Gå til innhold

Sæther'n : Bygger Omega B med LET

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal få tatt noen bilder :) tenke og putte inntriøret fra B til A. passer stolene foran? eller må jeg customize?

 

http://www.carparts.no der bestiler jeg alt styling fra, bra pris , - dårlig passform , men det er bare og slipe det litt til.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som helst sjangs for at bilen blir i nærheten av klar til Rudskogen i august? Da må jeg jo i så fall vurdere å ta meg en tur. Må bare parkere bilen min langt unna;-)

 

 

kansje, men omc treffet på rudskogen hadde det vært gøy og være ferdig til men det er vel i juli eller noe?

 

Hadde det så gøy forige gang vi var der. :thanks OMC

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve og rekke det da. :) Hadde vært stas, forige gang sto jeg ved siden av rates omegan, det var litt stas, det var som om omegan møtte en kjendis :)

 

Nå skal min bli kjendis, ;)

 

Faen for et vær. kan det bli pluss grader og gjerne regn for min del, gidder ikke stå i kladgarsje og skru når det er 20 kalde ute!"

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt nesten 2 dager på og sortere og rydde garsje,verktøy så allt er i orden, til Prosjekt start!

 

 

START!

Og når jeg var ferdig med garsjen, kjørte jeg inn Omegan og begynnte endeligt og jobbe litt med den. Jeg har delt opp jobb grupper seksjoner på bilen karosseri, Bak først , Så foran, og så dører. Så alt det andre godiset ;)

 

Når jeg begynnte å skru ut ting og tang av bagasjen tepper/deksler osv. får vel si jeg ble litt skuffet, Mye mer rust en jeg trodde først, rusta kommer imellom de dobble stålplatene og oppover langs sia, Og tok av trekket over venstre torn bak, og fant til min villeste uvitenhet et stor rust hull, nesten før støtdempern hopper ut, Så må sveises endel, hvis noen har noen tips hvordan jeg skal ta rusta i mellom platene er det bare og rope ut, har god tid, (men det skal bort) klarer ikke rust, fysssssssssj!

 

Litt bilder.29/01 -07

 

 

8f599fba1604b8b14c60bc06cbd2d73b.jpg

 

f265c0dfd86a7ccd69655292798cb4d8.jpg

 

0907b7b3ccd4a96cb8b164ef58b4c632.jpg

 

97fbde5e171a66a32d920996c86411b3.jpg

 

5134bd476a92086b5026c568ceeb54b6.jpg

 

d4d71c71f5dbb3bdd2a30eec7e88e8f0.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no dritt når man finner rust i det man skal begynne å skru. mister litt mot og innser at det ble mer jobb enn forventa. Men det fikser du helt sikkert. bilen er et bra prosjekt og det virker bra planlagt. så lykke til videre. moro å se en omega b som blir gjort om til litt sprekere.

 

Til OpelFanatikeren:

Bremsene fra en omega 3000 er godkjent for 272 hk. det er nemlig samme bremsene som satt på omega a evo 500. i tillegg til de 272 hk så finnes det en 15% regel slik at man kan tune en orginalbil opptil 15% uten å skifte bremser. dette vil vel si at bremsene fra omega 3000/evo 500 kan godkjennes på en bil med opptil 312,8 hk.

 

Stemmer dette?? bøyer meg hvis noen mener det er annerledes, men det var dette jeg fikk vite at protrim når jeg snakka om omegatankene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og kikka på en omega for noe uker siden. Hadde rusta så hele demperen bare stakk rett opp :) Virker som ett lite problem på di. Heldigvis ikke på den jeg kjøpte. Men alt kan jo fikses :)

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no dritt når man finner rust i det man skal begynne å skru. mister litt mot og innser at det ble mer jobb enn forventa. Men det fikser du helt sikkert. bilen er et bra prosjekt og det virker bra planlagt. så lykke til videre. moro å se en omega b som blir gjort om til litt sprekere.

 

Til OpelFanatikeren:

Bremsene fra en omega 3000 er godkjent for 272 hk. det er nemlig samme bremsene som satt på omega a evo 500. i tillegg til de 272 hk så finnes det en 15% regel slik at man kan tune en orginalbil opptil 15% uten å skifte bremser. dette vil vel si at bremsene fra omega 3000/evo 500 kan godkjennes på en bil med opptil 312,8 hk.

 

Stemmer dette?? bøyer meg hvis noen mener det er annerledes, men det var dette jeg fikk vite at protrim når jeg snakka om omegatankene mine.

 

Var og kikka på en omega for noe uker siden. Hadde rusta så hele demperen bare stakk rett opp :) Virker som ett lite problem på di. Heldigvis ikke på den jeg kjøpte. Men alt kan jo fikses :)

 

Takk skal du, ja har gått og tenkt på dette i kansje et år. Så planlagt er det.

 

Og Grimmi, tror ikke det er så vanligt problem, den andre 95- b jeg hadde var det ikke et rust merke på tårnet, men men, dette var ganske ille skal ut, og demontere det siste i bagasje rommet nå og titte hvor ille det er på andre siden. men ikke noe værre en og kutte ut, og sveise på nytt metal stykke. Men jeg skal ha et stab stag som går rett over der så får se hva jeg gjør.:boxing

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke så mange som tenker over at dem kan ruste der. Har vel noe med dårlig tectylering og vasking som er grunnen. Ellers så følger jeg med på dette prosjektet da jeg har tenkt til å begynne med det samme selv. Må bare få satt opp garasjen og få kjærringa til å gi klarsignal :)

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår