Sæther Racing Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 22.01.07 Drar jeg og Holtman aka -volvo850- og henter prosjekt bilen i Sarpsborg. :driving Jeg og holtman går over bilen grundigt. Så ut som bilen hadde stått en stund , men fyrte gjorde det på første. Bilen blir kjørt inn på et verksted. Titter og snuser meg fram, Under bilen ser det veldigt bra ut nesten ikke rust ,bare litt overfalte på bærebruene,. litt overflate rust her og der på dører, noen knekte ting og litt annet som var i stykker, relativt bulkfri, jeg er utroligt overrasket over hvor god stand den var i, jeg var egentligt på leting etter en omega med null utstyr pga vekt, eneste jeg trenger var r25 girkassen og karroseriet, men denne hadde el vinduer foran og el- takluke, alt fungerte fin, shit dau tenkte jeg 2- vinduer og el- takluke er ikke så tungt. Får lide litt for komforen hehe..Så jeg slo til , og omega var min, kjøreturen hjem fra Sarpsborg gikk fint, Så da hadde jeg fått meg en omega som jeg kunne bygge på :) Bilen er en Opel Omega B 94- GL 2.0 R25 manuel, 5 trins. Sentralås -el vinduer -el takluke / tilt funksjon -varme i setene foran -Orginal kasset spiller Og alt det andre som er standar. litt bilder av prosjekt bilen Planen er og bygge en Omega .Bane/utstilling objekt på forsjellige treff.En bil som dekker mine behov, Og denne bilen kommer jeg aldrig til og selge så kommer bare og kaste in alt av penger jeg har til denne:) Kan vel si at dette begynner og utarte seg som en Lotus Omega B, onfiredevi Karosseri. Kommer til og pelle hele bilen fra hverandre i deler, først, Steinmetz fangere og sideskjørt, Frontfanger kommer jeg til og custom bygge, endre litt på, pga alle som styller omega b plukker på dette, jeg vil ha noe som ikke noen andre har. Bredding vurderes, Veltebur. Lakk, Bilen kommer til og bli pusset ned og syregrunnet, Og hellakert u\innvendigt, Fargen venter jeg litt med og komme med. (Lotus Omega) Understell KW coilovers type 3 Justerbare foringer bak, og polly foran Stab stag foran og bak, Black Diamond skiver foran og bak, Slissa , og klosser Motor / Driverk Motor er bestilt av Protrim, C20LET, Overhaling , stålpakninger, første omgang med EDS phase 3.5 Etterhvert , Råder,stempler hele pakka, men i første omgang det første jeg nevnte. Alcon sinterlammel med stumt senter trykkplate blir vel fra tilton med et custom svinghjul fra Protrim, får se etterhvert. Orginal getrag r25 kasse holder i første omgang, i første omegang, får vel begynne og spare til en tremec kasse snart, Ellers det meste Orginalt, ;) Eksos blir vel custom bygd av meg og -volvo850- får vel prøve på noen 3 tum. raka rør hehe neida, skal få en liten lyd demper på slutten :) og sport Cat er vel et must haha Felger Har bestilt Keskin Kt1 klassik 17 tum 10 bak og 8,5 foran. Disse felgene vil vekke tyskerstuket over den gammle omega'n godt, tror nok jeg da, Inntriør Bur, Sportstoler, OMP sportratt, Har ennå ikke bestemt meg helt hva som skal ut eller inn. Selv om jeg har lagt planer i 4 -5 måneder. Og kan vi PRØVE og holde denne tråden ganske ON Topic, Mvh Sæther'n Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mokka Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 oii,dette blir en seriøst fet bil!! pene bilder:blunk: råe felger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 grattis med ny bil!! :P blir rått detta.. :) er bilen import?? Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Takk, :) Bilen er import tror jeg ja. hvordan det? Ja ikke form for diffbrems hvis det var det du lurte på. lurte på om jeg skulle få sveisa den eller om jeg skal finne en diff som jeg kan hadde på den gammle omega b, 45 % var perfekt! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Takk, :) Bilen er import tror jeg ja. hvordan det? Ja ikke form for diffbrems hvis det var det du lurte på. lurte på om jeg skulle få sveisa den eller om jeg skal finne en diff som jeg kan hadde på den gammle omega b, 45 % var perfekt! siden du ikke har tåkelys forran tenkte jeg på... Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doley1980 Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 dritbra..er ikke mange som har omega b med c20let :popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Blir bra detta, men går jo none B med let også. Tenkt å godkjenne eller? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvorfor har du TO like prosjekttråder? Både her og i \prosjekter. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Blir bra detta, men går jo none B med let også.Tenkt å godkjenne eller? Tenkt litt på dette med godkjenning, tror jeg godkjenner den som 2.0 16 slik den er nå. ' får se Hvorfor har du TO like prosjekttråder? Både her og i \prosjekter. Du har mye og gjøre om dagen ser jeg ? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Mye å gjøre ja?! Ja, jeg prøver å lese alle trådene og svarene dine. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hei. Tøft at du tar deg tid og lager ett ordentlig prosjekt. Stå på, dette blir bra. Når det gjelder diffen, kan du plukke den av en 99-> stasjonsvogn med 2,5/2,6 liters v6. Med manuell hadde denne 3,90 i utveksling og diffbrems. Koster fra 2500 i sverige. Tror nermeste diffklump til den prisen lå i Värmland. Da vil du ha en billig og god løsning. PS. Kjøp to stykker, så kan du overhale den ene men du river i stykker den du har på bilen...he he he he... Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Ser nice ut! Hvor bestiller du styling fra og skiver? Gleder meg til å se fremgang! Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Styling blir vel litt over alt., Skiver og alt det andre blir vel fra Protrim tenker jeg meg. Men nå må jeg reparere bruksbilen som holdt i 2 dager, tror clutchen røyk på den? pedalen i bunn og får ikke girra for og si det slikt, får gira dogshift style da., faen helvete møkka bil!!!!!!!!! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Hei.Tøft at du tar deg tid og lager ett ordentlig prosjekt. Stå på, dette blir bra. Når det gjelder diffen, kan du plukke den av en 99-> stasjonsvogn med 2,5/2,6 liters v6. Med manuell hadde denne 3,90 i utveksling og diffbrems. Koster fra 2500 i sverige. Tror nermeste diffklump til den prisen lå i Värmland. Da vil du ha en billig og god løsning. PS. Kjøp to stykker, så kan du overhale den ene men du river i stykker den du har på bilen...he he he he... Jeg tror jeg sveiser sperre på den først, Så får jeg eventuel se. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg