Gå til innhold

Dokumentaren om mitt liv

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får tårer i øynene og sug i magen hver gang jeg ser den filmen. I tillegg har det dukket opp en idé til et kommende prosjekt i hodet mitt. Et prosjekt som har det fullskalautgaven av ITG ikke har. Men det krever en V12 fra f eks Jaguar og en turbinmotor fra et gammel helikopter...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, reodor, med din vilje, fantasi og kunnskap tviler jeg ikke ett sekund på at du får det til, for og si det slik :D

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tårer i øynene og sug i magen hver gang jeg ser den filmen. I tillegg har det dukket opp en idé til et kommende prosjekt i hodet mitt. Et prosjekt som har det fullskalautgaven av ITG ikke har. Men det krever en V12 fra f eks Jaguar og en turbinmotor fra et gammel helikopter...

Jeg har en Jag-V12'er...men den skal jeg bruke selv. Men jeg kan få tak i en Rolls Royce Griffon... så ITG får litt mandig gange. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tårer i øynene og sug i magen hver gang jeg ser den filmen. I tillegg har det dukket opp en idé til et kommende prosjekt i hodet mitt. Et prosjekt som har det fullskalautgaven av ITG ikke har. Men det krever en V12 fra f eks Jaguar og en turbinmotor fra et gammel helikopter...

 

Du får høre med Paal C her på forumet.Han har noe turbingreier liggende å slenge.Da blir det nok direkte innsprøytning etter klystermetoden skal du se :)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Jag-V12'er...men den skal jeg bruke selv. Men jeg kan få tak i en Rolls Royce Griffon... så ITG får litt mandig gange. :D

 

Griffon er vel enda større enn Merlin? Selv har jeg fundert litt på en RR Meteor, men så var det slike ting som turtall og kjøreegenskaper da. Selv om en 27-liters V12 samsvarer mer med "en samlet motorkonstruksjon på 2 tonn".

 

En Jaguar V12 er egentlig ideell. Akkurat passe sleggemekk til å stå i stil til konseptet bak ITG, samtidig som den er lett nok og har lav nok vekt på de bevegelige delene til å kunne brukes i racingsammenheng. Ser vi på filmen om Flåklypa GP så minner muligens motoren vel så mye om en sideventilert Ford/Mercury V12 fra gode gamle dager, men vi vil vel ha toppmonterte ventiler vil vi ikke?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i nye gatebil bladet (januar utgaven) er det 4-5sider om IL Tempo Gigante og oppbyggingen av den! nikki lauda donerte faktisk en v8 til ITG!

 

Jeg har egentlig et prinsipp om ikke å kjøpe Gatebil annet enn når jeg selv figurerer i det, men kanskje jeg får gjøre et unntak denne gangen...

 

Jeg antar at ITG opprinnelig hadde den originale Caddilac-motoren som satt i ambulansen de hentet ramme og understell fra, men det er jo ikke akkurat nok til å rive skinnet av pølsa. Niki Lauda ble vel ikke spesielt imponert av dette fåret i ulveklær og spanderte noe jeg tror er en Chevrolet 454 Big-block, trolig med LS6 spesifikasjoner. Uten at jeg er sikker på det siste velogmerke...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår