zilver Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 trenger gode råd om å bygge om min 78-240 til v8(305 eller 350). alle gode råd mottas med stor takk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Flyttet til rett forum, der du også bør lese litt så finner du kanskje svar på spørsmålene dine. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Flyttet til rett forum, der du også bør lese litt så finner du kanskje svar på spørsmålene dine. :) *tommelen opp* Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Send inn søknad til BT følka... Få svar og begynn å lete etter motor.. Grensa for effekt er 220hk i vulva 240. Tror du må ha en 305 cheva (er blank på vriåtter greiene) for å få det godkjent. Er en svenske som lager ferdige fester til v8 i 240 som også bt godtar. For å få dette godkjent må du også ha ventilerte skiver foran, dieselfjærer og reduksjonsventiler til bakbremsene fra 240 diesel. Mulig du må ha noen stag også. Du må regne med å lage endel skrot sjøl for å få dette igjennom. Haynes har en bok som heter "Volvo 200 series V8 swap" eller noe som omhandler V8 i 240. Jeg vet at 305 cheva og th400kasse funker fint sammen i 240n. Bra går det ikke hvis motoren er original, men fin lyd da.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 for å få godkjent en v8 så spørr VCE her på forumet.. er ikke så lenge siden han gjorde de.. men den bilen hadde jo v8 når han fikk tak i den da.. men bare spørr om stag o.s.v.... tror du må ha gt stag forran vertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Hmm, ambulansestag? Eller hva de nå het.. De fra tårn til torpedo... Mener at kameraten min måtte ha på det når han godkjente sin med vriåtter. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
24277 Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 papirene du trenger for å få det godkjent ligger her: http://81.191.169.162/lysakerbil/parse/volvogodkjenteproduktendringer.pdf inni den står det også hvilke deler du trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 . Er en svenske som lager ferdige fester til v8 i 240 som også bt godtar. Har du noe adresse til han Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 jeg har v8 i min og det du trenger er mellomaksel som passer, bremsekraftforsterker den tykke, tårnstaga, ventilere skiver framme, diesel fjærer eller lesjöfors som skal gå. og må ikke overskride 220 hk da. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.