Gå til innhold

Sæther'n : Bygger Omega B med LET

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har demontert resten i bagasjen, nå gjenstår det bare litt kutting og sveising /syregrunning og skraping av asfaltmatte, Og så skal jeg få opp et stabstag mellom tårna bak. Lager dette selv , tenker jeg meg

 

Her kan dere se rusta i tårna , har satt en flat trekker i det ene og en elektriker tang i det andre :yodude:

 

 

Noen som hvet hvor jeg kan få tak et rimligt sveise apperat MIG.? Det må gjerne være god kvalitet og billigt, :)

 

DSC00939.jpg

 

DSC00940.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig med rust atte ;) Var og kikket litt på min istad og. Har rust i skjøten på venstre side. Men ikke noe alvorlig. Hadde du der og? Tja biltema har vel apparat.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nils odvar siin?

 

Nils Sigurd sin...

Nils Odvar har Omega A han...

 

Kan i tilleg legge til att i Valdres går det 3 omega b med let..

Å veit om to til som skal få let om ikke så lenge..

 

Men du skriver du skal bygge en bil som vekker oppsikt å blir rå på omc treff..

Da ville jeg lagt lista noe høyere her å kutta ut alt "jalla" som du driver med..

Hvor lenge tror du en sveisa diff holder med spinning å si 300hk???

Å du skal ha steimetz fangere som du skal customiserer????

Lepper sikkert? Fangere finnes jo ikke nytt da de gikk ut av produksjon for snart ett år sia..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Sigurd sin...

Nils Odvar har Omega A han...

 

Kan i tilleg legge til att i Valdres går det 3 omega b med let..

Å veit om to til som skal få let om ikke så lenge..

 

Men du skriver du skal bygge en bil som vekker oppsikt å blir rå på omc treff..

Da ville jeg lagt lista noe høyere her å kutta ut alt "jalla" som du driver med..

Hvor lenge tror du en sveisa diff holder med spinning å si 300hk???

Å du skal ha steimetz fangere som du skal customiserer????

Lepper sikkert? Fangere finnes jo ikke nytt da de gikk ut av produksjon for snart ett år sia..

 

Spiller det noe rolle hvor lenge den orginale diff klumpen holder, ser etter ny, 3000 diff med aksler, skal holde fint, Og ja litt plastsveising av den Orginale Steinmetz fanger. Fangere får du tak i , hvis du leter litt ditt skrøp hue., hva er problemet ditt?Sur fordi andre skal ha c20let også

 

Og bredding med noen cm, på hver side blir nok litt tøff. hmm ja bare vent og se, kunne ikke bryd meg mere hva du mener og tenker,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noe rolle hvor lenge den orginale diff klumpen holder, ser etter ny, 3000 diff med aksler, skal holde fint, Og ja litt plastsveising av den Orginale Steinmetz fanger. Fangere får du tak i , hvis du leter litt ditt skrøp hue., hva er problemet ditt?Sur fordi andre skal ha c20let også

 

Og bredding med noen cm, på hver side blir nok litt tøff. hmm ja bare vent og se, kunne ikke bryd meg mere hva du mener og tenker,

 

Sur????

Nei bare mener att folk bør gjøre ting skikkelig med en gang, i det lange løp lønner det seg å blir faktisk rimeligere. Dette er noe som er sjøl erfart etter 12 år med biler og skruing..

For min del kunne nå alle som har Omega B sette i let. Det gjør meg null og niks. Syns det bare er tøft att folk putter lett i omega jeg..

Er det noen som virker sur her er det vel du som starter kalle folk skrøp hue. :thanks

Å nei nye steimetz fangere får en ikke tak i. spør feks Bent om ikke han prøvde ;)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinmetz direct, har du hørt om det, har bestilt hele fronten nå, venter det om noen uker, og ja det er orginalt,

 

Og du mener jeg ikke gjør ting ortligt? hmm jeg har ikke fått begynnt og demontere bilen ennå, har bestilt deler for over 70 tusen kr. Denne omegan blir mer gjennomført en du kan tenke deg. Det er hele grunnen for at jeg solgte den gamle omegan , folk jeg kjenner mener den var gjennomført, men ikke i mine øyne, den ble relativt fin, men økonomien sperret endel, derfor ble den solgt for en betydlig sum, for og ha det økonomiske i orden til denne. Og beklager jeg kalte deg skrøp hue, jeg ble bare en smule provesert av ditt utsagn, som var helt bak mål etter hva jeg mener.,

 

Sæther :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo sveiseapparat vil jeg anbefale deg når du først skal kjøpe å slå litt på stortromma, det er vesentlig forskjell på å sveise med et "billig" apparat og et ordentlig apparat. Kjøp Migatronic, Esab eller Kemppi.

Å kjøper du først et bra sveiseapparat har du dette i mange år, isteden for å kjøpe et billig nå, ha det litt, angre senere, så kjøpe et nytt et da. Men så klart, økonomi har jo litt å si.

Husk god kvalitet koster som oftest hva det er verdt!

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinmetz direct, har du hørt om det, har bestilt hele fronten nå, venter det om noen uker, og ja det er orginalt,

 

Og du mener jeg ikke gjør ting ortligt? hmm jeg har ikke fått begynnt og demontere bilen ennå, har bestilt deler for over 70 tusen kr. Denne omegan blir mer gjennomført en du kan tenke deg. Det er hele grunnen for at jeg solgte den gamle omegan , folk jeg kjenner mener den var gjennomført, men ikke i mine øyne, den ble relativt fin, men økonomien sperret endel, derfor ble den solgt for en betydlig sum, for og ha det økonomiske i orden til denne. Og beklager jeg kalte deg skrøp hue, jeg ble bare en smule provesert av ditt utsagn, som var helt bak mål etter hva jeg mener.,

 

Sæther :)

 

Nå må jeg nesten le litt. Har løpende kontakt med Steinmetz direct å dem har ikke no hel front til omega B1, de har leppa ja, men ikke no hel fanger.

 

Kan du evnt vise meg den fangeren, link til side/bilde delenr du har bestilt??

 

som type c skriver, kjøp ett bra apparat med en gang. Blir bedre resultat også. Kemppi er vell å annbefale.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har demontert resten i bagasjen, nå gjenstår det bare litt kutting og sveising /syregrunning og skraping av asfaltmatte, Og så skal jeg få opp et stabstag mellom tårna bak. Lager dette selv , tenker jeg meg

 

Her kan dere se rusta i tårna , har satt en flat trekker i det ene og en elektriker tang i det andre :yodude:

 

 

Noen som hvet hvor jeg kan få tak et rimligt sveise apperat MIG.? Det må gjerne være god kvalitet og billigt, :)

 

 

Beste måten å fjerne rust mellom plateskjøtene er å syreduppe hele karossen. Da sparer du deg for masse jobb!:)

Ikke noe som heter billig sveiseapparat som har god kvalitet. Det har jeg erfart etter mange timer med søppel apparater! Kjøp et ordentlig ett og ei gassflaske.

 

Blir moro å se mer av planene dine, chris!

 

Til OpelFanatikeren:

Bremsene fra en omega 3000 er godkjent for 272 hk. det er nemlig samme bremsene som satt på omega a evo 500. i tillegg til de 272 hk så finnes det en 15% regel slik at man kan tune en orginalbil opptil 15% uten å skifte bremser. dette vil vel si at bremsene fra omega 3000/evo 500 kan godkjennes på en bil med opptil 312,8 hk.

 

Stemmer dette?? bøyer meg hvis noen mener det er annerledes, men det var dette jeg fikk vite at protrim når jeg snakka om omegatankene mine.

 

Nei. De er ikke automatisk godkjent til 272 hk. Opel norge har ikke papirer på dette.

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo sveiseapparat vil jeg anbefale deg når du først skal kjøpe å slå litt på stortromma, det er vesentlig forskjell på å sveise med et "billig" apparat og et ordentlig apparat. Kjøp Migatronic, Esab eller Kemppi.

Å kjøper du først et bra sveiseapparat har du dette i mange år, isteden for å kjøpe et billig nå, ha det litt, angre senere, så kjøpe et nytt et da. Men så klart, økonomi har jo litt å si.

Husk god kvalitet koster som oftest hva det er verdt!

 

Har kjøpt meg et helt greit apperat som funker helt fint til det jeg skal sveise, og drive og leie gassflaske og drit gidder jeg ikke nå, så da gikk valget på et fluss apperat.

 

Nå må jeg nesten le litt. Har løpende kontakt med Steinmetz direct å dem har ikke no hel front til omega B1, de har leppa ja, men ikke no hel fanger.

 

Kan du evnt vise meg den fangeren, link til side/bilde delenr du har bestilt??

 

som type c skriver, kjøp ett bra apparat med en gang. Blir bedre resultat også. Kemppi er vell å annbefale.

 

Jeg bestiler steinmetz gjennom magnus lunderberg, Carstyling.no

 

Han sa jeg kunne vente meg dette om 3 - 4 uker, og mener og huske han sa det var hel fanger,

 

Sæther du kan ikke ha soltak, det veier 15kg ekstra:).

så det må du fjærne.

skal du fjerne alt av interiør?

 

Soltaket veier 20 kg, og noe komfor vil jeg ha, el vinduer foran og el- soltak forblir der.

 

Beste måten å fjerne rust mellom plateskjøtene er å syreduppe hele karossen. Da sparer du deg for masse jobb!:)

Ikke noe som heter billig sveiseapparat som har god kvalitet. Det har jeg erfart etter mange timer med søppel apparater! Kjøp et ordentlig ett og ei gassflaske.

 

Blir moro å se mer av planene dine, chris!

 

 

 

Nei. De er ikke automatisk godkjent til 272 hk. Opel norge har ikke papirer på dette.

 

Orker ikke dette leie av gassflaske tullet derfor

gikk for et fluss apperat MIG / MAG, har prøvd og klarte og få fin sveise søm på 0.8 1.0 plater så det funket helt greit til det jeg skal gjøre. Men sefølgeligt, Lincon electric 300A jeg brukte på gården var mye mye lettere og sveise med.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår