Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Vil bare slenge meg på og bekrefte at det du har hørt om Meguiars er sant! En tråd av n0stra fikk meg til å prøve en "startpakke" fra han tidligere, og jeg har ikke angret et sekund! Produktene er i absolutt toppklasse og kan bare varmt, varmt anbefales! Har tidligere brukt tildels dyre produkter fra Autoglym og Sonax og blir ikke å skifte tilbake. Meguiars gir som regel bedre resultat, med mindre jobb.

 

Skal ta en skikkelig vask og polering av bilen og knipse ivei underveis nå som vårsesongen kommer, er enda litt snø i Tromsø, men om noen uker er jeg klar.

 

Her er noen bilder fra i fjor, bilen er bare nyvasket med NXT:

 

 

h%f8yrefront.jpg

 

H%f8yre%20front.jpg

 

Logo%20p%e5%20bil.jpg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må si ifra en dag du polerer Thorstein! så får jeg komme innom å ta en titt, jeg kan stille med egen vaskehall om det trenges ;)

 

Har pratet litt med n0stra selv og regner med å bestille for en god del hundre om ikke lenge. Men jeg har type 0 erfaring med bilpleie, og vil gjerne bli flink til dette! Eneste jeg har nå er en sx med noen stygge riper og en tube ScratchX som enda ligger i pakken fra n0stra på rommet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det hjelper kanskje ikke så mye likevel, når andre folk driter fullstendig i hvordan de parkerer og åpner dørene sine. I dag oppdaga jeg to feite lakkavskallinger på dørlista og ei brei ripe fra en dør som er trykt godt og med vilje inn i min dør.

 

Faen jeg blir så jævla irritert på sånne folk. Jeg prøver tilogmed å parkere langt vekk fra innganger og sånn, men det var da en jævel som bare MÅTTE sette fra seg bilen sin 20cm unna min.

 

Tips: Lærte av en kompis...

parker bilen på skrå i to felt fungerer fint hehe...

Har bestandig iritert meg over disse som står parkert slik,

men,,!! det funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si ifra en dag du polerer Thorstein! så får jeg komme innom å ta en titt, jeg kan stille med egen vaskehall om det trenges ;)

 

Har pratet litt med n0stra selv og regner med å bestille for en god del hundre om ikke lenge. Men jeg har type 0 erfaring med bilpleie, og vil gjerne bli flink til dette! Eneste jeg har nå er en sx med noen stygge riper og en tube ScratchX som enda ligger i pakken fra n0stra på rommet :P

 

Hei sRt

Jeg driver og tester litt i garagen om dagen på et gammelt panser,

ScratchX er et vidunder middel.

Har kun brukt det for hand og bare med det vil jeg si at det ble wow..

Venter på maskin!!!

 

Så få tuben ut av rommet og kom i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går shinet jeg bilen :)

 

Avfetting - Vask med Megs NXT Gen Wash og Megs vaskehanske. Så lakkrens med Megs Body Scrub. Så Clayet jeg bilen under dørlist-høyde. Etter dette vokset jeg bilen med Megs NXT Gen Wax.

 

Jeg har hørt at NXT voksen inneholder slipemidler. Betyr dette da at det ikke lønner seg/fungerer å legge flere lag med voks? Vil bare det nye laget bryte ned det gamle?

 

Hvis det jeg sier ovenfor er sant, hvordan voks skal jeg bruke over hvis jeg vil ha flere lag?

 

EDIT: Tenker da på Megs produkter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom hele tråden og nå har jeg fått blod på tann.

 

Noen som kan anbefalle en startpakke fra meguiars som ikke koster skjorta, har en del swirls og små riper som jeg også ønsker og bli kvitt?

 

vanligvis så har jeg bare brukt turtel swamp med voks og tørka av med pusse skin for derretter polert med no slik nano greier fra turtel. funker helt greit men ønsker mere glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sRt

Jeg driver og tester litt i garagen om dagen på et gammelt panser,

ScratchX er et vidunder middel.

Har kun brukt det for hand og bare med det vil jeg si at det ble wow..

Venter på maskin!!!

 

Så få tuben ut av rommet og kom i gang.

 

 

Hehe, høres bra ut. Skal få fatt i n0stra slik at jeg får resten også, må ha meg vaskehanske, #80 og NXT voks og litt annet stash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser utrolig gøy ut. Selv har jeg noe Autoglym greier. Ultra Deep shine, Bodywork shampo, Intensive Tar Remover (tar vekk asfalt veldig bra) og Extra Gloss Protection. Også har jeg AG sin polerklut. Men jeg har ingen poleringsmaskin, så det må jeg nok skaffe, er jo relativt slit å polere for hånd. Har sort bil, og fått noen riper o.l. Er det noe jeg mangler syns dere? Bruker å gjøre det på denne måten:

Vaske bilen rein med Bodyshampo

En omgang Tar remover der det trengs

Polere bilen med Ultra deep shine

Kanskje ta på et lag med extra gloss (kommer litt ann på, er VELDIG sliten etter de andre oppgavene her :)).

Vindu, felger og lister tar jeg også da...

 

Bruker Turtle Wax pusseskinn, er dette noe ræl? syns det fungerer ok. Og hvor kan jeg lese om og kjøpe gode polerings maskiner? Flexo og Cyclo så jo spennende ut, men er sikkert svindyre :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var følgende bestilt:

 

Meguiars NXT Generation Car Wash

Meguiars NXT Generation Tech Wax

Meguiars NXT Generation Speed Detailer

Meguiars Water Magnet

Cobra Microfiber Applicator Pads

Meguiars SCRATCH X

 

mangler bare mikrofiber kluter så er alt i skjønneste orden. er utrolig spent på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vasket bilen min i dag. Fikk ikke tatt bilde.. Tror den skal poleres til helga :D. Men men, da for hånd da :(. Finner ingen som selger gode polerings maskiner rundt gjøvik. Noen "forhandlere" her på forumet som dere har å anbefale for annskafelse av en god maskin?

 

Kan anbefale Makita sin, helt sjef med det spesielle håndtaket, samt at den har veldig lav starthastighet, støyer lite og er dønnsolid! Flex er også bra, blir lett varm, mer støy!

Sats på kvalitet, det er en investering for maaaaaange år fremover. Du finner sikkert forhandlere rundt deg på nettet! Vet dem har på Hamar.

Image is everything!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår