Gå til innhold

Kulden tar knekken?

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Har i dag ikke fått startet bilen min lurer på om kulden tar knekken på e30en min :S

 

 

jeg har puttet på kondens fjerner men alikevell ikke fått start også er det ca like mye bensin til at jeg får det til å skvulpe.

 

motorreima går rundt og alt...men får ikke startan hva kan være gærnt ? hva kan sjekke eller gjøre for å få den til å starte i denna kulda? mvh titus

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor enn henn den sitter :P?

 

 

jeg tror nå det er batteriet som ikke levere nokk strøm.. så har satt batteriet på lading over natta og får se om den starter i morra etter lading... selv om denne kulden er den dårligste oppladnings varmen man kan få tak i å hehe :P

 

startet vindus viskerne de gikk tregere og tregere så det må ha noe med batteriet å gjøre... kan det være en svakhet i gammle batterier at de "Lekker" strøm?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok batteriet som har problemer med å levere den strømmen som er nødvendig gitt :) Kulda har skylda.

 

Mener å huske batteriet leverer rundt 40% av totalt 100% når det er minus 15 grader ute. Tror det var reklame for defa warmup jeg så dette :p

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jappp tror det må være greia altså virker som den bare venter på den lille ekstra strøm dyttet til å slå.. men kan også hende at det er frysi derfor har jeg tatt kondens fjerner som ikke hjalp hehe...

 

må nokk snakke med fattern om start kabler. og får se om det funker.

 

prøvde å starta bilen nå etter lading i over et døgn men ingen god resultat desverre da heller men ga iallefall veldig mye mer enn sist jeg prøvde..

 

men brukes det ekstra mye strøm i starten når man starter opp bilen siden merker for vær gang at den blir svakere og svakere...

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ha et nytt batteri, nytter ikke ladde det om det er gammelt og dårlig. Er det jævlig kaldt ute så har batteriet veldig liten virkningsgrad og vil være omtrent flatt etter et par start forsøk...

Startet den ikke på første så er det ikke vits å prøve en gang til om batteriet er slitt, for da er det nesten tomt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp tror det er batteriet som er halveis på å dø :P det fungerer men kanskje ikke akkurat sånn som den var .. skal prøve start kabla til fattern og se om det går hvis det er det så blir det nokk nytt batteri på meg snarest ja :)

 

Noen batteri anbefalinger til bmw ? har tenkt litt på kinetik :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har nok strøm til at motoren sviver skikkelig i 3-4 sek så skulle den jo starte. Det at du har helt på kondens fjerner hjelper ikke om det er vann i drivstoff systemet som har fryst alt.

Hadde samme problemet en gang, fikk ikke startet bilen før den hadde tint. (Hadde da kommet vann inn gjennom et hull i påfyllings røret)

Prøv å ta av bensin slangen på filteret som sitter på venstre side i motorrommet, så er det bare å se om det kommer bensin opp der når du skrur på tenningen. Dersom det ikke er fryst vann noe sted i slangene/rørene skal det stå en bra stråle opp. Lykke til :smilbmw:

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle til å si det selv. går motoren rundt er det vel ikke batteriet som er dårlig. Mye rare besluttninger her. Var en einstein lengre opp som ba deg sjekke coilene dine, meg bekjent så har m20 kun EN coil. hva med å finne ut om det er gnist eller bensin som mangler? mangler det gnist kan det være plugger, tennkabler, fordeler, rotor, coil, sluttrinn etc. mangler det bensin kan du begynne med å høre om bensinpumpa går (pumpa ligger fremfor venstre bakhjul og enkel å høre om den går), vis pumpa går kan du jo feks bytte bensinfilter etc. mangler du gnist OG bensin har jeg tro for at du er fri for styreenhet da det er en liten svakhet på m20.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var absolutt ikke noe av det dere nevner i det hele tatt trengte bare å få litt ekstra strøm fra fattern sin bil så startan på første forsøk... så ja tydligvis ikke nokk strøm power til å dra det skikkelig rundt..

 

er som gammle fly, må dra den skikkelig godt rundt før den starter :) også med små båter med en tråd man drar i . drar man ikke nokk startern ikke samme som her bare mer strøm gjorde susen.

 

husk da jeg gjorde detta var det 18 minus og batterier er ikke akkurat på sitt beste da.. 40% av sin batteri visstnok skal den yte. 60% som ikke blir brukt.

 

15 til 20 + grader skal vist batterier yte best :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har folka skjønt at gutten har pronlemer med batteriet sitt ikke motoren. når kulden kommer så hjelper det ingen ting med batteriet ditt er dårlig.dere må huske at amperen som forteller hvor sterk batteriet er sterk. du kan teste med enkel måte er en batteri griller. enkel sak, dra innom en verksted eller kontakt meg så for du se resultatene. husk folkens det er greit med tips men les teksten til personen som har problemer og ikke forvir hodet hans med uaktulle ider. ikke spar dem engen kast dem vekk. mvh Suat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har folka skjønt at gutten har pronlemer med batteriet sitt ikke motoren. når kulden kommer så hjelper det ingen ting med batteriet ditt er dårlig.dere må huske at amperen som forteller hvor sterk batteriet er sterk. du kan teste med enkel måte er en batteri griller. enkel sak, dra innom en verksted eller kontakt meg så for du se resultatene. husk folkens det er greit med tips men les teksten til personen som har problemer og ikke forvir hodet hans med uaktulle ider. ikke spar dem engen kast dem vekk. mvh Suat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår