Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 synes det virker som et fornuftig oppsett jeg da. Har du kjørt mye bigblock før? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Nei det har jeg ikke... Du har vel kjørt mye Big Block, kommer det til å dra godt eller..? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ok.. Takker for hjelpa.. kompen i motoren er 10.25:1 og forbrenningskammrene er 101cc...Det som er gjort på motoren er: Slipt veivakselen 0,10", overhalt toppene, honet sylinderene, nytt boltsett, Edelbrock performer innsug, Hi vol. olje pumpe, 501/.527 hyd kam, Holley 770 forgasser, Edelbrock hi perf bensin pumpe, Pertronix Flame Thrower HEI fordeler, Powermaster dynamo og K&N filter.. Girkassen er en Th-400 med Heavy Duty converter. Girkassen er forsterket med diesel lameller og annet... Er dette ett bra oppsett på motoren? Hvilken utveksling i bakakselen er best? :chevy God kveld dette oppsettet lingnet litt på min 454 hadde 11:1 i komp mot topper på 98.38cc små ventiler på 1.72 og 2.08 kam med 509/509 i lølf 750 edelbrock gasser rpm edelbrock innsug hei fordeler og orginale manifolder bergnet i motor programm til ca 411hk. sikkert 30+ med gode heders. hadde en plan om og montere edelbrock alutopper oget oppsett som dem lovte ca 540hk med 10.25 i komp. jeg ville godt for litt mere cam sån som edelbrock rpm med ca 570 i løft vist jeg ikke husker feil:idea: kjørte med 3.08 i utveksling og skiftet til 4.11 når jeg byttet til 12bolt bakaksesl.ble litt masete å kjør da:afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Nei det har jeg ikke... Du har vel kjørt mye Big Block, kommer det til å dra godt eller..? ;) Nei har vel ikke kjørt så mye BB jeg heller, men du kommer til nok til å bli postitivt overrasket. Drar godt liksom uansett!! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ja blir nok det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Takker for svar... hvilken Edelbrock topper var dette og hvor tenkte du deg å kjøpe dette settet? Gikk bilen bra eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 komm ikke så langt som og bestille før jeg solgte bilen . men du finner komplett oppset på edelbrock.com det varvell cnc freset rpmtopper vist ikke jeg husket helt feil. og det blir moment i fra kjelleren og opp ja :) blir ikke så mye spekulering på om du får til og skrive langggge 11tall i asfalten hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Tøft..:afro Burde jeg ha kjørt litt med motoren først eller er det bare å skru på.:cool: ... Det er vel ikke noe annet jeg må gjøre med motoren føre jeg setter på alu topper eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ville nok gjort som Bowtietwister sier kjørt med motorn litt og dannet deg et bildet (kan jo hende at den går godt nok)hehe det er bare og monter topper på motorn som den er men det er vel 119cc kammer på rpm alutoppene tror jeg og da får du litt lavere komp. Så får du gå for rpm pakken når du vil ha mere power Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ok.. ja kanskje lurt å prøve motoren først, går sikkert bra nok eller? He he:afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Er det best for meg å kjøre med en 12 bolt aksel med 4.11 utveksling eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Så lenge du holder deg til street kjøring og ikke får feste (les:lange lakris striper)så holder det med 10bolter helst med 8,5"kronhjul finnes en med 8,2 også hadde det med diff på min den var defekt da jeg plokket den i stykker. Men skall du på med slicks og teste på stripen så har jeg satset på 10bolt med 8,5" eller 12 bolt som har 8.75" utveksling kommer ann på bruken din , en big block har jo bra med moment i fra bånn så det går bra med 3.08-3.23 på gata vist du tenker og kjøre litt lengere turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ok.. Det blir vel mest street kjøring.. Har en original 10 bolt chevelle aksling på nå, ikke diff heller! Veit ikke hva som er org utveksling i denna jeg, åssen er den å kjøre med a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trønder Nova Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 da er det mest sansynligvis 8,2" diff burde du ha hatt blir ikke det samme med et spor blir liksom ikke 11tall hehe ta og snurr hjulet en rund og samtidig tell hvor mange runder mellomakselen snurrer så får du sån ca utveksling. sett et merke på mello akselen så blir det litt lettere. eller så får du flekke av lokket bak på akselen og telle tenner :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
454Chevelle Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Ok.. Det er 37 tagger på det store hjulet.. Hva må jeg gjøre for å få diff på denne akselen..? Kan jeg bytte ut innmaten i akselen å kjøpe nytt med en annen utveksling og diff..? Hva burde jeg gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg