Gå til innhold

Glad i bilen?

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 936
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis det er mikrofiber kluter du mener så kan de jeg bruker vaskes på 90grader(meguiars). Viktig å huske at de ikke skal utsettes for såpe.

 

Paddene tar jeg bare i vasken som er fylt med vann, så knar jeg litt på de til dritten kommer ut. (Polerings padder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da bestile man litt mer fra Autogeek igjen ;P

 

Denne gangen ble det:

 

Meguiars Diamond Cut Compound #85

Dual Action 6.5" Orange Light Cutting Pad

Black Wheel and White/Yellow ShMITT Combo

Meguiars Soft Buff Foam-Polishing Pad 6.5"

Meguiars Soft Buff Foam-Cutting Pad 6.5"

Cobra Mango Breeze Microfiber Towels 3 pack

 

Gleder meg til dette kommer :D

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er mikrofiber kluter du mener så kan de jeg bruker vaskes på 90grader(meguiars). Viktig å huske at de ikke skal utsettes for såpe.

 

Paddene tar jeg bare i vasken som er fylt med vann, så knar jeg litt på de til dritten kommer ut. (Polerings padder)

 

 

90 Grader, flytenede såpemiddel. Det går helt fint. De skal ikke ha skyllemiddel og aldri bruk pulversåpe. Har vaska microfiber hver helg i 2år på den måten. Aldri opplevd noe galt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med grader kommer jo litt ann på hvor stygge klutene er oxo. Mine ble brukt mye på skitne brukbiler, døråpninger +++.

Cyclo pads vasker jeg først for hånd i ei bøtte. Deretter på 40 grader i maskin, med ekstra skylling. For å være sikker på att mest mulig såpe er ute :D Pads til roterende maskin, da erre etter min smak kun Padvaskebøtte som duger :D Kjapt og effektivt :D Oxo slipper bakplata/borrelåsen å bli våt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90c hørtes mye ut, men om dere har prøvd det, vet dere jo at de ikke blir ødelagt.

 

Vasker mine på 40c finvask med milo, gullende rene..

 

Samme her. Men bruker OMO trur jeg. Har ikke opplevd noe negativt med å vaske dem med pulversåpe foreløpig. Skyller dem også ekstra godt etter hver bilvask. Vasker dere f.eks vaskevotten etter hver bilvask eller en gang i uka?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må vell polere bilen min til sommeren jeg og :)

Har aldri polert en bil før, så jeg er HELT grønn på det området.

Så jeg lurer på hva dere anbefaller å bruk på min bil? Er jo litt spesiell lakk. Slenger med ett bilde

legacy1.jpg

Håper noen orker å hjelpe meg :)

1999 Subaru Impreza GT wagon

1999 Mazda 626 (konebiln)

1989 BMW 520i (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår