Gå til innhold

Ungdom og bilkjøring

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

jeg lærer og kjøre bedre for hver dag som går :D nå klarer jeg og legge ut breit på motorveien i 100km soma og holde den nesten hvor som helst, for unntatt de slakeste svingene (da bilen ikke er sprek nok), en ting har jeg funnet ut, kjører du konstant hardt så er det ingen som klarer og ta deg så lenge du ikke "tryner" selv.. selv om det nye politihelikopteret er vrient så er jo vanlige politibiler smågodt :popcorn

 

Hallo! er du fullstendig tjukk i hue? det er ikke farlig å snurre i 100km/t hvis du gjør det på en stor åpen plass men motorveien er faktisk så smal at hvis du gjør det så må du i beste fall se deg om etter ny bil! å når du ligger sidelengs i 100 og treffer et lite punkt med et bakhjul som er litt glattere eller tar litt bedre tak så er faren ganske stor... spessiellt hvis du sladder på f. eks. våt asfalt å treffer et tørt punkt så får du en kontra du ikke klarer å rette!

 

men du trenger heller ikke skryte av at du klarer dette, for det er ikke vanskelg i det hele tatt... det er snakk om å få bakjula til å miste taket å holde bilen kontrollert sidelengs, de som ikke får til det blir skremt akkurat idet det slipper taket så da slipper de gassen...

 

Skal jeg fortelle deg hva som er vanskelig? ikke å kjøre breit, men å kjøre smalt når det er glatt... du kjører ikkenoe fortere hvis du kjører breit.

 

"1. Sjåfører under 20 bør kun ha lov til å kjøre konebiler. Er jo idioti med en 18 åring i en bil med 200hk f.eks."

 

dette blir litt feil etter min mening (Selvfølgelig i alle tilfeller) en 18 åring kjører ikke noe mindre idiot om han kjører bilen til morra si med 90 hester... den går også altfor fort inn i svingene og virker lettere å kjøre, samtidig som en "konebil" ofte gir deg mye mindre fartsfølelse enn en annen stivere, lavere bil med 200 hester...

 

 

banekjøring er genialt for å finne ut hvor grensa på bilen din er!!!

2x 90' BMW E30 318iS MTECH II (en rød og en svart)

91' og 89' BMW E30 318iS Touring (solgt)

 

85' BMW E30 327i(x) 86' BMW E30 318i(x)

87' BMW E30 320i(x) 84' BMW E30 323i(x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som plager meg litt er at vi på 2 hjul må vente til vi er 20+ før vi kan ha noe med mer enn 1 hk per 7 kg,sånn ca (ink. fører),lovlig på veien.. dvs 34-hk-greia.

 

Samme greia gir en 1400 kg bil med 200 hk... eller en 1050 kg Uno eller noe med 150 hk.

 

Hvorfor er de grensene med det som maks med 7:1 opp til 20+ bare forbeholdt motorsyklister..? Dette er diskriminering,if you ask me.. og 7:1 er mer enn nok for en fersking. Faktisk mer enn nok til de fleste A-til-B-biler.

 

Etter et par år med lappen derimot... da bør det være lettere å bygge om/trimme lovlig. Dvs,at det skal kunne godkjennes hvis det er skapelig utført uten at det koster det jobben kosta.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen hemmelighet at folk fra bygdeområder generelt, og Andebu spesielt, har noe særegne holdninger til det meste da. Bilkjøring, alkoholdrikking, og faktisk også dop de senere årene.

 

Har førstehåndskjennskap til Andebu, jævla høl. Hehe.

 

Edit: Byttet om Andebu og bygdeområder, haha... Rettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For meg går det mest på det med holdning. Jeg skal ikke si at jeg altid kjører pent, for det gjør jeg slettes ikke, men når jeg gjør det så kommer jeg ofte til å tenke på dama, venner og familie. Alle de som betyr noe for meg, og jeg betyr noe for. Så tenker jeg på alle som kan bli skadet, få vari men eller drept av det jeg driver med. Det hender jeg får sykt dårlig samvittighet av det jeg gjør eller nettopp har gjort og det blir mye mindre av råkjøringen.

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enning med mange folk her som sier at det er unge førerere som er tjukke i hue å kjører for fort osv. å lager ulykker..

men man blir jo en bedre sjafør etter verdt som man kjører ikke sant? da burde jo det verdt banner og steder unge førere kunne leke seg.. da får man jo to bra ting ut av det da.. at man blir bedre til å kjøre og man kan leke seg uten å være en fare for andre..

 

noen som er ening det jeg sier ell?

 

kansje ikke best forklart da men..

 

men det er veldig dumt å ha en bil som går veldig dårlig også da.. vis du kjøper en tung bil som f.eks. volvo 940 å setter inn en motor på under 100 bensin hester kan det å kjøre denne bilen skape like mange ulykker som en bil med sykt mange hester..

bare se på mopped tryggere å trimme den til å gå i 70-80 enn å kjøre i 45 å ikke ha noe kraft i det hehe tatt..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enning med mange folk her som sier at det er unge førerere som er tjukke i hue å kjører for fort osv. å lager ulykker..

men man blir jo en bedre sjafør etter verdt som man kjører ikke sant? da burde jo det verdt banner og steder unge førere kunne leke seg.. da får man jo to bra ting ut av det da.. at man blir bedre til å kjøre og man kan leke seg uten å være en fare for andre..

 

noen som er ening det jeg sier ell?

 

kansje ikke best forklart da men..

 

men det er veldig dumt å ha en bil som går veldig dårlig også da.. vis du kjøper en tung bil som f.eks. volvo 940 å setter inn en motor på under 100 bensin hester kan det å kjøre denne bilen skape like mange ulykker som en bil med sykt mange hester..

bare se på mopped tryggere å trimme den til å gå i 70-80 enn å kjøre i 45 å ikke ha noe kraft i det hehe tatt..

 

Det er da vel ikke farlig å kjøre tung bil som har under 100hk hvis man følger fartsgrense og trafikkregler generelt??

 

Og det at noen skulle kjøpe en 940 og putte i en bensin motor med under 100 bensinhester er vel heller lite sannsynlig....:op:

 

Er enig i at det hadde vært fint med flere baner og leke seg på , men de som ikke har bane tilgjengelig (noe de fleste ikke har) kan ikke bruke det som unnskyldning til å sette andres liv i fare ved å grisekjøre på offentlig vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke farlig å kjøre tung bil som har under 100hk hvis man følger fartsgrense og trafikkregler generelt??
Jo. Man eier ikke kraft i reserve ved en evt. forbikjøring av en traktor eller annet saktegående kjøretøy. Jeg kjører ikke akkurat som en psykopat,men jeg har vært i mange flere farlige situasjoner grunnet slapp A-til-B-bil enn hk-overskuddet i sykkelen noensinne har gitt meg... og jeg kjenner flere som mener det samme;nemlig at statens prislegging av kubikk og hk SKAPER ulykker istedet for å ta de vekk. Folk feilberegner. La de få ha råd til nok krutt til å komme seg ut av smørja når de innser "Å faen..!"... med 100 hk på 2 tonn er du fucked hvis du er halvveis forbi en treg utenlandssemi og det kommer en bil imot 500 meter unna. Har du 400 hk da har du margin nok til å lese avisen først.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke farlig å kjøre tung bil som har under 100hk hvis man følger fartsgrense og trafikkregler generelt??

 

Og det at noen skulle kjøpe en 940 og putte i en bensin motor med under 100 bensinhester er vel heller lite sannsynlig....:op:

 

Er enig i at det hadde vært fint med flere baner og leke seg på , men de som ikke har bane tilgjengelig (noe de fleste ikke har) kan ikke bruke det som unnskyldning til å sette andres liv i fare ved å grisekjøre på offentlig vei..

 

var eksempler jeg kom med da.. si at du har 75 hk i 940 så flytter det seg ikke i det hele tatt å du kommer så vit opp bratte bakker..

eller du har en bil som veier 3000 kilo og motoren er på 75 hk..

 

men ikke at det var en unskyldning men mange unge grise kjører på offentlig veier og ikke veit hvor grensene for å holde bilen på veier er.. dette er jo noe man lerer seg når man får kjørt noen km da..

da er jo det smartere å kjøre på bane da..

veit at det ikke er baner de fleste steder men det burde det være mener jeg..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Man eier ikke kraft i reserve ved en evt. forbikjøring av en traktor eller annet saktegående kjøretøy. Jeg kjører ikke akkurat som en psykopat,men jeg har vært i mange flere farlige situasjoner grunnet slapp A-til-B-bil enn hk-overskuddet i sykkelen noensinne har gitt meg... og jeg kjenner flere som mener det samme;nemlig at statens prislegging av kubikk og hk SKAPER ulykker istedet for å ta de vekk. Folk feilberegner. La de få ha råd til nok krutt til å komme seg ut av smørja når de innser "Å faen..!"... med 100 hk på 2 tonn er du fucked hvis du er halvveis forbi en treg utenlandssemi og det kommer en bil imot 500 meter unna. Har du 400 hk da har du margin nok til å lese avisen først.

 

 

du skjønte hva jeg mente jippi!

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Man eier ikke kraft i reserve ved en evt. forbikjøring av en traktor eller annet saktegående kjøretøy. Jeg kjører ikke akkurat som en psykopat,men jeg har vært i mange flere farlige situasjoner grunnet slapp A-til-B-bil enn hk-overskuddet i sykkelen noensinne har gitt meg... og jeg kjenner flere som mener det samme;nemlig at statens prislegging av kubikk og hk SKAPER ulykker istedet for å ta de vekk. Folk feilberegner. La de få ha råd til nok krutt til å komme seg ut av smørja når de innser "Å faen..!"... med 100 hk på 2 tonn er du fucked hvis du er halvveis forbi en treg utenlandssemi og det kommer en bil imot 500 meter unna. Har du 400 hk da har du margin nok til å lese avisen først.

 

Joda, skjønner poenget. Men har du ikke motor eller lang nok strekning til å ta forbikjøring, så tar man ikke en forbikjøring.

Det er nok mange ulykker som kunne vært unngått hvis en del biler hadde hatt mer hk, men de som ikke har det får ligge pent bak eller vente på 2 felt...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Man eier ikke kraft i reserve ved en evt. forbikjøring av en traktor eller annet saktegående kjøretøy. Jeg kjører ikke akkurat som en psykopat,men jeg har vært i mange flere farlige situasjoner grunnet slapp A-til-B-bil enn hk-overskuddet i sykkelen noensinne har gitt meg... og jeg kjenner flere som mener det samme;nemlig at statens prislegging av kubikk og hk SKAPER ulykker istedet for å ta de vekk. Folk feilberegner. La de få ha råd til nok krutt til å komme seg ut av smørja når de innser "Å faen..!"... med 100 hk på 2 tonn er du fucked hvis du er halvveis forbi en treg utenlandssemi og det kommer en bil imot 500 meter unna. Har du 400 hk da har du margin nok til å lese avisen først.

 

Har man nok å gå på hvis man har 326 hk fordelt på 184 kg + førervekt? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skjønner poenget. Men har du ikke motor eller lang nok strekning til å ta forbikjøring, så tar man ikke en forbikjøring.

Det er nok mange ulykker som kunne vært unngått hvis en del biler hadde hatt mer hk, men de som ikke har det får ligge pent bak eller vente på 2 felt...eller?

Problemet da er at det å vente blir mindre og mindre aktuelt etterhvert som man blir mer og mer forbanna fordi man har dårlig tid etc... Menneskets natur. Og da fører det til at man prøver å kaste seg forbi...og ulykken kan være et faktum. Å vente på en lang nok strekke i Norge til å ta en trygg forbikjøring med 100 hk/2 tonn er en utopi såfremt man ikke er på en vei som deler seg i to felt pga en motbakke eller lignende. Og tilogmed da kommer man knapt forbi med 500 meter å gå på,siden den vekten og effekten kaster deg ikke akkurat tilbake i setet... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var eksempler jeg kom med da.. si at du har 75 hk i 940 så flytter det seg ikke i det hele tatt å du kommer så vit opp bratte bakker..

eller du har en bil som veier 3000 kilo og motoren er på 75 hk..

 

men ikke at det var en unskyldning men mange unge grise kjører på offentlig veier og ikke veit hvor grensene for å holde bilen på veier er.. dette er jo noe man lerer seg når man får kjørt noen km da..

da er jo det smartere å kjøre på bane da..

veit at det ikke er baner de fleste steder men det burde det være mener jeg..

 

Det fins vel ingen 940 som har under 116hk:op: og har du en jævlig tung bil med liten motor som så vidt kommer seg opp bratte bakker...ja,da blir det sannsynligvis ingen (trygge)forbikjøringer.(hvis ikke sjåfør er komplett idiot,som da ganske mange er)

 

Flere baner hadde som sagt vært fint, og kanskje et aldri så lite avgiftskutt fra statens side:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår