Gå til innhold

Andre med sommerdekk enda?

Ranger emnet


heismann

Anbefalte innlegg

Kan jo si det slik at her jeg bor, så varierer temperaturen fra -2 til +7 på samme dag, samme tid, bare snaue 10km fra hverandre..

Så om du reiser hjemmefra hvor gradestokken viser +7 så tro ikke at det er temperaturen alle andre plasser i distriktet ditt også. (noen har jo temp måler i bilen også da, ikke at den er såååå nøyaktig at det gjør noe)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det bare forbudt å kjøre med piggdekk om sommeren og ikke omvent.. skulle vert forbudt å kjøre med sommerdekk om vinteren.

 

Til dere som kjører med sommerdekk nå, dere er en stor fare for alle andre på veien. Selv om det var fine forhold når du dro kan det plutselig fryse på, eller du kan komme ut av en tunell til full vinter.

 

Hvem er den store idioten som da enten moser bilen eller blir stående midt i veien med nødblink på og kommer ingen vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med sommerdekk bak på volvon, og veldig dårlige vinterdekk forran.

Dette er pga. børning og lite snø.

På mærcedesen har jeg pigg hele veien rundt.

Det er for at jeg har et stykke til jobb, og det er som regel noen grader kaldere der enn hjemme, så jeg er nødt til å ha skikkelige dekk.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med vinterdekk. Piggfrie vinterdekk. Dro fra jobb så var det +6 grader ute, plukka opp dama og kjørte hjemover, kom til en sving der det plutselig var speilblankt. Fortsatt + grader. Sklei rett mot et autovern, fikk det midt under bilen og havnet tilslutt på taket i en elv. 2 minutter etter at jeg kjørte ut kjørte en ny bil av veien. Han hadde piggdekk. Så om dere som kjører på sommerdekk er så hinsides dumme fortjener dere ikke noen evt erstatning om dere drar av veien eller treffer en annen bil. Føret er ikke alltid bra selvom det er + grader ute.

2008 Saab 93 1.8t BioPower

x - 2000 VW Golf TDI 115PD - Vrak/flat/våt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med vinterdekk. Piggfrie vinterdekk. Dro fra jobb så var det +6 grader ute, plukka opp dama og kjørte hjemover, kom til en sving der det plutselig var speilblankt. Fortsatt + grader. Sklei rett mot et autovern, fikk det midt under bilen og havnet tilslutt på taket i en elv. 2 minutter etter at jeg kjørte ut kjørte en ny bil av veien. Han hadde piggdekk. Så om dere som kjører på sommerdekk er så hinsides dumme fortjener dere ikke noen evt erstatning om dere drar av veien eller treffer en annen bil. Føret er ikke alltid bra selvom det er + grader ute.

 

Har du bilde eller noe av dette?

Evt link til avisklipp?

Synd å kjøre ut med den bilen, nydelig motor :partyon:

 

Edit:

Der var du visst!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en super god bil. Synd den endte dagene sine på den måten den gjorde.

115hk TDi var en jævlig god motor det. Gikk faktisk jævlig bra. Så har kjøpt en 130hk TDI Golf nå. Venter bare på forsikringsoppgjør så får jeg den. :)

2008 Saab 93 1.8t BioPower

x - 2000 VW Golf TDI 115PD - Vrak/flat/våt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår