Gå til innhold

Omega 87, Evo turbo?

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

ja bare og ta en tur det :) hehe

 

liten update her faktisk, fått fjernet mye drit og møkk og tatt en ortlig motorvask på den,

 

3e9794cfa757ef95cf49083cecfb7ec3.jpg?ts=1166046897

 

fe3c62aaa46c60d4292c0c5c8932a142.jpg

 

c0b2f3ae2a134a9151a55acf5b099695.jpg

 

Har kjørt mye med den i dag, jeg må vel overhale bremser på med den snart gidt men ellers går den som en kule :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er jeg ferdig, takk for god hjelp niclas,

 

Fått polert opp litt alu i motorrommet også ;) å fangerne var så matte , så lakkerte de svarte igjen, ;)

 

Så dette ble bra:) Ser nesten ut som den gjorde i 87- når den rullet ut av samlebåndet i Russelheim. Skal ta litt bilder,

 

Men nå har jeg funnet ut hva denne skal få. Et ortlig rally stuk,

 

Og kan legge til at jeg skal få sveiset sperre på den i løpet av uka, dette 1 hjulstrekk greiene funker dårligt. Orker ikke jobbe med og få den ut hehe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tro at og sveise sperre bak hjelper deg opp bakkene på vinteren er ganske i tåka... Ville aldri gjort noe slikt på en bruksbil, vil bli ekstremt slitsomt i lengden og kjøre til og fra jobb/butikk/venner osv. Artig i starten, men ikke overalt er det smart og ligge brei. Og med sveisa sperre vil bakenden komme slengende hver bråe sving på glatt føre.

 

Tror du ville hatt det minst like artig uten sperre, og i tillegg en hel del bedre fremkommelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tro at og sveise sperre bak hjelper deg opp bakkene på vinteren er ganske i tåka... Ville aldri gjort noe slikt på en bruksbil, vil bli ekstremt slitsomt i lengden og kjøre til og fra jobb/butikk/venner osv. Artig i starten, men ikke overalt er det smart og ligge brei. Og med sveisa sperre vil bakenden komme slengende hver bråe sving på glatt føre.

 

Tror du ville hatt det minst like artig uten sperre, og i tillegg en hel del bedre fremkommelighet.

 

Jeg hvet akkurat hvordan det er og kjøre med bil med full sperre, er ikke så behagligt nei, men man kan leve med det,(til og fra jobb) og litt herjing) og dette med opp bakker på vinter ble skrevet med en viss ironi hvis du ikke tok den, men men

 

ja det går greit ogslædde med haugen med 1 hjulstrekk, men personligt synes jeg sperre funker best. Og på B'en har jeg diff brems på 45% denne er utrolig fin, skulle ønske alle bakhjuls trekk biler ble levert med en slik diff,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på prosjekttråden min..

 

edit: her burde det egentlig være en avstiver mellom stagene bakover. Du må eventuelt bestemme deg fort! For jeg har lyst til å ha det i familiebilen. Når jeg tenker etter, så vil jeg ha litt mer. jeg ga totalt 3500 i deler. i og med at det ikke finnes et som er laget for omega, så måtte alt lages på mine mål.

opel_veltebur_125.jpg

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt det i familie bilen du,

Så får du og barna det trygt, jeg kjøper et universal bur eller sveiser sammen noe selv. Jeg vil gjerne ha kryss stolper bak så det blir litt rally stuk over detta, og jeg skal bare ha 2 gsi stoler foran. alt av inntriør skal jo ut, (grunnet muggspist drit og knekt føresete :) )

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er rusfri den er langt fra fin hehe styggeste lakken du fikk på bilen og uten servo men men, rust fri. fin prosjekt bil, servo stjeler rundt 5 hester også, så kjører nok fra 2.0 c20ne med servo hehe.

 

Står på :) har skrudd på B'en hele kvleden :) skal kaste ut update på den nå :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår