Gå til innhold

Dokumentaren om mitt liv

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skulle kanskje hatt en slik du:

 

Motor: Isotov GDT 350

Vekt: 130 kg (tørr vekt)

Effekt: 455 hk.

RPM ut fra girkasse: 5850 ved 100%

 

 

Den der så ut til å være midt i blinken for et slikt prosjekt. Vokser slike på trær eller?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe!! den så rå ut! øyeblikket jeg så motoren tenkte jeg: Et feit rør på hver side bak på doningen ;)

 

Får ikke beskrevet hvor høyt på listen min du hadde stått om dette blir realitet!!

 

Som Freemanson sier, så brukte jeg opp 2 videospillere fra jeg var liten på den filmen, nå i dvd'ens tid er den selvsagt på hylla, og en på pc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe!! den så rå ut! øyeblikket jeg så motoren tenkte jeg: Et feit rør på hver side bak på doningen ;)

 

Får ikke beskrevet hvor høyt på listen min du hadde stått om dette blir realitet!!

 

Som Freemanson sier, så brukte jeg opp 2 videospillere fra jeg var liten på den filmen, nå i dvd'ens tid er den selvsagt på hylla, og en på pc ;)

 

Jeg ser også for meg at de to rørene på turbinmotoren blir ett av rørsettene bak på ITG. Den der er helt ideell må jeg si.

 

Å bygge en fullskala ITG vil koste et sted mellom 2-500 000 kr, trolig mer, hvis det skal gjøres seriøst og det er ikke noe jeg har tenkt å ta av egen lomme. "Nytter itte å bygge bil da veit du, når'n itte eier nåla i veggen. Mangler jo alt her. Har itte så mye som en vingmutter..."

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt før du bygger , ville jeg har hørt med Caprino famillien om evt opphavsrett.

kansje de vil sponse? hehe

 

Du burde jo kanskje sende en mail eller søknad om du får lov å bruke navnet eventuelt om de gir tilatelse til å lage den... Dette blir ett rått prosjekt om det bare blir realitet.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo kanskje sende en mail eller søknad om du får lov å bruke navnet eventuelt om de gir tilatelse til å lage den... Dette blir ett rått prosjekt om det bare blir realitet.

 

Av tidligere erfaring vet jeg at Caprino Studios er ganske velvillige når det gjelder kopiering av ITG. Det er blant annet en som har laget en fungerende ITG tråbil og den har blitt benyttet sammen med fullskalaversjonen i promoteringssammenheng.

En ørliten henvendelse i forkant skader nok ikke...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Hvis dette prosjektet blir noe av, er jeg 100% sikker på at det er nok av villige sponsere rundt omkring! Selv jeg ville gladelig spytta inn litt penger i et slikt prosjekt, mot å få vært med på en tur eller to i det ferdige prosjektet. :)

 

Hehe...

 

Før dette blir noe av må jeg nok bevise et og annet med min Volvo 850 med Audimotor og Chevy Van med stridsvognmotor. Men dette er et prosjekt jeg har tenkt på lenge, så det er betydelig mulighet for at det skal skje. Det bør imidlertid ikke være noe solo-prosjekt. Her vil det være lurt å knytte til seg noen kunnskapsrike bilbyggere som har bygget biler fra grunnen tidligere. Vekt, vektfordeling og performance vil være grunnleggende krav som må tilfredsstilles, i kontrast til den nåværende ITG som gjør seg best i monter på Hunderfossen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

trenger du eksosutblås til giganten kan man jo se hva man har liggende i diverse shelter her oppe på hovedflystasjonen... forsvaret har sikkert ikke noe i mot litt uveksling av utstyr mellom diverse grener. men vil du låne motor av typen:Pratt and Whitney F100-220E, må jeg nok spørre veldig pent først. digger alle prosjektene dine selv om det går litt tid for å holde seg oppdatert i perioder der russere prøver å se om vi er med på div. leker.

 

 

Gjør rett, frykt intet, smil og vær glad.

 

*rettet opp en lei typografblunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger du eksosutblås til giganten kan man jo se hva man har liggende i diverse shelter her oppe på hovedflystasjonen... forsvaret har sikkert ikke noe i mot litt uveksling av utstyr mellom diverse grener. men vil du låne motor av typen:Pratt and Whitney F100-220E, må jeg nok spørre veldig pent først. digger alle prosjektene dine selv om det går litt tid for å holde seg oppdatert i perioder der russere prøver å se om vi er med på div. leker.

 

 

Gjør rett, frykt intet, smil og vær glad.

 

*rettet opp en lei typografblunder.

 

Du må nok sette på deg konfirmasjonsdressen, stille på sjefens kontor med lua i hånda og spørre pent om lån av en Pratt&W... Så får vi krysse fingrene for at han er glemsk :) Tung denne vel?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå husker jeg ikke akkurat hva den veier inn på menn at du må over i kjøretøyklasse for over 7500 kg for bare motor vil jeg tro. problemet ligger vel mer i at ud-2-1 mener at trygg avstand i utblåsretningen må ligger på 300m og at det ihvertfall varmer i kinnene ved 75m bak. du ser kanskje problemet med en motorsyklist i speilet da......

 

kan forøvrig nevne at jeg så en tilsvarende chevyvan som den du vil stappe leomotor i, utrustet med ikke mindre enn 12 x 20kg jatopoder. (Jato= Jetassisted Takeoff)

 

denne galningen kom selvfølgelig fra texas og hadde bilen klar på runway en gang da jeg tok litt utdanning i USA. han fikk startnekt og bruksforbud av runway og det var det siste man hørte til den karen.

 

skal forøvrig diskutere utlånsmuligheter med logistikksjef 132. luftving ved passende anledning. jeg regner med at du kjenner til utlånspraksis i forsvaret. det blir stort sett som en gave å regne.

 

 

støtter ihvertfall din ivrige prosjektering og håper våre veier endag krysses i jobbsammenheng.

 

PS. rullebane til testing klarer vi i hvertfall å ordne.

 

 

*ps. etter nærmere konsultasjon med crewchief kom vi fram til at motormodul med vifter, uten inntakskanaler veier inn på ca 7,4 tonn. grunnen til de såpass omtrentlige tallene er åpenhetsgraden av kommunikasjonsforum. nærmere spesifikasjoner finnes nok ute på veven.

 

*pps. du vil nok aldri finne to kjennere som er helt enig med hverandre hva en motor veier da hvilke deler man regner innunder motomodulen avviker fra miljø til miljø. men at den er tung og noe uhamselig i bil vil jeg sette som forutsetning.

 

med hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår