Gå til innhold

trimming av 343?

Ranger emnet


242 1,9l

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke i 340 - de har "Renault-motorer" - men 360. 360 har B19 eller B200, samme som enkelte billigere 240-versjoner. Større og vanligere "rødblokk"-varianter, som bare var i de større Volvoene, er B21, B23, B230.

 

Edit: Forresten, for å være korrekt - B19 forekommer også i "toppmodellene" av 343/345 ca 1981 (DLS/GLS).

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du sier noe der. kom de med trimforgasser orginalt? en kompis hadde det på sin.

 

"Trimforgasser" må vel kunne defineres som en forgasser som øker orginaleffekten, derfor kan det ikke være orginalt...

 

Rødblokk med turbo finns kun i 200/700/900seriene.

 

alle 340/360'er har bakhjulstrekk......

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som må gjerast med ein 240 motor for¨å få den til å passe i ein 300-serie er å bytte om oljepumpe og bunnpanne, samt motorfester, kanskje også vannpumpe. ellers passer det rett oppi. men du må ha 300- clutch, fordi 240 har større diameter i hullet til akslingen fra gearkassen.

Har kjørt bilcross i 5 år nå, har aldri opplevd at mellomakselen har røket, men har tatt ein kasse og et par differ samt akslingene mellom bakhjul og kardang. så lenge en ikkje girer i høg fart til lågere gir så skal det holde minst 1 år:P

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som må gjerast med ein 240 motor for¨å få den til å passe i ein 300-serie er å bytte om oljepumpe og bunnpanne, samt motorfester, kanskje også vannpumpe. ellers passer det rett oppi. men du må ha 300- clutch, fordi 240 har større diameter i hullet til akslingen fra gearkassen.

Har kjørt bilcross i 5 år nå, har aldri opplevd at mellomakselen har røket, men har tatt ein kasse og et par differ samt akslingene mellom bakhjul og kardang. så lenge en ikkje girer i høg fart til lågere gir så skal det holde minst 1 år:P

 

ok..hvor mye effekt har du hatt da?

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår