sk1rty Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Hvor i Norge får man kjøpt ShMitt vaskehanske? Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 http://www.autogeek.net ellere rett til den på AG http://www.autogeek.net/shmitt.html WheelShMitt(sort) er også å anbefale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Men hvor _i_ Norge? Evt. hvor mye blir det totalt for den vaskehansken tror du? Fra AG Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Finnes ikke i Norge. Bare den fra AG kan ikke være ille, koster vel $12 + frakt (lite vekt) ikke over 200 kr så ingen moms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Trenger man noen spesiell form for forbehandling før man bruker TechWax? Jeg brukte den i sommer og satt igjen med et tykt blått oljelag på bilen etterpå.... Jeg er overbevist om at Megiuars-produktene er noe av det beste man kan få, men jeg har ikke fått bevist det på min egen bil ennå.... Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Ikke så verst det :) Jeg spurte deg før i tråden hvordan avfetting du brukte, men det brukte du ikke... Fjerner virkelig såpe all asfalt og dritt fra lakken? Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Meguiar Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Ikke så verst det :) Jeg spurte deg før i tråden hvordan avfetting du brukte, men det brukte du ikke... Fjerner virkelig såpe all asfalt og dritt fra lakken? Kan anbefale Prickbort Mac 124 avfetting, spritbasert! Fungerer på samme måte som petrokjemisk avfetting (a.la Sabilex o.l) men den fjerner ikke voksen på bilen! Dessuter er den Tixotropisk, dvs at den ikke er tyntflytende, men litt geleaktig. Kan også brukes på våt bil! Ikke ødelegger den chromelister heller. Sandard Audiproblem! Siter Image is everything! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiar`s Fan Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Kan anbefale Prickbort Mac 124 avfetting, spritbasert! Fungerer på samme måte som petrokjemisk avfetting (a.la Sabilex o.l) men den fjerner ikke voksen på bilen! Dessuter er den Tixotropisk, dvs at den ikke er tyntflytende, men litt geleaktig. Kan også brukes på våt bil! Ikke ødelegger den chromelister heller. Sandard Audiproblem! Amen Broder! Jeg må beklage litt anngående Mac 124. Skrev i en post att den var vannbasert. Det er feil, sorry dudes og dudettes. Men den er faen så fin å bruke. Spiser salt og asfalt som fy. Er min store favoritt til det formålet. *kosepåMrMeguiar* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 EVO IX: Nei skal ikke trenge det, bare legg på tynt lag på bilen og la det tørke helt (vent gjerne 1 time, helst innendørs) Fjern det med Microfiber kluter fra Cobra el Meguiars. At det blir skjoldete kan enten bety at TechWaxen reagerer på "gammel" polish, eller så har den ikke tørket nok. Har det gått 6-12mnd siden du polerte sist, skal det være lite el ingen polish igjen på bilen din. Techwax har noe men lite rens i seg. -Legg tynt på -La tørke godt (sjekk på panseret og se om det er tørt) -Microfiber sk1rty: Jeg vasker forholdsvis ofte så det setter seg ikke så mye dritt i lakken. Bruker claybar for å fjerne "Vinter belegget" nederst på dørene. Greit å bruke avfetting også da, men helst den "grønne" typen som er mer skånsom mot lakk/polish. Følg da helst opp med en polish el wax for å ikke tørke ut lakken. P21s Autowash er også et alternativ: Du finner det på autogeek: http://www.autogeek.net/p2totautwas.html Har skrevet noe om Clay på første side i denne posten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Meguiar Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Trenger man noen spesiell form for forbehandling før man bruker TechWax? Jeg brukte den i sommer og satt igjen med et tykt blått oljelag på bilen etterpå.... Jeg er overbevist om at Megiuars-produktene er noe av det beste man kan få, men jeg har ikke fått bevist det på min egen bil ennå.... Tech Wax brukes med fordel etter at du har polert/lakkrenset bilen!Den har ingen polerende, eller rensende effekt! Påføres gjerne med påføringssvamp, og tørkes av etter kort tid (prøv deg litt frem) med en microfiberklut! Ikke kjent med at den skal etterlate noen oljefilm! Ikke ha på for mye, bare så du dekker jevnt! Det kule med denne voksen er at den inneholder ESP, Engineered Synthetic Polymer, og det er det samme som i lakkbeskyttelsen til Pro.serien til MG Siter Image is everything! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Meguiar Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Kult Truhaa, jeg var bare 3 min seinere til å svare enn deg! Hehe! Siter Image is everything! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Prikkbort er på lista mi, ikke fått prøvd den enda, men den får mye skryt. Sikkert bra i og med begge Meguiars gutta sverger til den....Pleier å være "prima" varer de bruker på bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Ha ha Mr Meguiars Du slo meg på den første da, så vi sier 1-1........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Får bare føye meg inn i rekka av Prikkbort skrytere...hehe... Dette produktet er bare et MUST...her må det lages noen 4literskanner får salg til forbruker Werner (mr. meguiars). Skal ta å legge ut et bilde som jeg tok av taket på en Sprinter jeg polerte her, 3 år gammel bil med jordslag-lignede prikker på taket (sier kansje noe om vedlikeholdet?). Uansett, dusja på bra med Prikkbort, litt jobb med en skikkelig svamp nog høytrykk, å taket var som nytt!! GULL-produkt... legger ut bilde i morra, så dere får se! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Hvor får man bestilt Prickbort? Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg