martinsen-lyd Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 hei, tenkte jeg skulle legge ut litt om prosjektet mitt her på forumet. Har kjøpt en god del deler te motor og selve bilen, og da lurte jeg på om det er no jeg bør bytte te anna osv(tenker på motor meste,anlegg blir fikset av en sterio bygger) Motor/driv verk: -21et (org innmat men sterkere lager/ringer)(kjøpt) -531topp(skal kjøpes) -innsug fra fk/ft/et(skal kjøpes) -forsterka toppakkning(kjøpt) -bensin pumpe fra fk motor(kjøpt) -bensin trykkregulator(skal kjøpes) -xs power turbo manifoil(kjøpt) -simens dekka 820 dyser(kjøpt) -justerbar kamdrev(kjøpt) -A kam(kjøpt) -pop off(kjøpt) -dobbel stegs boost controll(kjøpt) -org 740 intercooler(kjøpt/skal byttes) -dataspurt med alt som trengs(sm4)(kjøpt) -kkk26/27 turbo(skal kjøpes) -automat girkasse som tåler 300hk+ kan kåses i alle gir med kick down(kjøpt) -org sperre Bil/Styling: -85mod volvo 240gl(med snute panser,og bøs grønn farge) rustfri(kjøpt) -jp 17 felger med dekk(kjøpt) -vinge(har ikkje bestemt hvem ennå,forslag?) -hvite blinklys foran(kjøpt) -2,5effektanlegg med 3,5 ende potte(kjøpt) -senke sett og gasdempere(kjøpt) -sote alle rutene(ikkje frontrute)(kjøpt) -cap med racing volvo skrift(kjøpt) -omp stabstag(venter på svar fra forhandler) -3"turteller med shift light(kjøpt) -målere,boost,vackum,vann/olje,temp,olje trykk,12v,olje temp girkasse,eksos,(kjøpt) -racing stoler(skal kjøpes) -turbo ratt(kjøpt) -neon sterio: -tre 10"bassere(skal kjøpes) -to frontsett(skal kjøpes) -3forsterekere(skal kjøpes) -boss cd-spiller(kjøpt) -kondensator(skal kjøpes) -pleksiglass plate(kjøpt) -skal trekkes med filt(kjøpt) -innebygd data(kjøpt) -ledninger(kjøpes) -batteri -plater osv av ting som trengs for og få det fint(kommer når det trengs) Anlegget skal bygges inn i bilen! Dette er ting som skal gjøres med bilen for og få motor,felger osv godkjent og med brukanes anlegg innen mars. Og dere som ikkje trur jg har råd te dette har jg liggene 20 lapper på konto som venter på og bli brukt! Bygging av motor/bil/anlegg kommer i gang etter en stund pga rygg,knee og hofte skader, bilder osv kommer også da. håper på god respons og innlegg med ting som jg har tenkte meg(er ikkje vits og si no om anlegg er fiksa oppsett der alt):driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 ser bra ut det væ, men hvorfor automat?????? og A kam? skulle ikke K være bedre? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 -neon :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 ser bra ut det væ, men hvorfor automat?????? og A kam? skulle ikke K være bedre? fordi jg fikk kassa billig og den tåler mye derfor kjøpte jg den. veit ikkje hvem kam som er best men hørt at A kam skal være brukanes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 :rolleyes: hehe blir te sterio`n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 men alikevell automat Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg ville heller satt in K eller H kam... Åssen kasse er det a? Ikke sånn slærkete slure kasse fra en fård eller noe? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg ville heller satt in K eller H kam... Åssen kasse er det a? Ikke sånn slærkete slure kasse fra en fård eller noe? får ikke håpe den er fra ford. da kommern seg ikke no sted. hehe men automatic er ikke no og skryte av syns nå jeg da. driver og kødder med automatic kjølinga i 940in min nå. har lyst og bygge om hele skiten.. men men, uberegnelig til herjing i allefall. K-kam er vel den best brukbare? H er jo sikkert grei den og, men kanske lat på bunn? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 men alikevell automat noen liker det bedre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg ville heller satt in K eller H kam... Åssen kasse er det a? Ikke sånn slærkete slure kasse fra en fård eller noe? da må jg se etter husker ikkje helt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 A-kam er vel bedre enn K eller H til turbo-applikasjoner. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 A-kam er vel bedre enn K eller H til turbo-applikasjoner. det kommer helt an på... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 spørs hvor mye power du ska ha da.. a kam er helt ok den.. men ska du ha endel power er k kam bedre.. litt mer "turtalls" kam kanskje men.. poffs kjørte vel med k kam før.. hadde vel over 400hk med den? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 KG-03T eller hva den heter, er det ikke den som var passe grom, roger? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Du har nok ideer med godt potensiale i, synes du skal gå for din egen vei. Så får du noe personlig :) 240 er en bil full av potensiale og mye som kan gjøres med i alle himmelrettninger, så vill fantasi.. så får du noe personlig og unikt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.