Camarogeddon Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Hadde en nesten maken som førstebil ('80 modell med 305/350), kjempebil å kjøre, godt med plass, beste langturbilen jeg noensinne har hatt. problemområder: endel av bakakslingene på disse bilene har løsningen uten indre lagerskåler. er lageret gåent er antageligvis stikkakslene det også. skjekkes ved å jekke opp, og nøske av felg og trommel. er det slark her, blir det endel jobb (pluss det at lagrene er ordentlig F å få ut) bensintanken ruster fort i forkant, da det her er en fals som er oppovervendt. som nevnt tidligere i tråden, rust i bakramme, spesielt ved siden av tanken, samler seg dritt der. rust i bunn av dører. men det er tross alt trivielt å skjekke. Men som nevnt, utrolig gode bruksbiler. Angrer fremdeles på at jeg solgte min gamle. blir en til som neste bruksbil. deler er veldig standard, og rimelige. kjøpte en gang ny masterpumpe, calipere, pumper, bånd, klosser, skiver, og bremseslanger for 5000. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Han kjøpte den. Jeg kjørte den fra Sirevåg til Oslo pga han har ikke lappen enda.... Nydelig bil å kjøre. Litt vinglete på rattet og gikk ikke så bra som jeg hadde håpa på, men ellers var den veldig fin. Er litt misunnelig nå. Litt rust her og der, dører, dørstokk, bakluke-dørstokken og under bakvinduet. Også er det en liten lakkasje mellom manifolden og eksosanlegget. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Du får gratulere kompisen med ny (og første) bil! Jeg har selv en sedan '77modell, og har vært mer eller mindre over alt på broderns '77 coupe - greie å skru på, lett å få deler til. Lykke til videre! Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Var innom en bilskrot i Risør for å kjøpe vinterdekk så sto denna der. Hvordan bil er det? Så ut som et ordentlig 80-talls custom prosjekt. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Jeg syntes det ser ut som Olds custom bilen som var i amcar for ca 5 år siden? Bilen ble vel første gang customisert allerede på 70 tallet av han "snekkeren" som han kaltes. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clumsy2k Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Var innom en bilskrot i Risør for å kjøpe vinterdekk så sto denna der. Hvordan bil er det? Så ut som et ordentlig 80-talls custom prosjekt. Pink Panter ble bilen kallt. Snekkern var eier den gangen Mener Martinussi var med på å bygge karosseri, mulig jeg husker feil. En meget kjent custombil, med Dark Vader masker som nakkestøtter mener jeg også å huske. egynner å bli gammal og huskern er ikke 100 lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Var innom en bilskrot i Risør for å kjøpe vinterdekk så sto denna der. Hvordan bil er det? Så ut som et ordentlig 80-talls custom prosjekt. Er en '69 oldsmobile Cutlass kallt "Dream machine" reportasje i Amcar nr. 4 1980 Amcar nr. 9 1992 Right On nr. 1 1993 Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Dream machine var det det sto bak på den ja. Huska at det sto noe, men hadde glemt hva det var. Synd den bare står der da.... så jo dritkul ut. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Satan så fort tiden går... Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg