Gå til innhold

reyes

Bruker
  • Innholdsteller

    284
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om reyes

  • Bursdag 01/24/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Volvo S60
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    2.4

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Asker

reyes's Achievements

  1. Ønsker å kjøpe par hovedlykter fra Volvo S60/V70 2000-2004 før facelift. (ikke xenon)
  2. Takk for tips, blir diagnose på bilen min i morgen:)
  3. Liten EDIT. Har vært ute og test kjørt bilen uten problemer. Den går helt normal uten tegn til slit. Til og med feilmelding "Motorsystem Service Snarest og Gul trekant er borte. Det gjør meg litt engstlig og forvirret. Hva hadde dere gjort??
  4. Hei folkens. Fikk en bråstopp på nyåret når Volvoen plutslig ikke hadde mer krefter. Jeg fikk heldigvis kjørt inn på havarilomme og fikk oversikt over hva som kan ha skjedd. Jeg får opp feilmeldingen "Motorsystem Service Snarest" og gul trekant. Jeg oppdaget også at turtallet fikk jeg ikke høyere enn ca. 3000 rpm. Virket som bilen gikk i "Limp-Mode" Etter gjentatte ganger, startet og stoppet jeg moteren og fikk samme feil melding og at bilen ikke gikk helt rent. Den lyden når motoren ikke tenner på alle sylinder. Men så, når bergningsbilen kom startet volvoen uten problemer og jeg kunne kjøre opp på rampa på berningsbilen uten trøbbel fra motoren.?? Men har fortsatt feilmelding og gul trekant.! Bilen er en 2002 S60 2.4 Bensin. Nå er jeg litt forvirret, bilen starter og går helt fint. Ingen tegn på motortrøbbel og lyden er helt normal. Noen som har peiling på hva det kan være? Eller noen som har opplevd lignende? Kan det være sensorer som er defekt/møkkete? Anyone?? Lukter dyrt i hvert fall,... Jeg skal prøve og få lest ut de feilkodene jeg kan og legge dem ut her. På forhånd takk.
  5. Problemet er løst. Var lyskjoldet mellom linse og reflektor som hadde skilt seg fast. Brukte en lang tynn skrutrekker og dunket lett på reflektoren ;)
  6. Det sjer ofte med min volvo at låsen til bagasjen ikke vil låse. I snart ett år har jeg dunket lett på låsekassa med ei hammer til jeg hører en svak elektronisk lyd og en hel del spraying :) -jeg vet jeg trenger ny.. Feilmelding kan være slitt pære, gå over relé-ledninger, bytte sikring, montert ekstralys... :)
  7. Gjelder en 2006 med bi-halogen og sving og kurve lys. Er sånn at det ene lyset har hengt seg opp på fjernlys funksjon. Dvs at jeg kjører med fjernlys på ene lykten og nærlys på andre lykten. Fjernlyset styres elektronisk ved at lys skjold åpner og lukker seg inne linsen. Det bestemmer lys mengden. Og jeg tror skjoldet har hengt seg opp i åpen posisjon. Jeg har prøvd å dunke litt på mekanismen uten hell. Neste blir og prøve sikringer, kanskje restarte lampen. Noen som har opplevd lignende? På forhånd takk :)
  8. Har endelig fått start på bilen, dunket lett på "startern" og bilen startet. Vet ikke om det er holdbart... Sist jeg fikk feil melding "lav spenning" var flere måneder siden. Er det noe vits med diagnose når jeg ikke lenger har fått feilmelding..?
  9. Nå skjedde det igjen, var ferdig på jobb og gledet meg til å komme meg hjem. Men så vil ikke Volvoen starte. Heldigvis for snille kollegar som dyttet meg i gang. Det som forundrer meg er at jeg får ingen feilmelding. Alt virker OK. Bilen oppførerer seg forsatt rart, turtallet går ned til 400-500 rpm forså sakte komme opp til 800 rpm. Batteriet ble byttet i Juni 2012. Jeg vet at dynamoen lader, siden jeg kjører rundt med voltmeter fra sigarettutaket. Noen som har opplevd lignende før? Bilen er upålitelig nå. Tenkte å sette bilen på Bosch service senter i Asker, istedenfor Volvo.? Takk for svar.
  10. Hei. Har en Volvo S60 2002 2.4 170hk. Når bilen er i fart og jeg tråkker inn clutchen og bremsen, som oftest inn mot et lyskryss etc.. går tomgangen først ned til 500 rpm forså komme sakte opp mot normale 700-800 rpm. Jeg føler at bilen sliter og nesten holder på å dø ut og observerer også kjørelys og dash lys blir svakere når den ligger så lavt. Men den har ikke stoppet. Spesielt i kø kan tomgangen ligge lenge på 500 rpm. Det hjelper med å gi litt gass, men tomgangen stiger og senker seg. Jeg fikk en gul trekant og en feil melding for noen dager siden :"Lav spenning". Men den fikk jeg bare engang. Også i dag, mens bilen stod parkert inne i parkerings hus fikk jeg ikke start på den. Måtte låne "Batteri Booster" fra en bilrekvisita. Jeg har sjekket batteriet og at bilen lader. Batteri, bil skrudd av= 12.26v Batteri, bil skrud på= 14.13v Byttet faktisk batteri og batteri regulator i sommer. Noen som har opplevd lignende? Evnt hva kan feilen være? Har nå plugget inn voltmeter i sigarettutaket. På forhånd Takk.
  11. Sjekk ut: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35559044 Takk.
  12. Greit å vite, takk :) Vi for se.
  13. Jepsi. Fikk tak ut selve speilet og skiftet pære. Ser ut til å være knekk i ledningene også. Men dem lyser nå, begge 2 :)
  14. Hei. Har CD-spiller HU-603 og mangler rattbetjening på rattet. Er det mulig å ettermontere rattbetjening slik det er mulig å styre volum/spor fra rattet? På forhånd takk. Kim
  15. Hei. Begge pærer har tatt kvelden på side speilene. Klarer ikke å finne ut hvordan å komme til pære under speilet? Noen som har gjort det tidligere? Redd for å ødelegge og knekke noe, er så typisk :( På forhånd takk. Kim
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår