Gå til innhold

Hvordan velge skiltnr. selv?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forskjellige metoder rundt om i landet tydeligvis.

Ikke sånn de praktiserte det i Drammensområdet for noen år siden iallefall.

Det er ikke umulig, vertfall slik det praktiseres de fleste steder hvor skiltfabrikkene ikke ligger i nærområdet.

Syns den måten er mye bedre enn å måtte hente dem selv, da får man et ekstra ledd i prosessen, og det tar lenger tid for sluttkunden, så syns det er rart om andre gjør det annerledes..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt til hvem?

Biltilsynet eller bilfirma som solgte bilen..?

 

Hos Biltilsynet er det ikke mulig, men hva diverse bilfirma driver med aner jeg ikke.. :)

Vet om bilfirma på østlandet som tar ekstra betalt for å registrere biler på BR-skilter..

 

 

Her i byen praktiseres det på følgende måte:

Bilforhandleren selger f.eks. 10 nye biler i løpet av en uke, og tar så turen til biltilsynet for å registrere dem. De får da vite hvilke 10 reg-nummer bilene kommer til å få, og kan trikse til rekkefølgen på bilene slik at det klaffer slik at en "spesiell" bil får et lett nummer.

 

Men vet at det er litt snusk ute å går der, og at biltilsynet kan oppfylle ønsker. Som nevnt tidligere i tråden, Bond-edition av Ford Focus blir stort sett registrert med 007 på slutten av reg-nummer.

En kollega av meg registrerte en ny Scania rett før jul. Han hadde vokst opp sammen med hun bak skranken på biltilsynet, og smisket litt i tillegg, og fikk derfor velge blant numrene som kom til å bli brukt i nærmeste fremtid.

Han valgte YN52525.

 

Altså, forskjellig praksis fra biltilsyn til biltilsyn, men er sikkert ikke noen ulempe om svigermoren din jobber i biltilsynet. ;)

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 on/off-topic: Står en mopedbil i området her, de skal bare ha skilt bak.. Eier har laget skilt foran og, og der står det DAGNY med store bokstaver :D

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Sverige så får man akkurat det man vil ha på skiltet for 5000 eller noe!!;)

 

Dette burde da være en GENIAL måte for Staten å tjene mer penger på. Det er nok ikke bare èn person som hadde kjøpt seg slike ;)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde da være en GENIAL måte for Staten å tjene mer penger på. Det er nok ikke bare èn person som hadde kjøpt seg slike ;)

 

 

det beste med den ordningen i sverige er at alle penegen som man betaler for dette går uavkortet til sveriges versjon av trafikkskaddes landsforbund,så man støtter en god sak samtidigt som man skaffer seg et bra skilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste med den ordningen i sverige er at alle penegen som man betaler for dette går uavkortet til sveriges versjon av trafikkskaddes landsforbund,så man støtter en god sak samtidigt som man skaffer seg et bra skilt :)

 

Virkelig noe man burde følge etter med i Norge!!

- 2006 mod. Ford S-Max Trend
- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv
- 2002 mod. Opel Astra G Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Sverige så får man akkurat det man vil ha på skiltet for 5000 eller noe!!;)

 

jeg skal muligens kjøpe bil i sverige, og registrere på madammen, så dette hørtes interesant ut!

kjøper jeg en evo 6, kan jeg f.eks. få skiltnummer: "EVO 006 "da???

Kan man bare velge 3 bokstaver og 3 tall, eller kan man bare ha bokstaver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal muligens kjøpe bil i sverige, og registrere på madammen, så dette hørtes interesant ut!

kjøper jeg en evo 6, kan jeg f.eks. få skiltnummer: "EVO 006 "da???

Kan man bare velge 3 bokstaver og 3 tall, eller kan man bare ha bokstaver??

Husk reglene angående at nordmenn kjører utenlandskregistrerte biler i Norge (om du hadde planer om det).. :)

 

Ellers kan vel si heldiggris, regner med prisnivået på slikt er litt annerledes der borte.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår