Gå til innhold

Tec7 eller sikaflex til montering?

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

ville ha gått for tec 7. brukte ein del sika før men no er sika forbudt i min garasje;) sika holder det og men ikkje så bra som tec 7. mykje meir grisete blir det og med sika. men husk å ha flatene reine..

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tec7. Jeg satte fast noen lykter med det, og må nå banke i stykker hele lykta og spikke resten av. Det som ikke sitter fast med Tec7 trenger ikke sitte fast :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener motsatt av hva jettamaster sier! jeg har prøvd det tec 7 limet og jeg bruker mest sika og Kents quickseal. tec 7 limet syntes jeg tørker altforsakte (hvis du skal stå og lime noe nå uten at det er skikkelig varmt så kan du bare glemme tec 7.), tragisk konsistens på limet! (fungere bedre som jointsealer en lim).

 

sikaflex er mye bedre på det med sterk heft, hvis du vasker av områdene du skal lime veldig godt! og det tørker fortere. sika er vel forholdsvis dyrt, men da slipper du å bry deg noe mer om det holder eller ei!

 

dette er min personlige mening. på jobben min så blir ikke tec 7 brukt i det hele tatt, hvorfor? er ikke bra nok for avd. jeg jobber på!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett er det viktig med skikkelige rengjorte flater der hvor limet skal legges. og passe på at det er romtemperatur på delene som skal limes! helst matte områdene med 3m negerkuse klut så det blir litt grov overflate der limet skal ligge. lykketil med limingen!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener motsatt av hva jettamaster sier! jeg har prøvd det tec 7 limet og jeg bruker mest sika og Kents quickseal. tec 7 limet syntes jeg tørker altforsakte (hvis du skal stå og lime noe nå uten at det er skikkelig varmt så kan du bare glemme tec 7.), tragisk konsistens på limet! (fungere bedre som jointsealer en lim).

 

sikaflex er mye bedre på det med sterk heft, hvis du vasker av områdene du skal lime veldig godt! og det tørker fortere. sika er vel forholdsvis dyrt, men da slipper du å bry deg noe mer om det holder eller ei!

 

dette er min personlige mening. på jobben min så blir ikke tec 7 brukt i det hele tatt, hvorfor? er ikke bra nok for avd. jeg jobber på!

 

Hmmm.. På jobben min så er det stikk motsatt!.. :heyyou: :)

Dette er snakk om et håndverkerfirma som bruker slike ting i store mengder.

 

Skal ikke uttale meg om hvorfor Tec 7'en har tatt over, men har kun hatt positive erfaringer med den, samt at stort sett alle de andre ansatte velger den over sika. Men smaken er som baken! :)

§-Nissan Sunny 1.6 Sr

 

§-Volkswagen Polo 1.4 D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:respect

 

Tec7 er enkelt å greit det beste limet!:D Bruker det til alt mulig rart, har allti ei flaske i bagasjerummet!

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår