Gå til innhold

Tips til go'bil med grønne skilter?

Ranger emnet


kennyo

Anbefalte innlegg

Altså: Vi er egentlig svært fornøyd med den XL-7'en vi har i dag. Men min bedre halvdel syns den er litt krøkkete og uhåndterlig på smale steder og når trange parkeringshus skal beseires. Spesielt er det en ekstra utfordring når lavserien må kobles inn og bilen får dårlig svingradius. Siden det hovedsakelig er hun som bruker denne bilen, så kikker vi litt rundtom for å se om vi finner noe enda bedre til henne. Ønskene er som følger:

 

-Driftssikker (Dette er ikke bare et ønske, men et ufravikelig krav!)

-Grønne skilter

-Helt ny bil

-Enten 4-hjulstrekk eller i det minste antispinn. (Trenger ikke være en offroader, men den må klare dårlige grusveier eller egentlig vanlig norsk veistandard ;) )

-Høyest mulig bakkeklaring (Samme grunn som over)

-Plass til både dobbelt hundebur bakerst og godt med last ellers. (Det største problemet her er plassen mellom hjulbuene, XL-7'en gikk akkurat fint)

-Lettkjørt

-Lett å parkere i trange p-hus etc.

-Komfortabel

-Økonomisk (Både lavt drivstofforbruk og ikke alt for dyre/hyppige servicer, samt at innkjøpspris ikke bør overstige 280k)

-Automatisk klimaanlegg, ABS, ESP, helst skinnseter.

 

Ja, det var det jeg kom på i farten. En herlig liste å sjekke ut ikke sant?!

 

På forhånd takk for hjelp og tips, og lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye Mitsubishi Pajero :) Prøvde den i dag. Helt rå bil :) Er til og med originalt Rockford Fosgate anlegg med sub integrert i bagasjerommet. Sterk dieselmotor, pent, behagelig og spennende interiør (og eksteriør), 4wd, den er stor og du sitter høyt og har god oversikt, masse bagasjeplass enten det er to eller fem seter også er den driftssikker. (5 års garanti) :)

 

Bilde000.jpg

 

Bilde001.jpg

 

Bilde002.jpg

 

Bilde003.jpg

 

:)

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda element? Vet ikke om den kommer med grønnskilt, eller hvor stor plass det er baki, men kanskje verd å sjekke ut.

 

http://automobiles.honda.com/models/element_jump.asp?ModelName=Element

 

Ellers er det jo ganske håpløse krav til en og samme bil. Stor liten økonomisk 4-trekker som i tillegg skal ha god bakkeklaring og lett å manøvrere i parkeringshus. Yaris verso kanskje, med understel fra rav4 og bredda bagasjerom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford S-max virker som en veldig bra bil. Galaxy har større plass men er mye styggere. Opel Zafira ville jeg aldri kjøpt med mindre jeg var dverg. Fristende med 240hk til 270K, men den bilen går seriøst ikke an å leve med!

 

Men...hvorfor skal du ha helt ny bil? Det begrenser valgmulighetene noe helt vilt. Er du villig til å se på litt brukte biler dukker biler som Land Cruiser, Patrol, Pajero, Expedition, Terrecan og Rexton opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på quentez og anbefaler nye Hyundai Santa Fe. Komfortabel SUV som også fåes på grønne skilter. Dette gjør riktignok at den dessverre lider litt av det samme problemet som Opel Zafira, altså at man får skilleveggen rett i ryggen, men på Santa Fe er det ikke værre et man kan leve med det!

 

Den har automatisk klimaanlegg, som du ønsker. Til og med 2 soner.

4WD, manuell eller automat. God bakkeklaring. Pålitelig 2,2 diesel på 150hk og 335nm.

Vet ikke hva serviceintervallene er på den, men deleprisene vet jeg er ganske ålreit.

 

 

 

SantaFe.jpg

 

SantaFe4.jpg

 

SantaFe3.jpg

 

SantaFe2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Mitsubishi Pajero :) Prøvde den i dag. Helt rå bil :) Er til og med originalt Rockford Fosgate anlegg med sub integrert i bagasjerommet. Sterk dieselmotor, pent, behagelig og spennende interiør (og eksteriør), 4wd, den er stor og du sitter høyt og har god oversikt, masse bagasjeplass enten det er to eller fem seter også er den driftssikker. (5 års garanti) :)

 

http://i41.photobucket.com/albums/e290/Christianness/Bilde000.jpg

http://i41.photobucket.com/albums/e290/Christianness/Bilde001.jpg

http://i41.photobucket.com/albums/e290/Christianness/Bilde002.jpg

http://i41.photobucket.com/albums/e290/Christianness/Bilde003.jpg

 

 

Pappa har den nyeste pajeroen. Veldig god å kjøre. Bra oversikt, lettkjørt osv!

 

Det klart beste valget!

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på quentez og anbefaler nye Hyundai Santa Fe. Komfortabel SUV som også fåes på grønne skilter. Dette gjør riktignok at den dessverre lider litt av det samme problemet som Opel Zafira, altså at man får skilleveggen rett i ryggen, men på Santa Fe er det ikke værre et man kan leve med det!

 

Den har automatisk klimaanlegg, som du ønsker. Til og med 2 soner.

4WD, manuell eller automat. God bakkeklaring. Pålitelig 2,2 diesel på 150hk og 335nm.

Vet ikke hva serviceintervallene er på den, men deleprisene vet jeg er ganske ålreit.

 

 

 

SantaFe.jpg

 

SantaFe4.jpg

 

SantaFe3.jpg

 

SantaFe2.jpg

 

 

 

nei uff den er fin og se på og alt er egentlig perfekt med den MEN sitteplassen er ALTFOR trang! titt litt på terracan det er tøff bil!

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på quentez og anbefaler nye Hyundai Santa Fe. Komfortabel SUV som også fåes på grønne skilter. Dette gjør riktignok at den dessverre lider litt av det samme problemet som Opel Zafira, altså at man får skilleveggen rett i ryggen, men på Santa Fe er det ikke værre et man kan leve med det!

Skilleveggen kan man jo bare flytte et lite hakk bakover, så blir det så mye bedre og romsligere i fronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår