Gå til innhold

Hvilken bensin skal jeg bruke på 79mod B210 Forgasser?

Ranger emnet


VW G3 TDK

Anbefalte innlegg

Er vel antagelivis en B21A motor det er snakk om. Ville i hvertfall kjørt på 98. Om du trenger ekstra bly eller ikke skal jeg ikke utale meg om.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompiss kjører 92 blyfri på sin b21a i jordebilen, da må du skru av motoren med å kvele den. står å ettertenner osv...

 

tror det å kjøre 98 på disse er det som skal til, men tror du kjører blyfritt...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98blyfri eller 99Vpover Blyfri

Kjører du lavere enn 98 så kan motoren være litt kranglete.. Kan være litt sur og starte osv.. (går dårligere også)

Du trenger ikke blyerstatning så lenge du ikke fyller lavere enn 98

bly har ikke noe med oktantall å gjøre.

 

jeg kjørte min b19a på b95, gikk like fint som b98..

selvsagt blyfri.

 

motoren skal ha blyfri, det er det ikke spørsmål om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bly har ikke noe med oktantall å gjøre.

 

jeg kjørte min b19a på b95, gikk like fint som b98..

selvsagt blyfri.

 

motoren skal ha blyfri, det er det ikke spørsmål om.

 

Hva legger du i "b95" og "b98" ?...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at de motorene skal ha blyfri bensin..

Men min erfaring er at motoren generelt går dårligere hvor lavere % den er på..

Den svarte volvo`en vil nesten ikke gå før den blir varm om man fyller 95Blyfri..

 

Han spør jo om hvordan bensin han skal fylle.. Står jo ikke om no mer..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG SNAKKER OM DIESEL!?=!?!

 

les hva jegskriver :win

 

Jeg skjønner jo det da din dott, men hvorfor i helvette kaller du det for "b95 og b98?... Ikke engang bensinstasjonene gjør det. og da blir det litt retard av deg å måtte virke "politisk" korrekt eller hva faen du prøver på som resten av forumhorene... :boxers

 

"30 liter med b95 på min volvo 242 med automatiskgirskifterkasse takk"

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo det da din dott, men hvorfor i helvette kaller du det for "b95 og b98?... Ikke engang bensinstasjonene gjør det. og da blir det litt retard av deg å måtte virke "politisk" korrekt eller hva faen du prøver på som resten av forumhorene... :boxers

 

"30 liter med b95 på min volvo 242 med automatiskgirskifterkasse takk"

 

Om det er denne typen journalistikk du gjør for bilforumet, tror jeg de har for lave standarder.

 

Hva er poenget med dine innlegg i denne tråden, utenom da personlig trakassering og da offtopic? :hvaskjera

 

SKal mer til enn det der for å provosere meg, men du kan da for all del gjøre som iofsberg og de folkene og lage en egen dissetråd (som du har gjort før, forøvrig), istedenfor å ødelegge andre tråder som kan være til opplysning/hjelp for andre folk i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår