Gå til innhold

TrueBlue 1,6 GL

Ranger emnet


TrueBlue

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øøøh..den er senka 40 mm. Blir den lavere må jeg installere et hjelpemiddel som hjelper meg ut og inn, gammel som jeg er... :doh

 

Sant det, leste gjennom førstesiden nå så jeg det:) Hehe

 

Jeg har vel senka rundt 70mm, og har ingen problemer ennå, skal lavere til sommeren:D

 

Men, 16" og litt senk er pent det også. Du som har tilgang i Tyskland, er jo mulighetene MANGE:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart! Noen fordeler må man jo ha... hehe.. :D

 

Hadde du noen triks for å få den leppa skikkelig festa eller? Den vil ikke ordentlig inn på de to første klipsa på begge sider. Den sitter fast, men jeg får prøve igjen når det er varmere i været og plasten er mer medgjørlig.

'89 Corrado VR6

'93 Golf TDK (bruksbilen)

'76 Golf L "Barock" (vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart! Noen fordeler må man jo ha... hehe.. :D

 

Hadde du noen triks for å få den leppa skikkelig festa eller? Den vil ikke ordentlig inn på de to første klipsa på begge sider. Den sitter fast, men jeg får prøve igjen når det er varmere i været og plasten er mer medgjørlig.

 

Hmm, satt helt fint når jeg tok den av. Men skal være bare og dra den litt fram og tilbake inni sporet på en måte så pleier den og komme.. begynn ytterst også pass på at den går inni hele veien, også tilpasser du på midten foran på en måte..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Storservice i Tyskland gjennomført primo februar '07!

 

Men; til tross for at bilen var EU-godkjent dagen før kjøp i desember '06 ble det påvist flere feil som jeg mener lett burde ha blitt oppdaget under den nevnte EU-kontrollen. Tok kontakt med godkjennende verksted, men møtte bare veggen...

 

Nå trenger jeg litt hjelp for å få fikset feilene, da bilen ikke er driftsikker slik den står nå. Har jeg uflaks og blir stoppet i teknisk kontroll forsvinner skiltene kjapt. Dessuten er det nokså risky å kjøre rundt på veiene uten bremsetrykk! Jeg bor i Sandefjord og har her dessverre ikke tilgang på verksted, og lurer nå på om det er noen her på forumet som kan hjelpe meg - med verksted, kunnskap og hjelp - til å utbedre de grove feilene?

 

De mest primære feilene jeg ønsker å gjøre noe med er bremserør bak (rustne og lekker!), samt fòring bærearm venstre foran.

'89 Corrado VR6

'93 Golf TDK (bruksbilen)

'76 Golf L "Barock" (vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storservice i Tyskland gjennomført primo februar '07!

 

Men; til tross for at bilen var EU-godkjent dagen før kjøp i desember '06 ble det påvist flere feil som jeg mener lett burde ha blitt oppdaget under den nevnte EU-kontrollen. Tok kontakt med godkjennende verksted, men møtte bare veggen...

 

Nå trenger jeg litt hjelp for å få fikset feilene, da bilen ikke er driftsikker slik den står nå. Har jeg uflaks og blir stoppet i teknisk kontroll forsvinner skiltene kjapt. Dessuten er det nokså risky å kjøre rundt på veiene uten bremsetrykk! Jeg bor i Sandefjord og har her dessverre ikke tilgang på verksted, og lurer nå på om det er noen her på forumet som kan hjelpe meg - med verksted, kunnskap og hjelp - til å utbedre de grove feilene?

 

De mest primære feilene jeg ønsker å gjøre noe med er bremserør bak (rustne og lekker!), samt fòring bærearm venstre foran.

 

Dumt!

Bytta bremserør bak i forrige uke på min.

 

Betalte 1200kr for begge sider på et verksted i Moss.

 

De andre feilen, hva er de? Kjenner en kar i Rygge som mekker, har bytta Reg.reim på min osv..:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har fått sett under bilen og det er ikke lekkasje i bremserør, men i selve bremsesylinderen bak høyre side. Denne blir byttet i skrivende stund (samt nye bremsesko). Lekkasjen har oppstått pga tidligere feilmontering (mangler en skrue i festet, forskyvning og ødelagt pakning).

Nå blir hvertfall problemet med bremsetrykket fikset :)

 

...og nei, bilen har ikke vært i bruk frem til nå (for de som lurte på det).

'89 Corrado VR6

'93 Golf TDK (bruksbilen)

'76 Golf L "Barock" (vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, bremsetrykket er ok igjen. Lekkasje fikset (byttet lekk sylinder) og fått på nye bremsesko begge sider. Hurra!

 

Men - nå har jeg ulyd høyre foran ved bremsing, minner om den lyden man fikk da man som liten syklet rundt med kartongbit på hjulet. Skal uansett bytte skiver/klosser foran om ikke lenge og håper problemet eliminerer seg selv da.

'89 Corrado VR6

'93 Golf TDK (bruksbilen)

'76 Golf L "Barock" (vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men - nå har jeg ulyd høyre foran ved bremsing, minner om den lyden man fikk da man som liten syklet rundt med kartongbit på hjulet. Skal uansett bytte skiver/klosser foran om ikke lenge og håper problemet eliminerer seg selv da.

 

Der er ikke innerskjermen (lokkarin) som subber borti hjulet da? hmm... rister d i rattet ved nedbremsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ikke innerskjermen (lokkarin) som subber borti hjulet da? hmm... rister d i rattet ved nedbremsing?

 

Det er ikke innerskjermen, og det rister ikke i rattet ved nedbremsing. Bilen drar heller ikke til siden ved kraftig bremsing.

 

Sitter callipperen fast?

 

Den skal være i orden....

'89 Corrado VR6

'93 Golf TDK (bruksbilen)

'76 Golf L "Barock" (vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frambremser sjekket og funnet ok, intet bytte nødvendig på lenge.

 

Subbelyd kom av løs innerskjerm ja... *bløsj* (til mitt forsvar var den ikke synlig løs sist jeg sjekket). Uansett - problem solved!

 

Sommerdekk og 15" alufelg av ukjent opprinnelse (hehe) innkjøpt, blir montert om ikke lenge.

 

"Fete" hjul er ikke noe jeg prioriterer ennå, da det er mye annet som skal fikses på 3'ern først, som f.eks tidligere nevnte hellakkering med tilhørende karrosserifiks - erfaringer med Polen, anyone??

'89 Corrado VR6

'93 Golf TDK (bruksbilen)

'76 Golf L "Barock" (vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår