Gå til innhold

Jossa's 91 mod civic 1.5 el'cheepo - prosjekt civic CRX (nå med turbo bygging)

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

Men Jostein, med høy komp. så er det mulig du vil bli plaget tenningsbank? Tengt på det? Vi må ta åss et lite studie å se hvor mye komp det lar seg gjøre før det begynner å bli "skraillt"..... Har det problemet med min Motor som er på tur oppåver nå.. Røske ut no spempler og dreie ned et parr mm..

Dobbel topp pakning er Uaktuellt..

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe jonny.. no har æ litt mere avangsert innsprøyning da.. me bra tuning så e ikke kompresjon og tenningsbank noe problem.. kjøre biljævelen på 98 å mappe for det. å me bredbåndslambda så vil vi finne alle potensielle banke pungt.. nei har ikke noen betenkligheter me å kjøre på me orginal stemplan.. å ja e veldig enig me dæ.. dobell topp pakning e UAKTUELT!:deng .. kan jo altids banke oss ei kobber? :boxers men ja.. må ta en studie på din motor.. kansje det finnes noen orginalmotora me lavkomp stempel som har samme borring og slag osv som din, sjekka det?

 

Hansy: vel.. bilen har noe rust her å dær.. å en bulk som æ ikke sjønne kossen forige eier klarte å lage.. + en hjulbue som må byttes.. så det blir vel oppgradering av det når bare været strekk til.. ellers så har æ noen orginale crx alu felga.. å trur æ blir å kjøre på det.. å mulig æ lakke opp bilen helt etter rustsveisinga..

e ikke overprioritert... men vil ha den i tilnerma orginalt utsende da.. me litt senk..

 

Mini-Hansen: gratuler me dagen da :)

 

MGR: hehe ja det va en satan så go bil da! hærregud kor enkelt det va å eie den.. men kjøreegnskapan me den torsjonsfjæringa framme :P nee.. så da måtte det bli nokka bedre.. + det e lettere og bytte motor i denna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Føles Litt rart og være ca eneste 14 åringen her :hvaskjera

 

er mange andre på fjorten her.. bare ikke oppfør deg som en du..

 

hehe... mange som har sagt bilen er gøy å kjøre da.. sia den er så liten.. med 54 hk orginalt ca.. har planer om å gjør den til ulv i fåreklær om noen år.. når jeg får bilen.. å har penger til det.. kunne vært gøy:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel ja... den bilen der har en motor som jeg ser vitsen i og instalere ..

 

en DOCH brontop fra 88-89 Integra (finner den lett i usa) ... 110 hk og vakeum styrt fordeler osv.. veldig greit bytte til bilen din.. og et godt utgangspungt videre mtp. respirator etc..

 

 

Mini-Hansen: du kan jo trøste deg med at de fleste som er hær har en eller annen gang vært 14 år.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jostein..... Motor e no annkommen Tromsø. Blei levert på trappa:) Venter spent på å få åpna den. Skal transportere den til monkyen straks..

 

Har du montert sammen din mean machine?

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jostein..... Motor e no annkommen Tromsø. Blei levert på trappa:) Venter spent på å få åpna den. Skal transportere den til monkyen straks..

 

Har du montert sammen din mean machine?

 

:sombrero:

dæven din fettoter.. æ må jo få sedd på dettan underværket da.. :mat

 

nei det e litt for kaldt ennu til at æ orke å stå å skru det sammen.. grinchy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fikk en pakke i dag.. veldig spennende det.. så jeg og en kompis for for og hente den..

 

Når jeg så har betalt for den så ser jeg jo at det er helt feil.. (to fjære bare fordi den generasjonen hadde torsjons stag framme)

 

divbilde033.jpg

 

divbilde035.jpg

 

divbilde037.jpg

 

Så nå er jeg så dritt lei bs bildeler at jeg hever kjøpet og driter i senking

taper noen kroner på det ja men er ikke interesert i og handle noe mere med dem..

 

 

 

lurer på hvordan det blir med korigeringen jeg gjor med hovedforingen på bærearmen nå da.. får vel bare justere tilbake..

 

 

beholder dog breatherfilteret...

 

divbilde034-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

divbilde029-2.jpg

 

ahh.. så idyllisk.. :)

 

 

driver og med et annet side prosjekt..

vet at med god tuning så har ikke kompresjonen noe å si i negativ retning

men har liggende noen Ø75mm D serie stempler som mangler den forhøyningen som pm7 stemplene har.. (de flate er pm6)

 

divbilde009.jpg

 

divbilde014.jpg

 

divbilde017.jpg

 

divbilde025.jpg

 

så det jeg spekulerer i er om det har noen hensikt OVERHODE å hive dem i.. med lavere komp vil motorn gå dårligere til turboen får spunnet igang.. men tja.. må forskes på..

 

 

Ser ut som et artig prosjekt. :) Æ ville ikkje ha gått ned på kompresjonen. Bare å mappe det bra, holde temperaturen på eksos nede så e det holdbart i massevis.

 

Hvis du går ned på kompresjon vil bilen få meire "lag" som du sir (dauere før turboen lade optimalt). Va i gamledaga at dem brukte sinnsykt lav kompresjon på turbomotora..

brum, brum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. en gla nyhet da..

har masse målere og sensorer som skal monteres på.. å så får jeg denne av en god kompis av meg

 

divbilde039.jpg

 

den vil bli og lette montasje av vann temp føler utrolig mye

 

 

Edit:

nei.. ikke gla nyhet alikavæll.. passe jo faen ikke..

no går ingenting min vei...:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår