Gå til innhold

sveisa sperr

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

vurdere å sveis sperre på min 740.

begynne å bli lei av å stå fast over alt når ett hjul står å spøle på blank isen, bakakselen min begynner jo å bli sliten å ny ska skaffes om ikke så leng, så æ e ikke så nøye på d, men æ gidde ikke å sveis hvis bila bli et helvette å ha me å gjør. men æ lurt egentlig på om nån har noe erfaringa me sveisa sperr. e klar over at ræva på bila kjem t å slepp my lettar, men om d e nå bedre eks t å ta sæ fram på glatt vei. håpe på svar fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke hatt det på vinteren iallefall..

sveisa diffen på min i sommer, og man merker jo når man kjører, og svinger i rundt 50km/h.. at bilen vil gå rett frem, man må svinge mer osv..

så på vinterstider kan jeg tenke meg til at det er veldig skummelt i svingene..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har æ sveisa bakenden. tok å åpna bakenden å fant ut at d va ekstrem slakke i venstre solhjul i diffen, å for å unngå at bakenden ska ry fra hverandre så tok jeg å sveisa sammens diffen.

bilen ble ikke så verst å kjør etter sveisinga, men den e litt sta når æ kjøre rolig i pudder snø, for fronten vill liksom ikke sving. men den vart ikke så gæli å kjør som æ frykta. men d har jo selvfølgelig vært my bedre me diffbrems da å d bli d etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truetracen har et forspenn på 150Nm, ikke barebare å rive det heller på snøføre da,(hvertfall ikke for meg, småslitte piggfrie 225/45-17) og sånn slapp org brems er jo så ufattelig overprist! i tillegg eg det ikke til å stole på om sommeren, noe tracen er derimot, så om du skal kjøpe deg ny diff, kjøp truetrac isåfall, selv om den også kan være litt stygg på glatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har planer om å skaffe true track men æ e litt usikker på kosn æ ska få tak i d, å ka prisen bli på d levert på døra. har sjedd at dæm selg d på:

 

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?Ntt=truetrac+dana+30&N=700+4294902613+115+4294902533&Ntk=KeywordSearch

 

men æ har ikke peiling på kosn æ kan bestill derifra.

e d nån som har nå erfaringa me d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår