Gå til innhold

Diff sperre opel vectra?

Ranger emnet


pat36

Anbefalte innlegg

Det eneste å få tak i er Quaife ATB diff. Kjøpes hos f.eks. Protrim (http://www.protrim.no)

 

Takker for svaret!

Synd ARB ikke lager airlock til opel. Den Quaife diffen minnet meg mye om torsen diff eller hva det heter. Genialt det men....

På trialbilen driver høyre drivaxel framaxeln og venstre bakaxeln. For å koble ut drifta på en axel må nok diffen vere åpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quaifediffen er en torsendiff ja.

 

Ikke så veldig rart ARB ikke lager locker til denne kassa da.

Er ikke så mange som bruker kassa som "midtdiff" i en trialbil.

 

Når det er sagt, finnes det andre diffbremser til den.

Dog ingen manuelt styrte sperrer.

 

Finnes lamelltype og slyngediff (eller hva de nå kalles) i allefall.

 

Vet ikke om det hjelper deg jeg?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Martin Schanke og spør. (Har ikke nummeret hans akkurat her)

Han kan utføre magi med opel-kasser. Særlig forsterking av fordelingskassa er han dyktig på. Om han ikke kan hjelpe, så vet han nok noen som kan.

 

Han ville ikke engang prøve seg på min kasse, ble for mye maskinering av nye deler. Men han visste om en kar i australia som var jævlig dyktig på Lancia-kasser... (Koster 3 ganger mer i frakt enn i utgifter for å forsterke kassa):P

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Martin Schanke og spør. (Har ikke nummeret hans akkurat her)

Han kan utføre magi med opel-kasser. Særlig forsterking av fordelingskassa er han dyktig på. Om han ikke kan hjelpe, så vet han nok noen som kan.

 

Han ville ikke engang prøve seg på min kasse, ble for mye maskinering av nye deler. Men han visste om en kar i australia som var jævlig dyktig på Lancia-kasser... (Koster 3 ganger mer i frakt enn i utgifter for å forsterke kassa):P

 

Martin Schanke har aldri kjørt noen bil med slik kasse i sin karriere.

Han kan ikke navnet på de en gang!

 

Eneste han gjør er å sende opel fordelingskasser til et firma i sveits som forsterker/overhaler dem.

 

Hadde du lest inlegget hans litt bedre, hadde du sett at han ikke bruker opels fordelingskasse,

men en vectra fwd kasse på "langs" hvor hver drivaksel driver fram/bakakslen.

 

Fix-It har satser til Lancia kasser mener jeg

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår