Gå til innhold

trimming av 343?

Ranger emnet


242 1,9l

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, de samme triksene gjelder jo her som alle andre steder. Vassere kam, tilpassede kanaler og forbrenningsrom, 2x45 DCOE, evt en 36DCD osv, osv. Men det er jo ikke spesielt vel anvendte penger da... Vet ikke hvor mye den gamle Renault-motoren tåler, men 120-130 hk burde vel være mulig. Og det er jo bortimot en fordobling av effekten...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått deg god bil ja!:) Har hatt sånn selv jeg..kjempeartig bil! Men alt for dårlig utgangspunkt i den motoren..jeg foreslår å glemme hele greia. Har jo bare,hvis jeg husker riktig 70hk originalt og er ganske stusselig motor. Ikke noe mere å hente fra den. 240 motorer skal passe..men krever litt ombygging for å få det til. Mener du må bytte forstilling++

 

Bilder av den jeg hadde.

http://home.online.no/~p-arw/minebilder.cfm

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 modell 244, Danern? De ble vel hetende bare 240, ifra -84 ellerno ? :P

 

Men 242 1.9L.. B18FT fra 460 Turbo, den skal visstnok passe..

 

hehe..sorry! skal rette på det nå:rules:

 

Er mye bedre å trimme en 360 isåfall som har ordentlig volvo motor! Og original girkassa til 340`n tåler ikke en dritt! Eller hele drivverket er jo spinkelt da..tok lett knekken på mellomakselen min med bare max power luftfilter fra torshov og hard clutching:D

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye hk vil driverket tåle da??

jeg lurer på og sette alle penga og tiden min på dette prosjektet:)

 

Jeg aner ikke hva 343 tåler, men 360 drivverket burde tåle 200hk, men det spørs jo hvordan det blir brukt

 

De bruker mye 340\360 i "(tramp)drifting" i england, 340`ene får ofte renaut 16v motorer, det ser ut til å fungere greit

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 343 hadde gått garrantert 57.000km bare når jeg overtok den..og den tålte ikke juling i det hele tatt. Sikkert noen som har lit fakta om hva det skal tåle. Men mener motoren fra renault 5 skal passe kom jeg på nå! Kanskje noen andre veit noe om det..

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 343 hadde gått garrantert 57.000km bare når jeg overtok den..og den tålte ikke juling i det hele tatt. Sikkert noen som har lit fakta om hva det skal tåle. Men mener motoren fra renault 5 skal passe kom jeg på nå! Kanskje noen andre veit noe om det..

 

Ja GTT motoren fra renaut 5 skal passe omtrent rett i!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår