Gå til innhold

Sæther'n : Bygger Omega B med LET

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

22.01.07 Drar jeg og Holtman aka -volvo850- og henter prosjekt bilen i Sarpsborg.

 

 

:driving

 

 

 

Jeg og holtman går over bilen grundigt. Så ut som bilen hadde stått en stund , men fyrte gjorde det på første.

 

Bilen blir kjørt inn på et verksted. Titter og snuser meg fram, Under bilen ser det veldigt bra ut nesten ikke rust ,bare litt overfalte på bærebruene,. litt overflate rust her og der på dører, noen knekte ting og litt annet som var i stykker, relativt bulkfri, jeg er utroligt overrasket over hvor god stand den var i,

jeg var egentligt på leting etter en omega med null utstyr pga vekt, eneste jeg trenger var r25 girkassen og karroseriet, men denne hadde el vinduer foran og el- takluke, alt fungerte fin, shit dau tenkte jeg 2- vinduer og el- takluke er ikke så tungt. Får lide litt for komforen hehe..Så jeg slo til , og omega var min, kjøreturen hjem fra Sarpsborg gikk fint, Så da hadde jeg fått meg en omega som jeg kunne bygge på :)

 

Bilen er en Opel Omega B 94- GL 2.0 R25 manuel, 5 trins.

Sentralås

-el vinduer

-el takluke / tilt funksjon

-varme i setene foran

-Orginal kasset spiller

 

Og alt det andre som er standar.

 

 

litt bilder av prosjekt bilen

 

20bd21317e72221f88c0e87625e26ab4.jpg

dfa47a66bd755763116f16a845d087b9.jpg

27e742faea568b4cad36933d7f46ba9d.jpg

8084ac011d3a4cf13c9d5019f359c1d2.jpg

 

 

Planen er og bygge en Omega .Bane/utstilling objekt på forsjellige treff.En bil som dekker mine behov, Og denne bilen kommer jeg aldrig til og selge så kommer bare og kaste in alt av penger jeg har til denne:)

 

Kan vel si at dette begynner og utarte seg som en Lotus Omega B, onfiredevi

 

Karosseri.

 

Kommer til og pelle hele bilen fra hverandre i deler, først,

Steinmetz fangere og sideskjørt, Frontfanger kommer jeg til og custom bygge, endre litt på, pga alle som styller omega b plukker på dette, jeg vil ha noe som ikke noen andre har. Bredding vurderes,

Veltebur.

 

Lakk,

 

Bilen kommer til og bli pusset ned og syregrunnet, Og hellakert u\innvendigt,

Fargen venter jeg litt med og komme med. (Lotus Omega)

 

Understell

 

KW coilovers type 3

Justerbare foringer bak, og polly foran

Stab stag foran og bak,

Black Diamond skiver foran og bak, Slissa , og klosser

 

Motor / Driverk

 

Motor er bestilt av Protrim, C20LET, Overhaling , stålpakninger, første omgang med EDS phase 3.5

 

Etterhvert , Råder,stempler hele pakka, men i første omgang det første jeg nevnte.

 

Alcon sinterlammel med stumt senter trykkplate blir vel fra tilton med et custom svinghjul fra Protrim, får se etterhvert.

 

 

Orginal getrag r25 kasse holder i første omgang, i første omegang, får vel begynne og spare til en tremec kasse snart,

Ellers det meste Orginalt, ;)

 

Eksos blir vel custom bygd av meg og -volvo850- får vel prøve på noen 3 tum. raka rør hehe neida, skal få en liten lyd demper på slutten :) og sport Cat er vel et must haha

 

 

Felger

 

Har bestilt Keskin Kt1 klassik 17 tum 10 bak og 8,5 foran.

Disse felgene vil vekke tyskerstuket over den gammle omega'n godt, tror nok jeg da,

 

kt1.jpg

 

Inntriør

 

Bur, Sportstoler, OMP sportratt,

 

Har ennå ikke bestemt meg helt hva som skal ut eller inn.

 

Selv om jeg har lagt planer i 4 -5 måneder.

 

Og kan vi PRØVE og holde denne tråden ganske ON Topic,

 

Mvh

 

Sæther'n

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk, :)

 

Bilen er import tror jeg ja. hvordan det?

Ja ikke form for diffbrems hvis det var det du lurte på. lurte på om jeg skulle få sveisa den eller om jeg skal finne en diff som jeg kan hadde på den gammle omega b, 45 % var perfekt!

 

siden du ikke har tåkelys forran tenkte jeg på...

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta, men går jo none B med let også.

Tenkt å godkjenne eller?

 

Tenkt litt på dette med godkjenning, tror jeg godkjenner den som 2.0 16 slik den er nå. '

 

får se

 

Hvorfor har du TO like prosjekttråder? Både her og i \prosjekter.

 

 

Du har mye og gjøre om dagen ser jeg ?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tøft at du tar deg tid og lager ett ordentlig prosjekt.

Stå på, dette blir bra.

Når det gjelder diffen, kan du plukke den av en 99-> stasjonsvogn med 2,5/2,6 liters v6. Med manuell hadde denne 3,90 i utveksling og diffbrems. Koster fra 2500 i sverige. Tror nermeste diffklump til den prisen lå i Värmland.

Da vil du ha en billig og god løsning.

PS. Kjøp to stykker, så kan du overhale den ene men du river i stykker den du har på bilen...he he he he...

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styling blir vel litt over alt., Skiver og alt det andre blir vel fra Protrim tenker jeg meg. Men nå må jeg reparere bruksbilen som holdt i 2 dager, tror clutchen røyk på den? pedalen i bunn og får ikke girra for og si det slikt, får gira dogshift style da., faen helvete møkka bil!!!!!!!!!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tøft at du tar deg tid og lager ett ordentlig prosjekt.

Stå på, dette blir bra.

Når det gjelder diffen, kan du plukke den av en 99-> stasjonsvogn med 2,5/2,6 liters v6. Med manuell hadde denne 3,90 i utveksling og diffbrems. Koster fra 2500 i sverige. Tror nermeste diffklump til den prisen lå i Värmland.

Da vil du ha en billig og god løsning.

PS. Kjøp to stykker, så kan du overhale den ene men du river i stykker den du har på bilen...he he he he...

 

Jeg tror jeg sveiser sperre på den først, Så får jeg eventuel se.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår