Gå til innhold

koble fjernkontrollkit til sentrallås, hvordan?

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

har kjøpt et fjernkontrollkit til sentrallåsen på bilen vet ikke hvordan jeg skal koble det. noen som kan hjelpe?

hvem av de koblingskjemane jeg har streket rundt skal jeg bruke?

DSC00061.jpg?t=1165599325

hvor hvor er ledningene i bilen jeg skal koble på?

Og hvor skal jeg ha selve boksen som alle ledningene går ut av?

Er en Opel Vectra A, TAKKER for alle svar.

-BMW e46 2003mod 1,8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,er veldig enkelt igrunn. det du trenger å vite er korleis kabler som styrer opning og lukking av sentrallåsen. det er to stk. boksen til sentrallåsen er vel på høgresida på innsida av skjermen der(bak teppet) er ein lang flat kobling til ein firkantaboks trur eg... dei to kablene du er ute etter gir impuls til hjernen om å lukke eller opne ( ein for lukking og ein for opning) og dei to kobler du så til kablene green/white og blue/white til. mens gree/yellow og blue/yellow kobles til jord (mest sannsynlig). for å lettest finne ut korleis kabler du er ute etter så er det vel enklest å koble frå ledningen mellom døra og bilen og prøve å sjekke med multimeter alle som ikkje har 12V konstant og så koreslutte noken av dei med jord. ein av dei lukker og den andre opner dørene... vanskele forklart men skal komme tilbake når du har funne boksen eller delvis har skjønt det eg skreiv...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,er veldig enkelt igrunn. det du trenger å vite er korleis kabler som styrer opning og lukking av sentrallåsen. det er to stk. boksen til sentrallåsen er vel på høgresida på innsida av skjermen der(bak teppet) er ein lang flat kobling til ein firkantaboks trur eg... dei to kablene du er ute etter gir impuls til hjernen om å lukke eller opne ( ein for lukking og ein for opning) og dei to kobler du så til kablene green/white og blue/white til. mens gree/yellow og blue/yellow kobles til jord (mest sannsynlig). for å lettest finne ut korleis kabler du er ute etter så er det vel enklest å koble frå ledningen mellom døra og bilen og prøve å sjekke med multimeter alle som ikkje har 12V konstant og så koreslutte noken av dei med jord. ein av dei lukker og den andre opner dørene... vanskele forklart men skal komme tilbake når du har funne boksen eller delvis har skjønt det eg skreiv...

Ja, men hvilket av de koblingskjemaene på bildet skal jeg bruke?

-BMW e46 2003mod 1,8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der du har plass, og det ikkje er i vegen. i lancian min hadde eg plass i midtkonsolen, la det oppå kanalen som går bak(dobbelsidig tape til lister anbefales slik at det ikkje løsner så fort) fekk du kobla opp alt ? funker det? hadde du vore nærmere trondheim kunne eg sikkert hjelpt deg... men du er litt unna :(

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kobla det, men hvis jeg har den i hanskerommet hvordan får jeg ledninger ut derfra?

 

legge den laust inni hanskerommet? nei nei. det er da massevis plass bakom eller under dashen... du treng jo berre finne ein lite synlig plass for å legge alt det der.. i verstefall monter den under setet, men i hanskerommet?

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel noen trykknapper i døren eller noe som du betjener sentrallåsen med går jeg utifra. Du kan da måle hvordan polariteten på spenningen ut fra disse knappene er, og måle tilsvarende på utgangene på alarmen ved aktivering/dektivering, og koble riktige utganger inn parallelt med ledningene fra bryterne for sentrallåsen.

 

 

Å finne plass å montere alarmboksen må nå vel la seg gjøre.. Sikkert massevis av plass bak midtkonsollen i dashbordet, eller bak et sidepanel ved sikringene, eller bak dashbordet over pedalene der..

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår