volvo240gl_1986 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 hei. jeg har nå montert en b21at i bilen min og kjører 0,6 i turbotrykk. den går bra i 1 og 2, men når jeg kommer runt 3500 omdreininger, så kutter bilen som om att jeg skruv av tenninga eller bensintør.. er det att den får for lite bensin da tru? mvh arnt olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 ingen som vet hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drittgolf Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Kan virke som den får for lite bensin ja.. har du orginal bensinpumpe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Eller er du sikker på at du har turbogasser, ikke original a gasser? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Det er en trykkgasser, og bensinpompa tror jeg er den r-sport pompa.. Det er å utak på den, ene fører bensin ti gasseren og det andre vet jeg ikke, men er koblet til trykkboksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hadde samme problem på min gamle AT å! Helt samma problemet, kjørte 0,6bar jeg å. Hadde Forgasser med blå tropp så regner med at det var turbogasser, hadde og bensinpumpe for turbobruk. Men mulig den var litt slitt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Og hva jore du for å fikse det problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hvilken verdi viser bredbåndslambdaen når kuttingen inntreffer? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Hvor lenge varer kuttinga da? Hvor mye faller den liksom? Hadde samme problemet selv på min.. Før jeg byttet gasser.! Hvis du skrur av gasseren.. også presser du selve stempelet inne i forgasseren.. Er den hard.. Så har den fått formye å arbeide med.. Men er den smidig.. Så er den hel.. Har du skjekket for lekk av luft mellom bensinpumpa og gasseren? Hvis den lekker så gir den i alle fall ikke nok bensin.! =) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Er det lamda på en A motor!? ke? Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Man trimmer vel ikke en firetakters internforbrenningsmotor uten å ha stålkontroll på air/fuel-kurven, gjør man vel? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Ryengen lever i troen om en perfekt verden ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Gjør nok det. Jeg er også litt av en feiging; jeg ville ikke engang satt på et cold-air-intake på noensomhelst bil uten å ha bredbåndslambda, og gjerne også noe kobberrør bolta til motorblokka med en slange på enden som ender opp i et sett hørselvern for å høre etter tenningsbank. Legg til frekvent sjekking av tennplugger for å holde et øye med forbrenningsprosessen, så har man et bra oppsett på hvordan man skal unngå å rause motoren. Men jeg er gjerrig óg, må du huske; jeg ser ikke for meg å blåse en motor bare fordi jeg ikke gidder å sjekke om alt står perfekt til med gangen over turtallsregisteret. Så hvordan Volvofolk flest tør å trimme opp rødblokkene sine med WhateverECU matet med RandomProgramMap er noe jeg aldri blir å forstå. De er nok modigere menn enn meg (eller er det en kort og billig vei til neste byttemotor?). Ninja-EDIT: At Volvoer flest går med MAF-sensorer istedenfor MAP+IAT er selvfølgelig en stor del av forklaringen på hvorfor det holder. Med MAF vet ECU'en nøyaktig hvilken luftmasse som forbrukes, mens med MAP+IAT må man gjette seg frem til (les: mappe) luftmassen. 1 bar fra en T25 gir langtifra samme luftmassen som en GT4202R på 1 bar. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Og hva jore du for å fikse det problemet? Nei, jeg fannt aldri ut av problemet. å nå sitter det B230fk i bilen :P Skulle bare nevne at du ikke var aleine med det problemet ;) Håper du finner ut av det å får det fikset da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Jeg skriver med mobil så jeg får ikke til å sitere.. Men den kutter helt til jeg slipper gassen, da kanj jeg gi mer igjen opp til 4.Gir.... Og jeg kjører uten a/f måler enda(den er på veg når tstuning får den på lager) er elektrisk bensinpompe tingen eller? Skall prøve og justere litt på gasser etter arbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg