volvoticc Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 lurer på om det er noen som vil ta seg tid til å fortelle meg hva som er den beste/enkleste måten å få ca 300hk i en B21,23 eller 230 motor? hva ville dere brukt av blokk, stempel, råder,veiv, topp, turbo, innsprøytning osv. Håper noen som har peil kunne tatt seg tid til det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Har ikke du spurt om det samme en gang tidligere? Hva planer har du for gir og kløtsj når du skal ha 300 ærlige hk? Mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 M46 og orginalklutsj? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 må vel ha sinter clutch, men kasse er jeg ikke sikker på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Søk, det ligger en tråd av GMV her med oppskrift på 270-280 hk i B230FK/FT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Getrag kasse hvis det skal holde i lengden og ikke koste så mye. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 M45 og clutch fra gassermotor som slurer.. da holder kassa... Getrag kasse, sinterclutch og 655 trykkplate... Da er den i boks.. Bør vel koste på deg sperreaksel for å få noe glede... Motoren kan bygges på mange måter. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 m50 den holder.. diffbrems er også tingen.. b21et med lh 2,4 og garret t3/t4. porta 531/405 topp. kjør opp trøkket..så er du i mål:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 bør igrunn ha litt større dyser typ 968 eller noe.. Går litt magert på originale.. Må også legge litt penger i bensinpumpe eller få tak i en som er større. Kjør med en K kam, det er min favoritt forløpig. Jeg ville nok kjørt med dette oppsettet: B23ET motor. K-kam T34 turbo på 940 rør LH2.4 sprut med 3 tom lmm, 968 dyser og chips. Alu IC 3 tom eksos og filter. Motoren bør være i god stand, helst nyoverhalt. std toppen på b23er er en 405, så denne holder i massevis. Her har du masse gromt i bånndelen: smidd veiv, M-råder og toppsmidde (?) stempel. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 m50 den holder..diffbrems er også tingen.. b21et med lh 2,4 og garret t3/t4. porta 531/405 topp. kjør opp trøkket..så er du i mål:) tror du/han skal få kose seg hvis du skal ha 2,1 liters motor med LH 2.4 datasprut ftw:D Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 tror du/han skal få kose seg hvis du skal ha 2,1 liters motor med LH 2.4datasprut ftw:D hehe.. dumma meg litt ut der ja:hide men et datasprut hadde nok vært en bedre investering.hehe Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Søk, det ligger en tråd av GMV her med oppskrift på 270-280 hk i B230FK/FT. den du tenker på? --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=104282&highlight=GMV Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 spark ned en 350 vri8 med større gasser;);) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hoster du opp 10 høvdinger har du motor (og kasse) med 300+ hk og 500+ Nm... 16 ventiler og riktig antall stempler... :) ikke sant scat? :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hoster du opp 10 høvdinger har du motor (og kasse) med 300+ hk og 500+ Nm... 16 ventiler og riktig antall stempler... :) ikke sant scat? :) Vis meg at du får komplett V8 med alt man må ha og 300hk/500nm for 10.000kr! Bevis det :D Garantert noen skjulte utgifter dukenukem Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.