Gå til innhold

Er det noen som har peiling på hva dette er?

Ranger emnet


Trond D

Anbefalte innlegg

Denne saken fikk jeg med når jeg kjøpte 945en min. Spørsmålet er, hva er det? Det er ikke noe dele nummer på den. Det eneste som står er: Nira Automotive.AB.Sweden På nira sinn hjemmeside så er det ikke noen produkt som ligner en gang. Koblingen ser ut som den som går til luftmengdemåleren.

DSC00039.jpg

DSC00037.jpg

DSC00036.jpg

 

Håper noen kan hjelpe her. Takker for svar :)

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ikke noe annen chip/hjerne i bilene med eller uten turbo+, de er like, eneste er at turbo+ har en egen "styre-enhet" som sitter på luftfilterboksen... Det aller beste er å fjerne turbo+, og heller chippe og justere trykket mekanisk hvis man vil ha litt mer pulver enn orignalt, for med + pakka tilkoblet øker ikke "det ekstra ladetrykket" før 3700RPM...

 

Har selv et komplett Turbo+ sett liggende...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Bare hørt folk prate om specialchip osv. Men har hørt det du sier om at det er en ""styre enhet" på luftfilterboks som styrer turbo+. Er det ikke kun ved riktig luftmengde osv. som den turbo+ delen trer inn, som det faktisk er 190hk. hørt noe om det

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår