Gå til innhold

koble fjernkontrollkit til sentrallås, hvordan?

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

Mener du under dekselene? inni dashboret hvis du sjønner hva jeg mener.

 

Men, har du ingen som helst formening selv da om hvordan dette bør gjøres og kobles?? Dersom du er så usikker på alt dette som det virker for, burde du få med noen som har litt "håndelag" eller til å hjelpe deg..

 

Da jeg monterte alarmen, fant jeg plass på "ytterveggen" nede for pedalene over sikringspanelet. Da blir boksen skjult under dashbordet og samtidig lett tilkomst til alle ledningene jeg måtte koble meg inn på da de fleste ledningene møtes der i sikringspanelet og hvor alle releene henger.. Hvordan det er på din bil vet jeg ikke, men vil tro du også finner egnet sted for montering dersom du løser av et sidedeksel på midtkonsollen og kikker inn der..

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har du ingen som helst formening selv da om hvordan dette bør gjøres og kobles?? Dersom du er så usikker på alt dette som det virker for, burde du få med noen som har litt "håndelag" eller til å hjelpe deg..

 

Da jeg monterte alarmen, fant jeg plass på "ytterveggen" nede for pedalene over sikringspanelet. Da blir boksen skjult under dashbordet og samtidig lett tilkomst til alle ledningene jeg måtte koble meg inn på da de fleste ledningene møtes der i sikringspanelet og hvor alle releene henger.. Hvordan det er på din bil vet jeg ikke, men vil tro du også finner egnet sted for montering dersom du løser av et sidedeksel på midtkonsollen og kikker inn der..

 

The Edge

Jeg vet hvordan alt skal kobles. det er bare plasering og hvordan jeg får kablene sjult mest mulig som jeg lurer på.

-BMW e46 2003mod 1,8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp montert en defa alarm mot sentrallåsen min som jeg nettopp har intallert. Hadde begynt å lage en bruksanvisning for dette, men da jeg skulle legge dette inn på Opel/Vectra på forumet her hengte I.Expolere seg. Poop!

I allefall...Sentrallåsstyringen har internt to rele. I utgangspunktet blir -(minus) kjørt ut mot begge polene på motorene i låsene så da går de ingen strøm. Vekselsvis ettersom sentrallåsstyringen får nye signal om hvilken posisjon motorene er i pulser den et av releene slik at det blir 12V på en av motorpolane.

Viss du utsetter prosjektet til litt ut i romjulen har jeg forsket mer på systemet og kan gi et nøyaktigt svar om hvordan du skal koble.

Når det gjeld innstigspanelet åpner du begge dørene for så å dra panelet opp bakfra og fremover. Under fremre ende av panelet står en pinne som held dekselet under dashbordet. I tillegg til det står der en pinne oppe på det dekselet. Når begge pinner er ute kan du rigle av det dekseler og da åpenbarer sentrallåsstyringen seg. Det står KIEKERT på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan være du har byttet om polariteten selv om det ikke høres helt sannsynlig ut i og med den låser i et halvt sekund når du trykker på knappen..

Dersom du har en trykknapp i døren for betjening av sentrallåsen, koble fra igjen fjernkontrolldingsen og så måle polariteten ut fra denne trykknappen ved låsing og opplåsing. Så kan du måle polariteten på ledningene fra fjernkontrollboksen når du trykker lås/lås opp på fjernkontrollen. Da kan ledningene fra fjernkontrollboksen kobles inn parallellt med denne trykknappen i riktig polaritet. Var iallefall det jeg gjorde da jeg monterte alarm og det fungerer helt glimrende..

 

Nå vet jeg ikke hvilke andre tilkoblinger som er på denne fjernkontrollboksen din, men på alarmen min er det i hvertfall tilkobling for dørbryterne, og dersom en dør ikke er skikkelig lukket, låser den ikke når jeg aktiverer alarmen, men varsler i stedet at det er en dør åpen. Kan det være at du ska koble til dørbryteren og at det er derfor du ikke får låst for den tror at en dør er åpen eller noe sånt??

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår