Gå til innhold

Omega 87, Evo turbo?

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Bilen er en Omega 2.0 LS 87- Sedan.

 

Bilen er EU-ok til 2008, gått hele sitt liv i nord, ( nesten ikke rust ):hellothere:

 

KM- 300 000 eller hvem veit?

 

Tectyler behandlet 1998, fant jeg ut,

 

Den er lyse blå og matt åjævlig ,har ikke servo og reg reim har røket og intriøret er det fult av mugg på. Akkurat slik jeg liker det,

 

 

Det jeg har kjøpt inn i dag er,

 

Registerreim,

Vannpumpe,

Olje

Luft filer

Oljefilter

 

 

Full storservice.

 

Og rubbet opp lakken, og polert den, Lakkert bakfanger og frontfanger,

 

Planen er kjøpe inn rør turbo (t25 eller hva jeg finner..cooler har jeg.

Så blir det nok turbo konvertering, lander jeg på noe rundt 180hk er jeg fornøyd. Kjøres vel på 0.7 når det er ferdigt. Har snakket med folk som har peiling og erfaring og dette skulle være holdbart.

 

Karroseri messigt skal store flotte knall røde skvett lapper monteres, og til sommern kansje jeg lakkerer den selv. Alt av inntriør skal ut, 2 GSI stoler foran, sveise sammen noen rør som ligner på et bur inni bilen tenkte jeg, Og fronfanger bytter jeg til noe jeg har liggende så da kan jeg skjære ut plass til cooler'n, men men vi får se, dette skal være bruksbilen til jobb. Så det kommer gjøres ting fort over lang tid , hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

PS IF skulle ha 15000kr i forsikring på denne og meg og Gjensidige skulle ha for den samme forsikringen 6600kr,, uf uf If skadeforsikring dere har driti på draget, dere mister yngre kunder , og kunder hele veien, kommer nok ikke og velge if i framtiden.

 

Bare vent og se så skal jeg :magic: (redde en gammel Opel til )

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det liv i den! :) full storservice og bilen går som en kule hehe ;)

 

litt bilder, ( Biltema fikk så for produktene den gangen hehe )

 

eba7175bce7978d5ba72ae0541ee2931.jpg

 

Se på disse sexy kurvene

a4f9d73b5bf8f4dad3a91a86d56016c2.jpg

 

c903a4a51229ad5bbd9f65143525355a.jpg

 

064e1e2293417500620672b20842efdd.jpg

 

Og slik, starta på første ;) og nå gjennstår det bare litt affetning og spyl og vask av motorommet så blir det bra ;)

 

721aa3de8b49fab8fdbdb5546abcbf71.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen komme med litt ider hva jeg kan gjøre med den for at den skal se litt bedre ut, gjerne billige løsninger? Gjerne bilder.

 

Skal behandle den med lakkrens i dag tenkte jeg, Og har tenkt på og få lakkert, nederse panelene under dørene svarte så the bli litt two tone :)

 

Men saab 95 fangern skal på. Og når jeg sto på tomgang i går ble den farlig varm 120 grader, og vifta går. hjelper det og sette på vifte huset igjen.?

 

Men motor er sprek og fin, tror den likte ny olje og litt sån hehe, God bilen hehe. Men savner Servo mye! og det lukter drit og mugg inni bilen=? noen som har løsning på dette problemet??

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen komme med litt ider hva jeg kan gjøre med den for at den skal se litt bedre ut, gjerne billige løsninger? Gjerne bilder.

 

Skal behandle den med lakkrens i dag tenkte jeg, Og har tenkt på og få lakkert, nederse panelene under dørene svarte så the bli litt two tone :)

 

Men saab 95 fangern skal på. Og når jeg sto på tomgang i går ble den farlig varm 120 grader, og vifta går. hjelper det og sette på vifte huset igjen.?

 

Men motor er sprek og fin, tror den likte ny olje og litt sån hehe, God bilen hehe. Men savner Servo mye! og det lukter drit og mugg inni bilen=? noen som har løsning på dette problemet??

 

rulle med benga,kappe fjører?

 

ang. lukt så er det bare å få med noen kompiser som røyker hvis du ikke gjør det og la de få utfolde seg ;), eller kjøpe en baum!

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rulle med benga,kappe fjører?

 

ang. lukt så er det bare å få med noen kompiser som røyker hvis du ikke gjør det og la de få utfolde seg ;), eller kjøpe en baum!

 

Rulle er vurdert, men har sprøyte så tror jeg lakkerer den selv.

 

Og anngående lukta så kommer jeg til og rive ut alt inntriør teppe også. Og sette inn 2 sportsetter jeg har i den hjemme.

 

I går fikk vi vifta til og fungere og vinduviskerne, Og bilen er faktisk ganske sprek hehe ;) fungerer som bare det, i morgen skal jeg prøvet og få ryddet plass til omega b min i garasjen så går den i vinterdvale. så kan den stå der og:jerkoff:

 

Skal få sveiset diffen i løpet av neste uke på Omega A, Og tok en heftig motor vask i går, skal ta litt bilder i morgen, ble nice, og prøve og få gått over med litt lakkrens, men men så blir det god tralla igjen ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulle er vurdert, men har sprøyte så tror jeg lakkerer den selv. :jerkoff:

 

det var en kar på bmw som sa at man kunne ha en skål med eddikk stående over natta...så forsvant den dårlige lukta..

men hvorfor ikke lakke denna bilen matt-svart da?

med hvite wiper-striper :peace: det hadde vært feest:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en kar på bmw som sa at man kunne ha en skål med eddikk stående over natta...så forsvant den dårlige lukta..

men hvorfor ikke lakke denna bilen matt-svart da?

med hvite wiper-striper :peace: det hadde vært feest:tannløs:

 

Ja er klar over dette med edik , funker det , men denne er full meg mugg over alt., så tror ikke litt eddik funker her, hvordan får jeg fjernet muggen? og ev1 du må komme og sitte på en tur med omegan hehe det er er litt sprek hehe,:jackinbox:

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er klar over dette med edik , funker det , men denne er full meg mugg over alt., så tror ikke litt eddik funker her, hvordan får jeg fjernet muggen? og ev1 du må komme og sitte på en tur med omegan hehe det er er litt sprek hehe,:jackinbox:

 

hehe hadde vært morro med en sittepåtur :):driving :peace: :peace: :peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår