Jump to content
Bilforumet.no

BMW-iSbil

Bruker
  • Content Count

    95
  • Joined

  • Last visited

About BMW-iSbil

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 11/18/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    318iS Touring
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    92" M42B18
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Tettere kasse, utveksling til 200km/t ved 6700 omdr/t i 5. gir ++
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Skævver, Drammen
  1. Hallo!!! hva er sylinder-avstand på volvo-motoren? den er 91 mm på m3 motoren, det er første bud at stemmer... Ang det med bunndrag... på s50 motoren vil det kanskje bli litt dårligere bunndrag fordi det er grovere rør, noe som gir mer effekt i topp (grunnleggende forbrenningseori) men åssen det kommer til å fungere på volvomotoren er det ingen som veit... Blir som å sette lastebilturbo på en 1.6 liter å tru at du får 600 hk... Hvis planen din er å "sugetrimme" volvomotoren så bør du bygge grenrør til slutt, og det må du gjøre mange ganger om du skal ha det til å virke optimalt med resten av motoroppsettet... god jul!
  2. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=145125 Hva skal det brukes til?
  3. Jeg har 50/50 vektfordeling og 350hk... Har søkt litt å sett at en b230 veier 136kg uten svinghjul og starter, en m20b25 (325) veier 140kg komplett :) Motoren min veier 122kg uten turbo....
  4. billig å trimme? hvorfor trimme en drittmotor for å oppnå samme effekten som i en litt større bmw-motor? volvo er billig å trimme hvis du trimmer mye... men m20 b25 med turbo er det så mange som bygger for tiden at du får kjøpt ferdig motor for 10-50.000...
  5. ja der kan du se :) rådene tåler ca 2 bar trykk men veit ikke hvor mye stempla tåler, men minst 1.6 med 9:1cr...
  6. Kanskje skrive hvem m3? originalt?
  7. BMW E30 318iS Mtech II, Rudskogen, 1.09.6, Våler (sprutregn), 1.15.8 Peugeot 205 GTI 1.6, Rudskogen, 1.12.3
  8. Ja jeg skjønner at dere som er så heldige å få kjøre folkevogn osv ikke skjønner at noe kan fungere bedre enn det :) Nå har jeg kjørt med 9:1 i komp og 1.6bar å det fungerer rimelig bra spør du meg :)
  9. Selvfølgelig:) justere kamdrevene riktig og opp med turtallsperra :)
  10. Kom til røyken en kveld så fikser vi det :) 95020745 Har fagbrev som mekaniker og har gjort det en million ganger før ;)
  11. Hvis du allikevel skal ha 6 sylindret motor så er det like greit å få i en 325 motor... det er ikke store utfordringen
  12. Ole_P: 318iS kom ikke som cab... veit om svensker som har bremsa 330hk på hjula med original innmat, og en som har bremsa 615hk med smidde råder og stempler. Veiva er smidd, det er underspyling av stempler og justerbare kamdrev originalt :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.