Gå til innhold

Gåen katalysator på en EVO 9!

Ranger emnet


EVO IX

Anbefalte innlegg

Om man f.eks kjører i 100 km/h på en fartsdump og bunnpanna blir bulka og katalysatoren på en evo9 (tror den er laget av porselen...?) blir ødelagt, er det da mulig å kjøre bilen i noen måneder etterpå før man merker noe til skaden??? -og kan det etter så lang tid dukke opp en ulyd, som ikke har vært der før, i den ødelagte katalysatoren uten et nytt kræsj???

 

Mulig dette er et dumt spm til alle dere med peiling, men det har ikke jeg og det er viktig for meg å få et ordentlig svar på dette da jeg er i en tvist med bilforhandleren som lånte bilen da ulyden kom, de mener nemlig at bilen ble skadet for mange måneder siden og at det kun er en ren tilfeldighet at skaden (ulyden) ble fremtredende i løpet av de 3 dagene de lånte bilen.

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok rett desverre.

Som vrtx skrev, det løsnet sikkert litt inni der når du bulka den. Og vibrasjonen i ettertid har sikkert løsnet innmaten mer og mer. Helt til lyden kom.

 

Du får bite det sure eplet og kjøpe race-katalysator fra Kollevold eller Mobeck hvis den originale koster en arm og et bein + moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være eksakt så øker man på trykket med rundt 0,1 bar på en evo når du tar bort katalysatoren. Som faktisk utgjør over 15hk etter målingene jeg har gjort på min E7.. Så en eller to klyper kommer til kort på evo faktisk ;) Andre biler skal jeg ikke uttale meg om, men på evo.. ja, faktisk

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sikker på at det er en temp vakt og ikke en lambda som kryss refererer målingen fra den første lambdaen og den bakre for å se at katten renser eksosen????

 

Har problem på min Mitsu Galant med dette (1998mod)

 

Men mulig dette er anerledes på EVO.......

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er en temp vakt og ikke en lambda som kryss refererer målingen fra den første lambdaen og den bakre for å se at katten renser eksosen????

 

Har problem på min Mitsu Galant med dette (1998mod)

 

Men mulig dette er anerledes på EVO.......

 

På evo er det slik ihvertfall. Men de har også bredbåndlambda orginalt så det er mulig det er noe annet på galant da dette ikke er vanlig

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår