Gå til innhold

bygge motor!

Ranger emnet


volvoticc

Anbefalte innlegg

hei. jeg har planer om og bygge opp en turbomotor til å ha i 240'en min etterhvert. så da vil jeg ha noen tips/forslag. jeg vil prøve å få opp mot 300 hk i den. lurer da på hvilken bunn jeg bør bygge på, skal være elektronisk innsprut. må jeg bytte råder stempel osv. har tenkt å ha: 531 topp, annen kam, v70r dyser?, grom turbo(hvilken?), stor alu cooler, wastegate, grenrør, datasprut....kan noen hjelpe meg på veg??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B23ET bånndel, 940 grenrør, T34 turbo, Lh2,4 sprut, s60r dyser (968), 3 tom lmm, alu ic, k-kam og en overhaling/oversyn av motoren. Sikkert flere som mener at 19T turbo er bedre, men jeg liker garett turboer...

 

Samme som han bare med b230ft og kkk24 turbo syntes jeg...smak og behag

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo b230FT i min, men skal ha inn deler fra b23et for å få sterkere råder, smidd veiv og halvsmidde stempel til en billig penge.

B23et bånndelen er sterk, derfor denne.

Det er jo en smakssak det med turbo. Jeg liker karakteren i garett bedre enn i mitsu. Er det ikke T3 flens på endel av kkk turboene også?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som sier at mann MÅ ha underspyling får å klare mye hester er bare tull, men det er selvsagt det beste valget. skal du ha 300hk så kan du ta en b230 motor, fks mahle lavkomp stempler, h-profil råder, porta og modifisert 531 topp, sterk topp-pakning, custom grenrør fra wetterhus fks, turbonetics T3/T4 turbo som tåler til så mye hester du skal ha, grønne dyser til cosworth, 3" jt superflow med 1 lyd-demper, alucooler som tåler hk, en datasprut og en bra turbokam. kanskje jeg glemte noe, men dette skal vere alt:)

MITT 240 TURBO PROSJEKT: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=5284

 

Volvo Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo b230FT i min, men skal ha inn deler fra b23et for å få sterkere råder, smidd veiv og halvsmidde stempel til en billig penge.

B23et bånndelen er sterk, derfor denne.

Det er jo en smakssak det med turbo. Jeg liker karakteren i garett bedre enn i mitsu. Er det ikke T3 flens på endel av kkk turboene også?

 

Jo, tror det er det på de som ikke er så store...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger forresten ikke å bruke en halv årslønn på trim. Få tak i 968 dyser, en 531 topp, en komplett b230ft motor, chips fra vikingchip (turboperformance her på forumet selger), lag en 3 toms lmm, en større intercooler, en a eller k kam, 3 tom eksos og resten bruker du std FT deler.

Turboen kan være en 19t, t34, stor t3, KKK, eller hva som helst... (bare den leverer nok luft). Hva du bruker må du vurdere selv utifra pris og hvordan du vil at motoren skal oppføre seg samt effekt.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår