Gå til innhold

Planing av topp på B230K

Ranger emnet


Ford-for-ever

Anbefalte innlegg

Go dag! Fikk høre av en bilmekaniker at en billig og enkel måte å hente ut litt mere effekt ut av en lat B230K motor var å sende inn toppen til noen som driver med planing av topplokket. Jeg snakket med et firma i Værdal som skulla ha 500kr + moms å da kunne de plane toppen så mange mm jeg ville.. Men det jeg ikke er sikker på er HVOR mye kan jeg egentlig plane toppen før eventuelt ventilene slår i stemplene? Noen som vet?

 

mvh. kristoffer

"Bruk vett, ligg bredt"

- Volvo 740 GL slow edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, at kompresjonsrommet er i stempla.

 

Kan vel sikkert ta 1 millimeter. Men tror du blir skuffa over resultatet, det gir ikke noe særlig effekt om du ikke gjør noe mer med motoren.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke 631-topp på disse motorene da? Helt flate? Ergo vil det ikke hjelpe noe med planing... bare at kam-tidene blir feil hvis du tar for mye.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 631 topp ja... værste toppen man kan få:P

Det blir jo mere kompresjon av at jeg plansliper toppen da... det har vel ikke noe å si om forbrenningsrommet er i stemplene? det blir jo mere kompresjon alikevell...

 

hvordan kan det bli høyere kompresjon av en allerede Flat topp?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det skjønner ikke jeg heller... åpenbart ikke peiling på K-motorer.

 

det eneste du kan ende opp med, er at registeret blir feil liksom.

Planing gjør du kun for å få toppen RETT, ikkeno annet på en K-motor.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det skjønner ikke jeg heller... åpenbart ikke peiling på K-motorer.

 

det eneste du kan ende opp med, er at registeret blir feil liksom.

Planing gjør du kun for å få toppen RETT, ikkeno annet på en K-motor.

 

Nei da kan dem ikke ha mye peiling på K motoren vertfall .. heh

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår