Gå til innhold

forlenge rammevangene under baksetet

Ranger emnet


turbojonas

Anbefalte innlegg

noen som har gjort dette?

det er en ganske vanlig mod på amcars, røven blir stivere av slikt.

lurte på å gjøre det (på en 245), tenkte om noen har prøvd å vil dele erfaringer:)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker du om å forlenge dem forover?

 

alt etter som det ;)

 

rammevangen slutter jo ved baksetet og fortsetter i bagasjerommet.

til de fleste ramlikanere kan man kjøpe løse rammer som passer in i mellom.. men finner ikke til 240 så jeg tror jeg skal lage selv, av stålplater.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vurdert det, men vet ikke enda om jeg kommer til å gjøre det, det burde bli stivere.

 

er ikke 100% sikker jeg heller enda, men det koster jo omtrendt ingenting å gjøre det, så hvorfor ikke :)

blir det dass så slipper jeg hvertfall å tenke mer på det ;)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du en unik 240 hvis du har mellomrom på ramma fra baksetet til bagasjerommet:)

 

sitter å tenker det samme:)

 

----

 

forklar bedre a..hehe..babyhmm?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm. så litt tvilsomt ut det der men.. en annen ting, hva kommer bt eller visningen til å si på det med å sveise selv da, trodde man måtte ha sånt godkjent. er ikke sikker men. man vet jo hvordan bt er på ramme vanger og slikt liksom.

 

En annen ting er jo at den løsningen der vile jeg tru bare stiver opp gulvet og intet annet som ikke er en del av stivingen på bilen, men hva med å kryss kjøre rammen ? når man feks, skal måle opp en ramme skjev bil så kryss måler mann for å se avik fra standar, det er to måter å ha en ramme skjev bil på, den ene er trykk fra fram eller bak, eller vridning av ramme bjelkene, så jeg vil anta at det er dette som burde stives opp slik at den blir stivere den veien liksom. man kan også stive opp kanal bjelkene men det er vel ikke noe kabrole du skal lage heller hehe. Etter bilde med tegningen så, vil jeg anta at dette kommer til å sje ved en trykk bakfra. det smeller en bil i deg bakfra og bjelkene får en trykk som igjenn skyver de mittre vangnene ut til siden, fordi du har sveiset de sammen med de bakre, det er en grunn for at dette ikke er blitt gjort fra før, det er meningen at bilen skal gi seg ved bjelkene bak, i steden for å dra med seg bjelkene hele veien som lettere kan føre til skjev bil.

 

Vet ikke om folk er enig i dette men det er det jeg vil anta i hvertfall.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nokså enig med deg volvoskrue, men tror ikke bt hadde blitt et problem, det er bare til å høre med dem på forhand.

det er jo kollapssoner i rammevangene, så de klapper isammen som et trekkspill, + at det er ikke pga kollisjonssikkerhet jeg vil gjøre det, er for å få bilen stivere bak.

det at det ikke er orginalt kan også ha noe med at det skal være plass til bena til dem som sitter bak, tenk deg hvor lav bilen hadde blitt med 5 cm ramme under passasjergulvet!

 

men jeg sitter ikke bak, så om gulvet blir høyere kak så driter jeg i det :)

 

da har du en unik 240 hvis du har mellomrom på ramma fra baksetet til bagasjerommet

hehe

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nokså enig med deg volvoskrue, men tror ikke bt hadde blitt et problem, det er bare til å høre med dem på forhand.

det er jo kollapssoner i rammevangene, så de klapper isammen som et trekkspill, + at det er ikke pga kollisjonssikkerhet jeg vil gjøre det, er for å få bilen stivere bak.

det at det ikke er orginalt kan også ha noe med at det skal være plass til bena til dem som sitter bak, tenk deg hvor lav bilen hadde blitt med 5 cm ramme under passasjergulvet!

 

men jeg sitter ikke bak, så om gulvet blir høyere kak så driter jeg i det :)

 

 

hehe

 

ja jeg skjønner hehe. men hvorfor skal du stive den der ? har selv stasjonsvogn og min er stiv nok bak den, bytta stab staget og foringer pluss felger, dekk, ligger som støpt i svingene, akkurat passe :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår