Gå til innhold

10 stk mista lappen etter morrokjøring!

Ranger emnet


shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Under talen sin, nevnet hun at man ikke skal "ligge breit" og tulle å veien, men på parkeringsplasser og lukkede områder burde man engang i blandt leke litt for å kjenne bilen!!

 

Uheldigvis er det ikke kjørelærere og rallystjerner som bestemmer, det er politiet. Og med loven vi har per dags dato er det forbudt å herje villmann uansett hva slags unnskyldning man har.

 

For jeg tror ærlig talt ikke "jeg måtte prøve bilen for å bli en bedre sjåfør i unnamanøvre" holder dersom jeg kjører mellom vognskjul, lyktestolper osv konstant sidelengs. Såklart lærer man på å sette opp bilen før svinger, holde sladden lenge og å skifte retning med spinnende bakhjul, men det er nok ikke det kjørelærere mener med "lære bilen å kjenne"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er noen genipsykolog kan jeg delvis forstå hva politiet mener. Dersom jeg hadde vært tilstede og vært i tjeneste, hadde jeg nå sett forskjellig på leking på en helt tom parkeringsplass alene, eller med et par stykker, mot mange mennesker som leker på en parkeringsplass med andre biler tilstede.

Dette er ingen preken. Det er ingen kritikk mot de som holdt på der oppe. Jeg aner ikke hvordan det så ut der oppe, og hvor tett bilene sto. Alt jeg sier er at som politimann tror jeg at jeg ville hatt mindre forståelse for mange mennesker som leker på nysnø; når venner og kjente er med blir det alltid mer ypping og utfordring enn dersom du kjører alene (såfremt ikke det er bridgelaget/husmorforeningen/jentespeider'n som er ute på kjøretur, mot ADHD-barn uten lappen, ruspåvirket av den sterkeste sprit og det hardeste crack), og det vil ofte bli mer "Tør du det?"-instillinger.

Igjen, jeg aner ikke hvor kontrollert/ukontrollert kjøringen var, jeg aner ikke hvor mange biler det var og jeg var ikke der; jeg snakker utifra hvordan jeg ville reagert dersom det var mange biler, kontra en tom parkeringsplass. Det er ikke nødvendigvis slik at de som leker på parkeringsplasser er bilinteresserte, mens de som har parkert ikke er det; jeg som hardcore bilinteressert ville blitt ekstremt forbanna hvis jeg hadde funnet bilen min med knuste lykter, riper og bulker, samt noen sladdespor ved siden av.

Og ja, Norge trenger langt flere baner.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst begynner jeg å bli litt lei ungdom mener at etter litt hobby-brekking på snø gjør dem til trafikkfantom.

Greit, selvom du lærer å trekke i brekke før en sving, reagerer du helt annerledes i en situasjon der du har en stråle adrenalin pumpene igjennom kroppen.

 

For det andre er det også endel som sitter og syter som noen andre sladdrekjerringer i grefsen-syklubb om at det er missbruk av politiets ressurser.

Det kan nok være en sak for seg selv det.

Personlig mener jeg at feilen ligger hos politikerne. At politikerne må se at det er en stor etterspørsel etter baner, ja der kan jeg være enig. Men også at de kjøtthuene ikke klarer å få ut fingern, og må drøye med ting så mye at man trenger tre regjeringer til for å få til fra "2007 til 2015" prosjekt om å måke ned en skau, sette opp et skur og kline på med asfalt?..

 

Men ikke missforstå meg, jeg har all medlidenhet med brekkerne på tryvann. Er garantert en aktivist/syklist/sosialist som stod på sia som "turgåere" også en vaktmesters' bil parkert i enden av tryvann som står beskrevet i artikkelen. Hvis ikke, og det faktisk var endel folk og andres biler de slædda igjennom, så var det vell fortjent.

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det ikke "bare" å gjøre slike ting. Det skal finnes et egnet område, innhentes tillatelser, foretas støyvurderinger osvosv. Men som oppegående ungdom visste du vel dette ;)

 

Selvfølgelig, men nå snakker jeg rent praktisk.

Men man må ikke bruke så lang tid på det du nevner heller?..

Man må ikke bruke 4 år på det? "nah, neh, hmm, skeptisk" er jo begrenset med hvor mange ord man kan..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glad vi brukte lang tid på å få kobla opp anlegget til en kompis før vi dro:D

kom ikke lenge etter at onkel var på plass. men vi skulle jo bare se på, for 240 er rævva slæddebil:angelsmili:

 

4 stk sierra som ble tatt?

 

Edit: Grattis forresten, Burny!

 

240 Ræva sladde bil ???? Hvor har du sovna i timen du eller, nei vent, kanskje du er en av disse feilhjulstrekk (framhjulstrekk) frelste. Les leksa di du gutten min før du uttaler deg igjen om den slags !

 

Glem det :hammer

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 Ræva sladde bil ???? Hvor har du sovna i timen du eller, nei vent, kanskje du er en av disse feilhjulstrekk (framhjulstrekk) frelste. Les leksa di du gutten min før du uttaler deg igjen om den slags !

Ta å les hva diverse smileys betyr du, før du bæsjer på leggen og svarer på poster du ikke helt fikk med deg meninga i. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å les hva diverse smileys betyr du, før du bæsjer på leggen og svarer på poster du ikke helt fikk med deg meninga i. :)

 

Hva med at ikke alle tar ironi her i verden da !!!! :hammer

Skal ikke kødde med sånt veit du, kan jo komme sånne trøtte jævler som meg å begynne å syte veit du !! :spin

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvofolk er vel så vant med at folk prater nedlatende om 240 at de kommer i forsvarsposisjon bare 240 er nevnt i en tekst. Uten engang å ha sett sammenhengen

 

*hoppe i dekning* :fatality:

 

Nu vel !

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst begynner jeg å bli litt lei ungdom mener at etter litt hobby-brekking på snø gjør dem til trafikkfantom.

Greit, selvom du lærer å trekke i brekke før en sving, reagerer du helt annerledes i en situasjon der du har en stråle adrenalin pumpene igjennom kroppen.

 

 

trekke i brekket? ah.. du er en av de med feilhjulstrekk? :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at ikke alle tar ironi her i verden da !!!! :hammer

Skal ikke kødde med sånt veit du, kan jo komme sånne trøtte jævler som meg å begynne å syte veit du !! :spin

 

;) for all del, veldig morsomt å slædde med 240!

 

må legge til at vi dro på en annen p-plass etter at tryvann var sperra, lekte oss en stund og etterhvert kom det en fyr bort og spurte om dama kunne få sitte på en tur, hun var vist på besøk fra peru og ville veldig gjerne være med. hun fikk selvfølgelig sitte på, og det ble ikke spart på kruttet. tror hun likte det, skreik og lo ihvertfall! var også tre andre der med 240, en med turbo og eksosen ut på sia, fet lyd på den!:)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det VELDIG godt at noen evt. ringer politiet når sånt skjer.

Om jeg hadde hatt min bil stående på en P-plass og det dreiv 30 ungdommer rundt der og sladda og herja, og 10 av de hadde fått lappen i går og ikke eier kontroll for fem øre i tillegg, så hadde jeg GARANTERT ringt selv... jeg vil ikke ha en bil planta inn i siden på min egen bil fordi folk ikke kan finne seg en tom plass isteden.

 

Men når det gjelder å leke seg på øde veier og tomme plasser er det helt greit. Jeg syns ikke det er så festlig å leke på en tom P-Plass uten noe hindere eller noe da halve morroa er å manøvrere bilen rundt svinger, midtrabatter etc. Men at det er til hjelp når man skal kontrollere bilen i en "virkelig" situasjon er det ingen tvil om.

Jeg kjørte nedover Grodalen i underkant av 100 km/t, og det var ikke glatt. Bortsett fra i en sving, og jeg fikk heftig sleng på bilen. Om jeg ikke hadde lekt på vinterføre der og visst hvordan bilen oppfører seg og hvordan man skal ratte når sånt skjer så hadde jeg sitti klistra i den store lastebilen som kom i mot... litt å tenke på i ettertid!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår