller, smeller inn gira.. hehe.. :)

hvilken pris ligger en automatkasse til 2.3 på a?

virker som om jeg burde ha en ny en snart.. :)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kjipt å kjøpe mange liter olje til sikkert 100kr++ litern for å finne ut att girkassa er ras. vil bare høre deres meninger, jeg mener att det også er olja som er synderen.. :)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke mene at du skal være 100% sikker på at det er oljen altså.. jeg hat byttet olje og filter inkl konverter på en 250td som giret veldig tregt å den ble bare litt bedre.. åja Dexron 1 eller 2 e dyrt vis du ikke jobber som mekaniker:P

 

hva er konverter? :)

 

finner Dexron 3 ganske mange steder da, hva er forskjellen? veit du hva min skal ha?:)

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange liter skal det på kassa? Ser det er spurt om før, men ingen som veit??

Inkludert konverter tapping.

Jeg skal gjøre dette imorra nemlig.. hehe

 

I mitt tilfelle er det en 190D 2.5 men mengde olje er vel kanskje den samme

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange liter skal det på kassa? Ser det er spurt om før, men ingen som veit??

Inkludert konverter tapping.

Jeg skal gjøre dette imorra nemlig.. hehe

 

I mitt tilfelle er det en 190D 2.5 men mengde olje er vel kanskje den samme

 

ossen olje kjøper du a?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Berg i Oslo driver vel å overhaler og gjør service på MB kasser tror jeg.. De kan også justere alle parametere på kassa slik den skal være, hvor det høres ut som noen av de tingene du snakker om kan være på grunn av justering som ikke er innenfor specs lengre. De bytter da også olje og filter samtidig som de gjør en slik jobb. Anbefales!

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Berg i Oslo driver vel å overhaler og gjør service på MB kasser tror jeg.. De kan også justere alle parametere på kassa slik den skal være, hvor det høres ut som noen av de tingene du snakker om kan være på grunn av justering som ikke er innenfor specs lengre. De bytter da også olje og filter samtidig som de gjør en slik jobb. Anbefales!

 

hmm, hørtes bra ut, hvor mye tror du en slik jobb koster?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det må du nesten ringe/sende mail og spørre på, siden MBen jeg har hatt der ble justert for flere år tilbake. Den har forøvrig gått 1 runde til, og er fortsatt helt ok i giringa etter jobben de gjorde som var veldig merkbar. Fikk et bra resultat. Jeg hadde ikke nølt med å satt bilen dit en gang til!

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår