Gå til innhold

Hvilket sveiseapparat? (IGJEN!)

Ranger emnet


24277

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
ser det er mange tråder rundt omkring på forumet, men jeg føler det ikke har blitt besvart skikkelig på dette spørsmålet.

 

vet at lincoln, esab og kempi er store merker. men hvis en tenker seg at en skal bruke 5ooo for et greit sveiseapparat, hvilket og hvor skal en kjøpe det?

 

Eg har eit Kemppi migger apparat,dette er eit bra apparat til sveising av stål opp til 5mm plater. Kostet for eit år siden ca 5000kr,kemppi er kjent for å ha gode trafo'er som ikkje er altfor fintfølende på nettspenninga(holder konstant sveisestrøm). Dette er lett å stille inn og godt å sveise med.For karosseri arbeid er det ypperlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et det største på Biltema 180A... Det fungerer veldig bra, og bra pris.. 4000kr.

 

Fungerer dette på vanlig veggstøpsel, eller er du nødt til og ha en stor lump av en kontakt? :) (og jeg roter med hva som er 2 og 3fase IGJEN :sombrero: )

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kemppi er det mest brukbare apperatet. Jobber som sveiser, og skal du ha mest utbytte av ett sveise apperat så må det bli ett kemppi mig apperat, men det viktigste når du skal sveise er ikke hva slags merke mig apperatet ditt har men hva slags gass og tråd du bruker, på karosseri vil jeg anbefale å bruke 0.6 eller 0.8 elga w55e tråd med argon gass, dette gir best resultat og du slipper å brenne gjennom karosseriet. men husk å prøv dere frem med mating og amp før dere sveiser på karosseriet. Tig er også ett bra alternativ, men problemet her er att man må bruke bakgass for å få gjennomsveising og det er vanskelig å få brukt det de fleste steder i ett karosseri for man må tette igjen alle åpninger så bakgassen ikke siger ut. Vil overhode ikke anbefale elektrode apperat, dette kan gi porer og div i karosseriet der du har sveiset og rust vil komme fortere enn du rekker å lakkere det. Så mig med tynn rørtråd, passe med varme og argongass er best:)

98 VW Passat TDI (solgt)

89 Audi 1.6 TD (solgt)

86 VW Golf 1.8 (spiker)

85 VW Golf 1.6 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår